تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى‏شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818975696




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شاخص های محیط زیست شهری تهران در برنامه پنجساله تدوین شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شاخص های محیط زیست شهری تهران در برنامه پنجساله تدوین شد تهران بزرگ- رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از تدوین شاخص های محیط زیست شهری در برنامه پنج ساله دوم خبر داد و گفت: با اجرای این شاخص ها نابسامانی های زیست محیطی بهبود می یابد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، علی محمد شاعری روز شنبه در آیین گشایش سیزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست افزود: هیچ تضادی بین توسعه و محیط زیست وجود ندارد این نمایشگاه محیط زیست نشان داد که در بعد علمی و فنی همگامی هایی بین توسعه و محیط زیست هم وجود دارد.
وی نابسامانی های زیست محیطی را ناشی از تعارض بین توسعه و محیط زیست برشمرد و گفت: اجرای طرح توسعه پیش از اجرا باید در ارزیابی زیست محیطی مدنظر قرار بگیرد.
وی به آلودگی هوا ، آب و خاک و حفاظت از محیط زیست در شهر و توسعه فضای سبز اشاره کرد و گفت: این مقوله ها باید در طرح توسعه در دستور کار قرار دارد.
وی آلودگی هوا و از بین رفتن تنوع زیست محیطی را از دیگر مصادیقی ذکر کرد که باید در طرح توسعه باید تجدید نظر شود.
شاعری با تاکید براینکه بر برنامه توسعه، انطباق با استانداردهای محیط زیست کشور باید در اولویت کاری قرار گیرد گفت: در چشم انداز پنج ساله توسعه پایدار به دستاوردهای خوبی رسیده ایم.
وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایرنا که از شاخص های استاندارد زیست محیطی چه میزان فاصله داریم گفت: استانداردهای موجود مربوط به یک دهه گذشته است که نیازمند بازنگری است.
وی با تاکید بر اینکه صنعت کشور بویژه سوخت مربوط به 10 سال گذشته است گفت: هنوز از صنایع کهنه و قدیمی با فرایندهای آلاینده در کشور استفاده می کنیم که باید تجدید نظر شوند.
رییس ستاد محیط زیست شهرداری تهران اعلام کرد: استقرار صنایع پاک و سازگار با محیط زیست در اطراف شهرها مانع ندارد.
وی گفت: در حال حاضر 50 تا 60 میلیون لیتر مازوت روزانه در صنعت کشور به مصرف می رسد که این امر نشان دهنده آن است که از صنعت الاینده در کشور برخورداریم.
شاعری تاکید کرد: دستاوردهای زیست محیطی، کشاورزی، صنعت،بهداشت و درمان و فعالیت های شهری استاندارد زیست محیطی باید در اجرای برنامه توسعه مدنظر قرار گیرد.
وی در بحث آلودگی هوا نیز گفت: دولت اگر بخواهد مسوولیت کنترل آلودگی هوا را به شهرداری بدهد، شهرداری طبق اعلام آمادگی شهردار تهران آماده پذیرش این مسوولیت است.
وی افزود: اعتقاد داریم آلودگی هوا با مدیریت یکپارچه و پنج ساله قابل حل است.
وی اظهارداشت: برنامه کاهش آلودگی هوا باید بصورت مدیریت یکپارچه و هماهنگ در شهر تهران و کلانشهرهای دیگر به اجرا درآید.
رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران درباره طرح استقبال از بهار نیز افزود: برنامه شهرداری تهران در استقبال از نوروز در اواخر بهمن و زودتر از سالهای گذشته به مرحله اجرا در خواهد آمد.
وی زیباسازی شهر، کاشت نهال درمنازل، نظافت معابر و مدیریت پسماند شهری، معاینه فنی خودروها، بهره مندی از آموزش های زیست محیطی برای شهروندان تهرانی از طریق رسانه ملی و مقابله با صنایع آلاینده از برنامه های محوری شهرداری تهران در طرح استقبال از بهار اعلام کرد.
وی درباره روز درختکاری و هفته منابع طبیعی هم گفت: این برنامه از 15اسفند تا 21 اسفند برگزار می شود که ما نیز برنامه مشترکی با سازمان جنگل ها و آبخیزداری و آموزش شهروندی در این خصوص داریم .
وی ادامه داد: ساماندهی همایش مشترک با سازمان ها و فعالان محیط زیست در دستور کار قرار دارد.
در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست ، دستاوردهای جدید زیست محیطی شهرداری ارایه شد.
در این نمایشگاه دستاوردهای زیست محیطی مناطق 22 گانه شهرداری تهران در معرض نمایش بازدید کنندگان قرار گرفته است .
توسعه انرژی های نو از قبیل آبگرمکن خورشیدی در اماکن عمومی طراحی و ایجاد پارک های انرژی، معاینه فنی موتورخانه ساختمان های شهرداری از جمله این دستاوردهاست.
تهرام564/ 9136
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




26/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن