تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بسيار راستگو و بسيار نيكوكار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819241340




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«اخلاق سیاست‏مداری» برای مسؤولان و سیاسیون منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:




«اخلاق سیاست‏مداری» برای مسؤولان و سیاسیون منتشر شد خبرگزاری رسا ـ کتاب «اخلاق سیاست‏مداری» نوشته حجت‏الاسلام والمسلمین غلامرضا بهروزی‏لک، عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام از سوی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی و دفتر نشر معارف منتشر شد.



به گزارش خبرگزاری رسا، در دنیای اخلاق‏گریز امروز که به بهانه‏های واهی چون پیشرفت و ترقی، سکولاریسم و دموکراسی ارزش‏های اخلاقی نادیده گرفته می‏شوند و متعاقب آن جلوه‏های کریه و ناشایستی از رفتار سیاستمداران و مستکبران جهان آشکار می‏گردد که اقدامات ضداخلاقی خویش را تحت ظاهری موجه و بشردوستانه، با مکرو حیله پنهان می‏کنند، ارزش تعالیم اخلاقی اسلامی در عرصه کنش سیاسی آشکارتر می‏گردد.
شاید پنداشته شود نسل امروز تحت تأثیر تبلیغات رسانه‏ای و ناهنجاری‏های ناشی از ادغام و زندگی در شرایط جهانی شدن و تهاجم فرهنگی غرب قدری از این ارزش‏ها فاصله گرفته باشد، اما به دلیل داشتن فطرت پاک الهی همگان ضرورت اخلاق، انسان دوستی، صداقت و پاکی را در عرصه سیاسی از صمیم وجود درک می کنند و با اندک تفحصی می‏توانند ارزش‏های متعالی و اخلاق‏گرایی را در تعالیم اسلامی، سیره معصومین(علیهم السلام) و بنیانگذاران و اسوه‏های جامعه امروز ما بیابند.
این کتاب اصول اخلاقی سیاستمداری و زمامداری را بیان می کند و به موضوعات زیر می پردازد: چیستی اخلاق و سیاست، رابطه اخلاق و سیاست، اخلاق، سیاست و فضیلت، اخلاق زمامداری و تربیت سیاسی، مبانی معرفت‏شناختی اخلاق زمامداری در اسلام، مبانی هستی‏شناختی اخلاق زمامداری در اسلام، مبانی انسان‏شناختی اخلاق زمامداری در اسلام، اصل اخلاص در عمل، اصل اخلاص و کرامت، اصلاح نفس و ضرورت اخلاص در عمل، اصل کرامت: مفهوم و چیستی کرامت، ولایت‏پذیری، تولّی و تبرّی، اصل محبت و رحمت، اصل نظم، انضباط و جدّیت، اصل شرح صدر، اصل پایبندی به عهد و پیمان، تعهد و مسئولیت‏پذیری، اصل رعایت اهلیت و شایستگی در انتخاب کارگزاران، اصل تفویض اختیار و نظارت، اصل عدم احتجاب، اصل نصیحت و خیرخواهی، اصل مشورت در تصمیم‏گیری، اصل برپا داشتن حق و عدل.
نویسنده با قلمی ساده و روان و با ذکر نمونه‏های بارزی از رفتارهای اخلاقی در سیره سیاسی معصومان (علیهم السلام) جلوه‏هایی از اخلاق سیاستمداری و سیاست‏ورزی را برای عموم مردم و به ویژه کارگزاران و سیاستمداران نظام اسلامی بیان کرده است.
کتاب اخلاق سیاست‏مداری در زمستان 1392، 168 صفحه، قطع رقعی، تیراژ 1000 نسخه و قیمت 4500 تومان از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین غلام‌رضا بهروزی لک، عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام و رئیس سابق پژوهشکده مهدویت و آینده‏پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم است که دفتر نشر معارف کتاب «ولایت فقیه در کلام سیاسی شیعه» را نیز به زودی منتشر می کند. «سیاست و مهدویت» (برگزیده کتاب دو سالانه مهدویت 1391)؛ جهانی شدن و اسلام سیاسی در ایران (برگزیده نخست کتاب سال حوزه و کتاب سال دین در سال 1388) و امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه شهید مطهری (کانون اندیشه جوان) از دیگر آثار این نویسنده و پژوهشگر است./916/د102/ق 


۱۳۹۲/۱۱/۲۶






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن