تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):نیکوترین مردم از نظر ایمان، خوش خلق‌ترین و با لطفترین آنها نسبت به اهل خویش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802707152




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیش از 100 پایگاه میان راهی برای مسافران نوروزی خاش پیش بینی شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

- بیش از 100 پایگاه میان راهی برای مسافران نوروزی خاش پیش بینی شد خاش، زاهدان- ایرنا- فرماندار خاش گفت: افزون بر یکصد پایگاه برای استراحت مسافران نوروزی در این شهرستان و محورهای ارتباطی آن آماده می شود.


به گزارش ایرنا، علیرضا شهرکی روز شنبه در نخستین نشست اعضای ستاد هماهنگی تسهیلات سفرهای نوروزی خاش با اعلام آغاز بکار این ستاد افزود: با توجه به قرار گرفتن شهرستان خاش در مسیر شهرهای شمالی و جنوبی استان بیشتر مسافران از این شهر عبور و کمتر اقامت می کنند.
وی بیان کرد: طولانی بودن فاصله شهرها موجب خستگی رانندگان و مسافران می شود به همین سبب ضروری است پایگاهها و مکانهای استراحت برای آنان فراهم تا از بروز حوادث ناگوار جلوگیری شود.
فرماندار خاش اظهار داشت: محورهای ارتباطی این شهرستان در برخی روزها مانند تعطیلات نوروزی از بارترافیکی بالایی برخوردار می شود و در نتیجه حوادث رانندگی نیز افزایش می یابد بطوریکه پارسال رتبه نخست در واژگونی خودرو را در میان شهرستانهای سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داد.

وی ادامه داد: امسال به سبب ریزش برف و باران کم سابقه و یخ زدگی برخی جاده ها بویژه محور پرترافیک خاش- زاهدان چندین بار نمک پاشی و شن پاشی شد و این مساله به آسفالت و خطوط و علایم جاده ای آسیب وارد کرد که باید برای بازسازی و بهسازی آنها تدابیر جدی اندیشیده شود.

شهرکی بر تجهیز مجتمع های رفاهی بین راهی تاکید کرد و گفت: پایگاهها، مجتمع ها و مکانهای استراحت و رفاهی باید برای ایام نوروز آماده شوند تا مسافران از این بابت مشکلی نداشته باشند.
وی افزود: دستگاههای مختلف عضو ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی باید در بخشهای سوخت رسانی، نظارت برعرضه کالاهای باکیفیت، بهداشتی و ارزان و غیره آماده ارائه خدمات لازم باشند تا سفر خوشی برای مسافران و مهمانان نوروزی فراهم شود.
فرماندار خاش با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در کمپ ها و مساجد بین راهی گفت: سال گذشته در لحظه تحویل سال نو جمع زیادی ازمهمانان نوروزی در این مکانها حضور داشته و از برنامه ها و امکانات آنها بهره مند شدند.

شهردار خاش نیز با اشاره به آماده سازی شهر برای ایام نوروز، گفت: تمامی حفاری های شهر باید از اول اسفند تعطیل شود که در این زمینه شهرداری نیازمند حمایت و پیشتیبانی فرمانداری است.

عبدالمجید تمندانی از آماده سازی محل های اسکان موقت مسافران در بوستان های شهر خبر داد و اظهار کرد: برای اسکان مسافران در مدارس نیز آماده هر نوع همکاری با آموزش و پرورش هستیم.

وی تصریح کرد: ستاد بحران نیز در ایام نوروز باید پیش بینی لازم را برای بروز شرایط بحرانی و غیره مانند برف و باران انجام دهد.

قاسم کوچک زایی مدیر آموزش و پرورش خاش نیز گفت: به منظور فراهم کردن امکانات لازم در واحدهای اسکان آموزش و پرورش پیش بینی ها انجام شده و با وجودی که بسیاری از واحدها امکانات لازم را ندارند اما همکاران ما با تمام تلاش در صدد تامین تجهیزات و امکانات هستند.
رییس جمعیت هلال احمر شهرستان خاش نیز گفت: بیش از 100 امدادگر و داوطلب برای استقرار در پایگاههای امداد جاده ای و خدمات رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی، نصب چندین چادر در ورودی شهر و استقرار و فعالیت چهار پایگاه امداد جاده ای و کوهستان در ایام نوروز آماده می شوند.

محمدامین حسین زهی گفت: کتابچه راهنما برای معرفی جاذبه های گردشگری خاش نیز با همکاری سایر دستگاههای دست اندرکار آماده و توزیع خواهد شد.

رییس اداره راه و شهرسازی خاش نیز در این نشست اظهار داشت: بارندگیها، برف و یخبندان مشکلاتی را برای جاده های این شهرستان ایجاد کرده که برای روکش کردن آسفالت فرصت کافی در اختیار نداریم اما لکه گیری آسفالت انجام خواهد شد.

بهروز معینی مقدم افزود: خط کشی جاده ها را نیز طبق روال هر ساله انجام می شود.

وی بهره برداری از تقاطع غیر همسطح و تجهیز بزرگراهها و قسمت هایی از محورهای ارتباطی خاش به ایرانشهر و خاش - زاهدان را بر تسهیل در رفت و آمد خودروها موثر دانست و بیان کرد: با اجرای این طرحها اوضاع جاده های خاش نسبت به گذشته بهتر شده است.
شهرستان خاش واقع در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان وبلوچستان به لحاظ داشتن آب و هوای مناسب و وجود جاذبه های دیدنی تاریخی و طبیعی مانند قلعه های حیدرآباد، ایرندگان، بازارچه سرپوش، مسجدجامع، تفتان سربلند و روستاهای سرسبز و چشمه ها و جویبارهای حاشیه آن، گل فشان پیرگل ، رودخانه های زیبای ایرندگان، کارواندر وغیره همه ساله بویژه در ایام نوروز گردشگران و مسافران زیادی را به خود جذب می کند. ک/2
7312 / 653
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




26/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن