تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نيّت خوب، برخاسته از سلامت درون است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819200291




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صف‌های طولانی سبد کالا نشان دهنده بالا بودن نیازمندی‌ها در سطوح پایین جامعه است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > کهگیلویه و بویراحمد خادمی مطرح کرد:
صف‌های طولانی سبد کالا نشان دهنده بالا بودن نیازمندی‌ها در سطوح پایین جامعه است
یاسوج – خبرگزاری مهر: استاندار کهگیلویه و بویراحمد معتقد است: صف‌های طولانی دریافت سبد کالا نشان دهنده این است که نیازمندی‌ها در سطوح پایین جامعه بسیار بالاست.



به گزارش خبرنگار مهر، نشست تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد در حالی شامگاه شنبه به ریاست استاندار استان برگزار شد که بحث توزیع سبد کالایی و کنترل بازار شب عید از جمله مباحث مهم طرح شده در این جلسه بود. استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر نظارت و کنترل هر چه بیشتر بازار تاکید کرد و گفت: وضع اقتصادی مردم طوری است که هرچه کالاها را ارزانتر به دست مردم برسانیم، کار بسیار با ارزشی انجام داده ایم. سید موسی خادمی با بیان اینکه سبد کالا نشان داد که مردم واقعا مشکل دارند، افزود: در یک سال گذشته حتی افرادی بوده اند که توانایی خرید مرغ نداشتند. وی تصریح کرد: صفهای طولانی دریافت سبد کالا نشان دهنده این است که نیازمندیها در سطوح پایین جامعه بسیار بالاست. وی بیان کرد: در اجرای توزیع سبد کالا مشکلاتی وجود داشت که ناشی از ناهماهنگی بوده است. خادمی تاکید کرد: باید با هر روشی در راستای ارزان سازی و جلوگیری از افزایش قیمت در همه ابعاد تلاش کرد. گرانی در بازار کوچک استان قابل قبول نیست استاندار استان با اشاره به برگزاری نمایشگاه عرضه کالا بیان داشت: برگزاری این نمایشگاهها موجب تنظیم بازار در روزهای منتهی به عید می شود.

وی کوچک بودن استان را نعمتی برای مدیریتها عنوان کرد و افزود: چند نرخی بودن کالاها و گرانی در بازار کوچک قابل قبول نیست. خادمی با بیان اینکه از همین الان باید جلوی افزایش قیمتها گرفته شود، گفت: تب کنترل بازار از هم اکنون باید خود را در سطح بازار نشان دهد. وی همچنین بر لزوم عرضه اجناس کیفی در نمایشگاه تاکید کرد و بیان داشت: دستگاههای متولی مواظب باشند که اجناس در انبار مانده را در این فرصت به مردم عرضه نکنند. کیفیت میوه‌های شب عید کمتر از سایر استانها نباشد وی افزود: در خرید میوه برای شب عید نیز باید میوه ها از نظر کیفیت تفاوتی با دیگر استانها نداشته باشد. خادمی با بیان اینکه برخی مواقع کیفیت میوه های خریداری شده برای استان با دیگر استنانها تفاوت دارد، گفت: پول مردم این استان تفاوتی با مردم سایر نقاط کشور ندارد ضمن اینکه با زجر بیشتری بدست آمده است. استاندار با بیان اینکه خروجی کار مسئولین باید رضایت مندی مردم باشد، اظهار داشت: نباید نتیجه تلاش‌ها منجر به نارضایتی اجتماعی شود. وی بیان داشت: دسترسی سریع به کالا و کیفیت و قیمت مناسب از جمله حقوق مردم است که باید مورد توجه قرار گیرد. توزیع 70هزار سبد کالا در سطح استان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان هم در این نشست گفت: بیش از 101 هزار سبد کالا(بدون نیروهای مسلح) در مرحله اول برای کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته شده است. داریوش دیودیده افزود: تا امروز نزدیک به70هزار سبد کالا در سطح استان توزیع شده است. وی بیان کرد: مهمترین مشکل در عرضه سبد کالا کمبود تخم مرغ است که به دلیل پایین بودن تولید آن در استان مشکلاتی را ایجاد کرده است.

دیودیده تعداد سبدهای کالای ناقص در استان را بالغ بر دو هزار سبد عنوان کرد و گفت: نواقصات کالا به زودی برطرف می‌شود. وی یادآور شد: تعداد مراکز عرضه سبد کالا در این استان هم از 27 نقطه به 44 نقطه افزایش یافته است و بخش‌هایی از اصناف نیز در این زمینه همکاری دارند. دیودیده ابراز امیدواری کرد تا پایان این هفته 101 هزار سبد کالای استان توزیع شود. وی همچنین از کم شدن صف ها در شهرستانها خبر داد و بیان داشت: در شهر یاسوج تنها در شرکت رفاه شاهد صف طولانی هستیم که به این شرکت نسبت به ایجاد غرفه های دیگر در سایر نقاط شهر تاکید شده است. تهدید مدیرکل تعزیرات به استعفا/ اهرم برخورد نداریم در ادامه این نشست بحث های دیگری نیز مطرح شد که از آن جمله می توان به گلایه های مدیرکل تعزیرات حکومتی از عدم همکاری برخی نهاد ها در برخورد با متخلفین اشاره کرد. ولی دهبانی گفت: تنها اهرم این سازمان برای برخورد با متخلفین اهرم پلمپ بود که این هم از این سازمان گرفته شده است. وی افزود: تعزیرات طبق قانون نمی تواند پلمپ کند بلکه تنها می تواند متخلفین را جلب کند. دهبانی به عدم همکاری نیروی انتظامی در این زمینه اشاره کرد و گفت: ما را به پاسگاه ارجاع می دهند و این در حالی است که نمی توانیم برای اخطاریه ای 40 هزار تومانی شش ماه منتظر بمانیم. وی با بیان اینکه به دلیل کمبود مامور احکام جلب روی هم انباشته شده است، اظهار داشت: اگر در این زمینه همکاری نشود استعفا می دهم.


۱۳۹۲/۱۱/۲۶ - ۲۱:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن