تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802629931




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران طرح روحانی را برای مقابله با افراط گرایی و خشونت ثبت جهانی کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پیشنهاد شرکت کنندگان در سمینار مقابله با افراط گرایی در مالزی: ایران طرح روحانی را برای مقابله با افراط گرایی و خشونت ثبت جهانی کند کوالالامپور – ایرنا – شرکت کنندگان در سمینار یک روزه ˈجهان علیه خشونت و افراط گراییˈ در مالزی بر تداوم پیگیری های ایران جهت به ثبت رساندن این ایده در سازمان ملل تاکید کردند.


به گزارش ایرنا، در این سیمنار یک روزه که امروز شنبه به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هتل ˈدی پالماˈ کوالالامپور برگزار شد، اندیشمندان مالزیایی نظرات و دیدگاه های خود را در خصوص ایده ˈجهان علیه خشونت و افراط گراییˈ بیان کردند.
ˈعظمی حسنˈ کارشناس مرکز مطالعات استراتژیک مالزی در این سمینار، گفت: پیشنهاد حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با افراط گرایی و خشونت فرصت بی نظیری است که می تواند باعث ارتقای جایگاه ایران در عرصه بین الملل شود.
کارشناس مرکز مطالعات استراتژیک مالزی همچنین ضمن تشکر از ارائه این پیشنهاد توسط روحانی، گفت: تا پیش از این و به ویژه در دوره هشت ساله دولت پیشین ایران، مساله ای که بتواند اذهان جهان را به سوی ایران بکشاند نبود، اما این دوره کاملا متفاوت است.
عظمی حسن با اشاره به ایده گفتگوی تمدن ها که توسط سیدمحمد خاتمی رییس جمهور اسبق ایران مطرح شد اما بعدها توسط اسپانیا و ترکیه تحت عنوان ˈائتلاف تمدن هاˈ در سازمان ملل به ثبت رسید، خواستار تداوم و پیگیری جدی این موضوع توسط ایران شد.
وی افزود: ایران باید تلاش کند این ایده را در قالب یک آژانس در سازمان ملل به ثبت برساند تا بتواند از منافع آن استفاده کند، درغیر این صورت کشورهای دیگر ممکن است بار دیگر یک ایده ایران برای جهانی بهتر را به نام خود ثبت کنند و از منافع آن استفاده نمایند.
طرح گفتگوی تمدن ها که توسط سیدمحمد خاتمی در سال 2000 در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح و در پی آن قطعنامه ای مصوب شد و سال 2001 نیز به نام گفتگوی تمدن ها نام گرفت، بعدها در پنجاه و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در سال 2005 با همفکری و همراهی ترکیه به عنوان یک آژانس در سازمان ملل به ثبت رسید.
ˈفیصل بن حسنˈ استاد دانشگاه ملی مالزی (یو.کی.ام) نیز در این نشست طی سخنانی گفت: انتخاب حسن روحانی امیدهایی ایجاد کرده است که این امیدها با ارایه ایده ˈجهان علیه خشونت و افراط گراییˈ نوید بخش آینده ای بهتر است.
وی این اقدام روحانی را موفقیتی بزرگ برای ایران دانست و افزود: مبارزه با خشونت از راه فرهنگ کسب می شود و ایران می تواند در این راه اقدامات موثری انجام دهد.
ˈعبدالغنی شمس الدینˈ رییس نهضت العلماء مالزی نیز طی سخنانی گفت: راه آزادی مسلمانان فلسطین از سیطره رژیم صهیونیستی در بستر ˈجهان علیه خشونت و افراط گراییˈ قرار دارد.
وی با این عنوان که اسلام دین صلح و آرامش است ، تصریح کرد: پیام رییس جمهوری ایران باید در دستور کار کشورهای اسلامی قرار گیرد تا همکاری نزدیک کشورها به تحقق این ایده زیبا کمک کند.
در این نشست ˈکریم داگلاس کروˈ کارشناس مرکز مطالعات اسلامی مالزی نیز با انتقاد از وضعیت فعلی جهان اسلام که در آن برخی از مسلمانان به نام اسلام مسلمانان دیگر را به قتل می رسانند، گفت: افراط گرایی در جهان اسلام به وضوح قابل مشاهده است.
وی که مسلمانان را بیش از غربی ها مسئول نفاق در جهان اسلام معرفی کرد، افزود: یک دیدگاه اعتدالی می تواند به افراط گری هایی که در برخی از کشورهای اسلامی رخ می دهد پایان دهد و ایده ˈجهان علیه خشونت و افراط گراییˈ می تواند در این مورد کارگشا باشد.
داگلاس کرو افزود: با وجود اینکه از این ایده که توسط رییس جمهوری ایران مطرح شده است حمایت می کنم، اما باید آگاه بود که دستیابی به اهداف این ایده که جهانی عاری از خشونت است نیاز به کار مداوم دارد و یک شبه حاصل نمی شود.
دکتر ˈعلی اکبر ضیاییˈ رایزن فرهنگی ایران در مالزی نیز ضمن تاکید بر اهمیت ایده ˈجهان علیه خشونت و افراط گراییˈ خواستار برجسته سازی این ایده در عرصه بین المللی توسط رسانه ها شد.
وی تاکید کرد که اطلاع رسانی و برگزاری چنین کنفرانس هایی می تواند ضمن گسترش و تحقق اهداف نهایی این ایده، زمینه گسترش پیام صلح دوستی ملت اعتدال گرای ایران را فراهم سازد.
رایزن فرهنگی ایران گفت که برگزاری این سمینار پس از تصویب پیش نویس قطعنامه ارایه شده از سوی ایران با عنوان جهان علیه خشونت و افراط گری در مجمع عمومی سازمان ملل برنامه ریزی شد.
مجمع عمومی سازمان ملل اواخر آذر ماه قطعنامه پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با افراط گرایی و خشونت را با رای مثبت اکثریت قاطع 190 کشور عضو سازمان ملل به تصویب رساند.
دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در نشست شهریورماه مجمع عمومی سازمان ملل در پیشنهادی خواستار جهان عاری از خشونت شده بود.
آساق**د.م**1611
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




26/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن