تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):بنده به ايمان ناب نرسد، مگر آن كه شوخى و دروغ را ترك گويد و مجادله (بگومگو) را رها كن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803973179




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آبیاری منظم مقاومت گیاهان را در برابر آفت ها و بیماری ها افزایش می دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آبیاری منظم مقاومت گیاهان را در برابر آفت ها و بیماری ها افزایش می دهد تهران بزرگ-ایرنا-محقق و پژوهشگر گیاهان گفت:باید بدانیم گیاهان نیازمند ساعات منظم برای آبیاری هستند که نتیجه این اقدام، افزایش چشمگیر مقاومت گیاه نسبت به آفات و بیماری ها است.


ˈاحسان امامی فرˈروز شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ازنمونه های شایع این موضوع، می توان به کرم خراط (Zeuzerapyrina) اشاره کرد که از این بی نظمی آبیاری سود می برد و آفت اکثر گیاهان می شود.
وی با اشاره به اینکه مقدار آبی که به گیاهان می دهیم باید متناسب باشد، گفت: درختانی مانند بیدمجنون همیشه نیاز به آبیاری دارند در حالی که آب زیاد برای سرو نقره ای مناسب نیست، در آپارتمان نیز بگونیا آب فراوان و آگلونما به آب کم نیاز دارد و آبیاری زیاد باعث ضعف این گیاه و نهایتا حمله قارچ های فوزاریومی می شود.
امامی فر با اشاره به اینکه زندگی صنعتی،سلامت شهروندان را تهدید می کند،افزود: زندگی ماشینی و پیچیده کنونی، نیاز انسان ها را بیش از پیش به مشاهده رنگ سبز و شاداب گیاهان و توسعه فضای سبز سوق داده و این موضوع را لازم و ضروری ساخته است.
وی با اشاره به اینکه دیدن گیاهان شاداب و محیط سبز از مهمترین عوامل آرامش دهنده انسان ها است، اظهار کرد: در این شرایط شهروندان فرصت و مجال کمتری برای توسعه فضای سبز در محل زندگیشان پیدا می کنند و نمی توانند با خیالی آسوده به گیاهان و درختان رسیدگی کنند.
امامی فر افزود: عده ای از مردم این موضوع را به سرایدار منزلشان واگذار کردند و شاهد پویایی باغچه ها هستند، ولی اغلب مردم مجال چنین کاری را نداریم و معمولا یا مقدار گیاهان را کاهش میدهند و یا از گیاهانی که مدام به آبیاری نیاز دارند پرهیز می کنیم .
وی با اشاره به اینکه آبیاری گیاهان و درختان هم قاعده و اصول خاصی دارد ،گفت: اکثر ما الزامی به رعایت ساعت آبیاری برای گیاهان نداریم و از ظاهر پژمرده گیاه متوجه نیاز آبی آن می شویم و یا از سر شوق و وقت آزاد به سراغشان می رویم.
این محقق بیان کرد: بسیاری از باغچه های آپارتمانی حتی از این میزان لطف نیز بهرمند نیستند و غالبا درگیر مسائل حاشیه ای بین همسایگان می شوند و چون همگان همکاری نمی کنند، محکوم به پژمردگی هستند.
وی افزود: ادامه این موضوع منجر به نازیبا شدن فضاهای سبز شده که در این وضعیت از یک طرف رشد علف های هرز و از طرفی دیگر رشد نامطلوب گیاهان و بعضا از بین رفتن آنها می شود
امامی فر تاکید کرد:امروزه تکنولوژی آبیاری های اتوماتیک به کمک زندگی ماشینی آمده و این تکنولوژی ساده به ما کمک می دهد تا بدون نیاز به شخصی به عنوان آبیار، در هر ساعت مناسب ( که معمولا ساعات بامدادی است)، نسبت به آبیاری فضای سبز خود اقدام کنیم.
تهرام/519/1109 /1600/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




26/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن