تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نصيحت كردن در حضور ديگران، خُرد كردن شخصيت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819512699




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش عیار به نفع تولیدکننده طلا است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کاهش عیار به نفع تولیدکننده طلا است تهران - ایرنا - یک طراح ساخت زیورآلات معتقد است: در صورتی که عیار طلا کاهش یابد، قدرت خرید مردم و کار برای تولیدکننده در صنف طلا افزایش خواهد یافت.


نیما بیگدلی روز یکشنبه در حاشیه ششمین نمایشگاه بین المللی طلا و جواهر که در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شده است، در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: تولید زیور آلات تلفیقی از گوهر و فلزات قیمتی است.
وی با اشاره به اینکه ایران از لحاظ داشتن سنگ های قیمتی غنی است، گفت: متاسفانه مردم بیشتر سنگهای عقیق و فیروزه را می شناسند و از سنگ های دیگر که در ایران یافت می شود، بی خبر هستند.
وی اظهار داشت: در ایران فناوری تراش طلا موجود است و با وجودی که بخشی از دستگاههای تراش از آلمان و چین وارد می شوند اما ایران توانمندی ساخت این نوع دستگاه ها را دارد.
وی درباره تبعات نامطلوب تحریم ها بر فعالیت های اقتصادی نیز، گفت: تحریم ها ورود مواد اولیه را با مشکل مواجه کرد و اجرت ساخت را افزایش داد.
به گفته این تولیدکننده، ایران به لحاظ غنای فرهنگی می تواند از طرحهای گرافیکی بیشماری استفاده کند اما متاسفانه بیشتر اوقات طرح های زیورآلات در ایران کپی برداری است و کمتر نوآوری در آنها دیده می شود.
بیگدلی گفت: در صورتی که عیار طلا کاهش یابد رغبت مردم برای خرید افزایش خواهد یافت که در نتیجه وضعیت تولید بهبود خواهد یافت.
وی افزود: در ایران سری کاری و به عبارتی تولید انبوه در زمینه زیورآلات وجود ندارد و در چنین شرایطی نمی توان به توسعه صادرات فکر کرد.
وی گفت: هم اکنون سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی به طور عام از برزیل، تایلند، ماداگاسکار و چین وارد می شود.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان طلا، جواهر و سنگ های قیمتی استان همدان تولیدکننده دیگری بود که در حاشیه نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: یک پنجم سنگ های قیمتی جهان در ایران و یک پنجم سنگ های قیمتی نیمه قیمتی در استان همدان وجود دارد.
هاشم محمدی اظهار داشت: استان همدان همچنین دارای سنگ هایی نظیر گارنت، مالاکیت، ماکیت، کوارتز و سنگهای متنوع دیگری است.
وی که تولیدکننده زیورآلات از جنس طلا و سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی است، گفت: زیورآلات تولیدی استان همدان به طور معمول به ترکیه، عراق و آلمان صادر می شود ضمن آنکه قصد داریم محصولات خود را به سوئیس نیز صادر کنیم.
وی با اشاره به وضعیت استان همدان به لحاظ توانمندی در تولید صنایع دستی، مهمترین برجستگی این استان را توانمندی در تولید صنایع دستی (به طور عام سفال) عنوان کرد و افزود: تولیدات یادشده حتی به دیگر کشورها نیز صادر می شود.
وی ادامه داد: اتحادیه طلا و جواهر بتازگی کار خود را در استان همدان شروع کرده و در صدد هستیم که هرچه سریعتر اتحادیه، آموزش در زمینه زیورآلات را شروع کند.
وی نظیر دیگر تولیدکنندگان زیورآلات با کاهش عیار طلا موافق و معتقد است: کاهش عیار طلا باعث می شود که تولید بیشتر و رقابت میان تولیدکنندگان افزایش یابد.
وی اظهار داشت: عیار طلای تولیدی از سوی اتحادیه 9 است که باعث می شود قیمت هر گرم طلا به نصف کاهش یابد که این میزان فروش زیورآلات را از سوی اتحادیه افزایش می دهد.
محمدی گفت: اتحادیه توانسته 15 کارگاه را با 150 تفر تولیدکننده زیورآلات در سطح استان فعال کند.
یادآور می شود، ششمین نمایشگاه بین المللی طلا، نقره، جواهر، ساعت و صنایع وابسته با هدف ایجاد رقابت در تولید، صادرات و خدمات از 24 تا 27 بهمن ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.
حدود 120 شرکت داخلی و 5 شرکت خارجی از سه کشور ترکیه، تایلند و سوئیس در این نمایشگاه حضور دارند.
اقتصام(4)9123**1558
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن