تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، بزرگ‏ترين ـ فرمود ـ يا با عظمت‏ترين نام خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802518823




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تدوین برنامه نویسی بودجه محله‌ای برای نخستین بار در کشور/ حساب رسمی محلات شاخص‌ترین برنامه مدیریت در سال 93


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
تدوین برنامه نویسی بودجه محله‌ای برای نخستین بار در کشور/ حساب رسمی محلات شاخص‌ترین برنامه مدیریت در سال 93
رئیس دبیرخانه ستاد راهبردی مرکزی مدیریت محله از برنامه نویسی بودجه محله‌ای برای نخستین بار در تاریخ کشور خبر داد.


 محمدرضا طالبی نژاد در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در تشریح این خبر با بیان اینکه بحث مشارکت‌های مردمی و تحقق مشارکت آنان در اداره امور شهر یکی از رویکردهای اصلی و مهمترین جهت گیری شهرداری تهران بوده است به فاز جدید تشکیل شورایاری‌ها و نهادینه شدن نقش آنان در مدیریت محله اشاره کرد و اظهار داشت: این امر در راستای واگذاری واقعی کار به مردم به عنوان یکی از آرمان‌های رهبری انقلاب و تحقق فرمایشات ایشان مبنی بر این امر است که کاری که می‌توان به مردم واگذار نمود در آن دخالت نباید کرد.

وی یکی از آرمان‌های بلند انقلاب را تحقق مشارکت واقعی و آگاهانه شهروندان در تمامی عرصه‌ های اجتماعی عنوان کرد و افزود: در شهر تهران با شرایط و ویژگی‌ خاص مدیریت شهری و در راس آن شهرداری و شورایاری‌ها به تنهایی قادر به اداره شهر نبوده و این شهر با 22 منطقه 123 ناحیه و 374 محله نیازمند مشارکت مردم در تحقق اهداف است چرا که شاهد مشکلات یک محله در تهران گاه با مسائل یک شهر برابر باشد.

رئیس دبیرخانه ستاد راهبری مرکزی مدیریت محله با بیان اینکه باید شرایط حضور آحاد مردم و ساکنین محلات را در اموری که دولت تصدی‌گری آن را دارد فراهم نمود اظهار داشت: طرح مدیریت محله از فرآیندهای برخوردار است که زمینه مشارکت مردم را فراهم خواهد ساخت.

طالبی‌نژاد به اغاز اجرای این طرح از 2 سال گذشته اشاره کرد و افزود: ایجاد زیر ساخت‌های لازم سرای محلات انتخاب مدیران محلات از میان افراد متقاضی در محلات و نیز ایجاد ساختار مدیریت محله با محوریت شورایان از جمله اقدامات صورت گرفته در این مدت بوده است ضمن اینکه واگذاری بخش اعظم فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی محلات طبق مصوبه شورای اسلامی شهر به مدیریت سرای محلات از برنامه‌هایی است که در این دوره به طور ویژه اجرا خواهد شد.

وی ایجاد زیر ساخت‌های لازم نظیر هیئت امنا سرای محلات خانه‌های 14 گانه کارگروهی تخصصی را از جمله اقدامات در 2 سال گذشته عنوان کرد و افزود: در دور جدید لازم و ضروری است که بحث تقویت محتوای برنامه‌ای سرای محلات با الهام از رهنمودهای مقام معظم رهبری که در دیدار اخیرشان با شهردار تهران و اعضای شورای شهر به آن تاکید ویژه‌ای داشته‌اند مورد توجه قرار گیرد.

رئیس ستاد دبیرخانه راهبری و مرکزی مدیریت محله با تاکید بر توجه بیشتر به محتوای فعالیت‌های فرهنگی کیفی سازی خدمات سرای محلات ارائه خدمات استاندارد و مطولب‌تر مبتنی بر آموزه‌های انقلابی و اسلامی بر دوره جدید به تنظیم سندی اشاره کرد که به آن رویکردها و برنامه‌های حوزه مدیریت محله در 4 سال آینده منطبق بر اسناد فرادستی طرح جامع تهران سند قانون پنج ساله سوم تهران و مصوبات شورای اسلامی شهر در آن به تفکیک بیان شده است.

طالبی نژاد تصریح کرد: با تدوین این سند افق 4 ساله آینده و فعالیت‌های حوزه مدیریت محله به صورت شفافتر و منظم تر در نظر گرفته شده ضمن اینکه در این محله در جهت توانمند سازی زیر ساخت‌های سرای محلات اقدامات بیشتری صورت خواهد پذیرفت.

وی در ادامه به بندهای این سند اشاره کرد و اظهار داشت: فراهم نمودن زمینه‌ای که در آن هر آنچه در محله متناسب با شرایط و امکانات مدیریت محله شورایان و هئیت امنا است به سرپرست محله واگذار شود اولین موضوعی است که مورد توجه قرار گرفته است.

* اجرای 10 درصد از برنامه‌های شهرداری در حوزه فرهنگی و اجتماعی

رئیس دبیرخانه ستاد راهبری مرکزی مدیریت محله دومین بند از سند را تصویب ماده‌ای از سوی شورای شهر مبنی بر اختصاص 10 درصد از برنامه‌های شهرداری جهت اجرا در حوزه فرهنگی اجتماعی از شاخص‌ محلی آن که 4 درصد است دانست و گفت: مبنای محله‌ای بودن برنامه‌های فرهنگی اجتماعی و ارزیابی برنامه‌ای سرای محلات از دیگر مولفه‌های اصلی این سند است که با توجه به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر توجه ویژه به محتوا و به کارگیری ارزش‌های دینی و انقلابی و برنامه‌ای سرای محلات انجام خواهد شد.ضمن اینکه تک تک سرای محلات براساس این شاخص ارزیابی و اشکالات کار برطرف خواهد شد.

*اجرای آئین نامه رتبه بندی سرای محلات از سال آینده

طالبی نژاد از بحث‌ کاهش هزینه‌های شهرداری تهران و اعتقاد به اینکه واگذاری  کار به شهروندان سبب افزایش بهره‌وری وکاهش هزینه‌ها خواهد شد به عنوان بخش دیگر این سند اشاره کرد و افزود: براین اساس عملکرد دو ساله مدیران محلات ارزیابی شده ضمن اینکه آئین نامه رتبه بندی سرای محلات نیز به تصویب سیده و از این پس اجرایی خواهد شد.

وی از استاندارد سازی کالبدی سرای محلات به عنوان یکی از بزرگترین اقدامات صورت گرفته در دو سال اخیر یاد کرد و گفت: اما باید اعتراف نمود که سرای محلات از امکانات مناسبی برخوردار نبوده و نبود فضای کافی سبب عدم سرویس دهی مناسب به شهروندان گشته که دراین راستا توسعه سرای محلات به عنوان یکی دیگر از بندهای این سند است که از این پس عملی خواهد شد.
 
*آئین نامه‌های مدیریت محله آسیب شناسی می‌شود

رئیس دبیرخانه ستاد راهبری مرکزی مدیریت محله با یادآوری افزایش مشارکت کمی و کیفی مردم به آسیب شناسی و اصلاح آئین نامه‌ها و دستور العمل‌های مدیریت محله به عنوان یکی از بندهای این سند یا د کرد و اظهار داشت: توانمند سازی بیش از 35 نفر از مسئولان اجرایی شهرداری مناطق نواحی کارشناسان و اساتید و صاحب نظران جهت بازنگری قوانین وضع شده شاید به عنوان مهمترین اهداف مدیریت محله بوده است که در این سند مورد توجه جدی قرار گرفته و به صورت غیر تمرکز در مناطق 22 گانه و سرای محلات آغاز گردیده است.

طالبی نژاد از حساب رسی تک تک سرای محلات به عنون شاخص‌ترین برنامه مدیریت محله در این سند چهار ساله یاد کرد و افزود: تقویت ارتباط میان مراکز دینی و فرهنگی و ارزیابی فعالیت‌های مساجد در محلات از جمله فعالیت‌های مورد تاکید مدیریت شهری است ضمن اینکه باید توجه نمود محله محوری و تحقق مشارکت‌های مردمی باید بر مبنای مسجد محوری و تقویت نقش روحانیت به عنوان پیشگامان و افراد مورد اعتماد مردم باشد.

وی از تدوین سند پشتیبان و برنامه جامع ارتباطات اطلاعات آگاه سازی همگانی شهروندان به عنوان یکی دیگر از بندهای این سند یاد کرد و افزود: به جهت جدید بودن این طرح تعداد قابل توجهی از شهروندان از برنامه‌های سرای محلات اطلاعات کافی نداشته که این امر نیازمند اطلاع رسانی فراگیر‌تری به مردم است چرا که سرای محلات مردمی است.

رئیس دبیرخانه ستاد راهبری مرکزی مدیریت محله از برنامه نویسی بودجه محله‌ای برای نخستین بار در کشور به عنوان مهمترین بند این سند یاد کرد و افزود: این طرح از 2 سال گذشته آغاز شد و براین اساس در سال 93 هر محله تهران از یک دفترچه برنامه ریزی بودجه محله‌ای در حوزه فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی برخوردار شده که تمام فعالیت‌های محله مبتنی بر آن خواهد بود.

طالبی نژاد تصریح کرد: تعدادی از این دفترچه‌ها در جهت آگاهی شهروندان از میزان بودجه اختصاص یافته و نیز هزینه شده در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی در پایان از شفاف‌تر نمودن جایگاه شهرداران نواحی و فراهم نمودن زمینه مشارکت سایر بخش‌ها، NCOO ها پایگاه‌ها مساجد کانون‌های فرهنگی و هیئت‌های مذهبی در انجام فعالیت‌های محلات به عنوان آخرین بند این سند نام برد و خاطر نشان کرد: طبیعتا جدید بودن این کار خالی از آسیب نبوده که رفع تمامی موانع و مشکلات مستلزم نقد مردم و ارتباط بیشتر آنان با مدیریت شهری است.
 



تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن