تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياد خدا عقل را آرامش مى دهد، دل را روشن مى كند و رحمت او را فرود مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802631582




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازگشت شبه نظامیان از سوریه کابوس آژانس های امنیتی غرب


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بازگشت شبه نظامیان از سوریه کابوس آژانس های امنیتی غرب تهران - ایرنا - شبکه خبری آمریکایی ˈان بی سیˈ در گزارشی با استناد به اظهارات کارشناسان و مقامات مربوطه از بازگشت نیروهای خارجی افراط گرا که در سوریه علیه دولت ˈبشار اسدˈ می جنگند به عنوان ˈکابوس امنیتی غربˈ یاد کرد.


در این گزارش آمده است: تاکنون در حدود 11 هزار نیروی خارجی با هدف براندازی دولت سوریه وارد این کشور شده و مشغول جنگیدن هستند که گفته می شود 60 نفرشان آمریکایی هستند.
ˈجه جانسونˈ وزیر امنیت داخلی آمریکا چندی پیش گفت که دولت واشنگتن اکنون توجه خود را بر بازگشت شبه نظامیان به آمریکا معطوف کرده است.
وی افزود: طبق مطالعات ما و شرکای بین المللی مان، افرادی را می شناسیم که تبعه آمریکا، کانادا و اروپا هستند، اما به سوریه می روند تا بجنگند.
ˈرافائلو پانتوچیˈ عضو ارشد اندیشکده ˈموسسه سلطنتی خدمات نظامی و امنیتیˈ انگلیس نیز گفت: تاریخ معاصر نشان می دهد که میدان های جنگ که بر اساس ایدئولوژی جنگی سنی ها شکل گرفته اند، تهدید به شمار می آیند.
وی افزود: بمب گذارانی که دهها مسافر را در تاریخ هفتم ژوئیه سال 2005 در سامانه حمل و نقل لندن به کام مرگ کشاندند، اتباع انگلیسی بودند که پیشتر در درگیری های پاکستان و افغانستان شرکت کرده بودند.
در ادامه این گزارش آمده است: ˈبلال عبداللهˈ یکی از کسانیکه در حمله نافرجام سال 2007 علیه فرودگاه بین المللی ˈگلاسکوˈ شرکت کرده بود نیز در گروهی تروریستی موسوم به ˈدولت اسلامی عراق و شامˈ (داعش) دوره دیده بود.
پانتوچی افزود: ˈداعشˈ در نتیجه پیوستن جنگجویان خارجی تقویت و به یکی از مهم ترین بازیگران میدان های جنگ سوریه تبدیل شده است. این گروه همچنین ماه گذشته کنترل شهرهای ˈفلوجهˈ و ˈرمادیˈ در عراق را به دست گرفت.
تاکنون تصور می شد این گروه به دلیل ایدئولوژی افراط گرایانه اش با شبکه تروریستی ˈالقاعدهˈ مرتبط است، اما القاعده چندی پیش هر گونه ارتباط با این گروه را تکذیب کرد.
طبق اعلام اندیشکده ای به نام ˈمرکز بین المللی مطالعات افراط گراییˈ، در حدود 11 هزار شبه نظامی خارجی در فاصله زمانی اواخر سال 2011 تا دسامبر 2013 وارد سوریه شده اند که 60 نفر آنها را اتباع آمریکا تشکیل می دهند.
از جمله این افراد می توان به ˈاریک هارونˈ سرباز سابق آمریکا که تا پیش از بازگشت به وطنش در ماه مارس (اسفند - فروردین) گذشته برای گروهی از شبه نظامیان معارض سوری موسوم به ˈارتش آزادˈ جنگیده بود، اشاره کرد.
پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) او را به اتهامات متعدد از جمله استفاده از سلاح کشتار جمعی در خارج از خاک آمریکا متهم کرده است که در صورت اثبات این اتهامات، مجازات اعدام و یا حبس ابد را برایش به همراه خواهد داشت.
پانتوچی گفت: نمی توان گفت همه کسانیکه از سوریه باز می گردند به تهدیدی تروریستی تبدیل می شوند، اما احتمالا عده ای این خطر را به همراه دارند و ردگیری آنها کابوسی برای آژانس های امنیتی خواهد بود.
پانتوچی هشدار داد: حتی اگر این افراد پس از بازگشت از سوریه قصد ارتکاب حملات تروریستی را هم نداشته باشند، باز هم می توانند دیدگاه های افراط گرایانه خود را بر جوانانی که جذبشان می شوند، القاء کنند.
به گفته وی، سامانه های اطلاعاتی گسترده ای برای بررسی و تحت کنترل قرار دادن این افراد لازم است تا شاید بتوان از اعمال و ارتباطات آنها در داخل و خارج مطلع شد که کاری بسیار دشوار و هزینه بر است و هیچ راه حل آسانی برایش وجود ندارد.
خاورم**9156**1651
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




26/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن