تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از شما منكرى ببيند بايد با دست و اگر نتوانست با زبان و اگر نتوانست با قلبش آن ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802411699




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حجتی: خسارت 8 هزار میلیارد ریالی کشاورزان مازندرانی از برف اخیر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

حجتی: خسارت 8 هزار میلیارد ریالی کشاورزان مازندرانی از برف اخیر تهران - ایرنا - وزیر جهاد کشاورزی خسارت کشاورزان مازندرانی را ناشی از بارش برف و سرمای هفته گذشته هشت هزار میلیارد ریال برآورد کرد.


به گزارش ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی و هیات همراه در بازدید دو روزه از طرح ها و پروژه های شاخص بخش کشاورزی و واحدهای دامی خسارت دیده بر اثر بارش برف در غرب استان مازندران، با اشاره به وارد آمدن خسارت بیش از هشت هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی مازندران، از حمایت ویژه رییس جمهور محترم و قول مساعد ایشان در جهت جبران خسارت ها در حد بضاعت دولت خبرداد و افزود: با حمایت دولت و همکاری تولیدکنندگان و بهره برداران مشکلات را از سر راه برمی داریم.
وی با بیان اینکه خسارت جدی به اقتصاد منطقه وارد آمده و زحمات چندین ساله تولیدکنندگان را از بین برده است، بنای دولت را بر کمک به این قشر آسب دیده عنوان کرد.
وی تصریح کرد: 95 درصد زحمات تولید بر عهده تولیدکنندگان است و تولیدکنندگان درست در همان جایی که باید از زحمات خود نتیجه بگیرد(یعنی 5 درصد باقیمانده) و محصول را به بازار عرضه کند، محصول خود را رها کرده و به دست دلالان و واسطه ها می سپارد.
حجتی همچنین از مدرن ترین گلخانه تولید و پرورش گل رز پایه بلند به صورت کشت هیدروپونیک در شهرستان آمل بازدید کرد و بر لزوم گسترش فعالیت ها و صادرات و بازاریابی تولیدات این واحد گلخانه ای تأکید کرد.
وی در ادامه سفر خود به ساری عزیمت و از اولین و بزرگترین گلخانه تولید نهال سالم و استاندارد مرکبات در کشور بازدید کرد.
حجتی با حضور در گلخانه فجر ساری و آشنایی با مراحل تولید پیوند و نهال سالم، استاندارد و عاری از ویروس، تولید نهال سالم را ضامن تولید سالم، کاهش هزینه های تولید، پایداری تولید و تأمین امنیت غذایی جامعه عنوان کرد و خواستار انجام تحقیقات علمی در زمینه باغبانی شد.
وزیر جهاد کشاورزی در دومین روز از سفر خود به مازندران، بزرگترین پروژه پرورش ماهیان خاویاری در خاورمیانه را در شهرستان جویبار مورد بازدید قرار داد و بر راه اندازی فاز اول این پروژه تأکید و خواستار توجه بیشتر مسؤولان در جهت راه اندازی و بهره برداری هر چه سریعتر این پروژه شد.
وی بهره برداری از این طرح را موجب شکوفایی اقتصادی منطقه عنوان داشت و تصریح کرد: این پروژه بزرگترین سایت پرورش ماهیان خاویاری در ساحل با استفاده از آب دریا در سطح خاورمیانه است که نقش بسزایی در اشتغالزایی مولد، توسعه پایدار کشاورزی، پایداری تولید و تأمین امنیت غذایی جامعه دارد و می تواند ایران را به جایگاه نخست تولید خاویار در جهان برساند.
حجتی همچنین به سرکشی از واحدهای خسارت دیده ناشی از برف سنگین و سرمازدگی در غرب استان پرداخت و از یک واحد مرغداری 50 هزار قطعه ای در شهرستان نور که یک سالن 10 هزار قطعه ای آن بطور کامل تخریب شد بازدید کرد.
بازدید از یک واحد مرغ داری گوشتی 30 هزار قطعه ای مجهز به سیستم اتوماسیون و مدار بسته که یک سالن 10 هزار قطعه ای آن به مساحت یک 1100 مترمربع به طور 100 درصد تخریب شد از دیگر برنامه های وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان نوشهر بود.
وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سفر خود به غرب مازندران، در شهرستان نوشهر باغات خسارت دیده را نیز مورد بازدید قرار داد و در همین راستا از باغ 10 هکتاری مرکبات در روستای سنگ تجن بازدید کرد. این باغ بر اثر سرمای شدید و بارش سنگین برف خسارات زیادی را چون شکستگی تنه درختان، یخزدگی و خشکیدگی متحمل شد.
حجتی، بازدید از گل و گیاهان خسارت دیده را هم در دستور کار خود قرار داد و از شرکت توسعه صادرات گل میوه مازندران در شهرستان نوشهر بازدید کرد.
وی گفت: لازم است جهت جبران خسارت در باغات مرکبات و واحدهای گلخانه ای و نیز جایگزینی نهال های جدید، با حمایت دولت و همراهی تولیدکنندگان اقدامات اساسی در این زمینه صورت پذیرد.
وزیر جهاد کشاورزی فضای بازار کشورهای خارجی را بسیار گسترده دانست و گفت: در حالی که در کشور ما(جدای از بحث تحریم ها) علاوه بر فضای تجارت، فضای بازار نیز بسته است، به طوری که در این شرایط دشوار محصول تولیدی به دست واسطه ها سپرده می شود.
وی از آمادگی دولت و وزارت جهاد کشاورزی برای ایجاد و احداث انبارهای فنی و سردخانه در باغات خبر داد و گفت: باید در احداث تأسیسات و ابنیه، به صورت علمی و مهندسی اقدام کنیم تا در مقابل تهدیدات، مقاومت لازم را داشته باشد.
وزیر جهاد کشاورزی از طرح جامع گلخانه ای به عنوان یکی از طرح های اساسی و راهبردی این وزارتخانه یاد کرد و افزود: تمامی جوانب اجرای این طرح به صورت علمی و کارشناسی تهیه و تدوین شده است.
حجتی، تشکل ها و اتحادیه های بخش کشاورزی را بازوان قدرتمند وزارت جهاد کشاورزی برشمرد و بر همراهی آنان در مقابله با مشکلات و تهدیدات تأکید کرد.
وزیر جهاد کشاورزی در پایان این اتفاق را یک فصل جدید و یک فرصت مغتنم برای بهره گیری از عنایات ویژه خداوند دانست و گفت: با تدبیر و همت همه تولیدکنندگان با نگاه آمادگی و ایمنی در مواجهه با حوادث و بلایای طبیعی و با امید به آینده، مشکلات را یکی پس از دیگری تا رسیدن به قله خودکفایی در تولید همه محصولات کشاورزی از سر راه بر خواهیم داشت.
اقتصام(1)9186**1594
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




26/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن