تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه بهره‏اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802422257




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پروژه های عمران شهری یاسوج درگیر کمبود اعتبار/ شهرداری در پرداخت حقوق پرسنل مانده است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > کهگیلویه و بویراحمد گزارش خبری/
پروژه های عمران شهری یاسوج درگیر کمبود اعتبار/ شهرداری در پرداخت حقوق پرسنل مانده است
یاسوج – خبرگزاری مهر: شهرداری یاسوج این روزها نه تنها برای اجرا و اتمام پروژه های عمران شهری اش با کمبود اعتبار مواجه است بلکه در پرداخت حقوق پرسنل نیز مانده است.



به گزارش خبرنگار مهر، نبود صنایع و کارخانجات بزرگ، بضاعت مالی کم شهروندان، محرومیت استان و... موجب عدم درآمد زایی شهرداریهای کهگیلویه و بویراحمد و به تبع آن گرفتار شدن در مشکلات مالی شده است. با این حال در سالیان اخیر و در ادارات و شرکت‌های مختلف دولتی و نیمه دولتی افرادی به واسطه ارتباطات قومی و سیاسی استخدام شدند تا امروز شهرداری یاسوج یکی از این دستگاه‌ها باشد که به جای افزایش سطح خدمات کمی و کیفی به مردم، برای تامین حقوق این نیروهای اضافی همه نیرو و توان خود را صرف کند. این روزها معضل نیروهای مازاد در شهرداریها و به خصوص شهرداری یاسوج گریبان شهردارها را گرفته است و هر فردی جای شهردار یاسوج باشد برای اخراج حدود 500 نیروی اضافی در شهرداری در یک دوراهی بزرگ قرار می‌گیرد. از یک سو اخراج این افراد که عمدتا کارگرانی ساده و غیرتخصصی هستند به معنی گرسنه شدن بیش از هزار و 600 نفر است و از سوی دیگر نیز شهرداری یاسوج همه درآمدش را صرف حقوق نیروهای خود می‌کند و برای ارائه خدمات به مردمی که از آنها عوارض می‌گیرد، گاها عملکرد ضعیفی دارد.

هر چند که شهردار فعلی و  شهرداران در همه این چند سال مدیران ضعیفی نبودند و به شیوه‌های مختلف صورت شهرداری یاسوج را سرخ نگه داشتند ولی نمی‌شود از خلاء مدیریت شهری در حد انتظارات معمول گذشت و به آن اشاره نکرد. شهرداری‌ها و به ویژه شهرداری مرکز استان که پایتخت طبیعت ایران نام گرفته، رسالت‌ بزرگی دارد و نباید در وظایفی ساده همانند نظافت شهر و جمع‌آوری زباله‌ها درجا بزند. هم اکنون به شهرداری به واسطه گرفتن عوارض از مردم، آن هم در این شرایط سخت اقتصادی و قوانین دست و پاگیر در حوزه‌های شهری و ساخت و ساز، نگاه خوبی در جامعه وجود ندارد. ولی شهرداری از سوی دیگر اگر یک روز دست از خدماتش به مردم بکشد، وضعیت شهر نابهنجار و زباله‌ها در جلوی خانه‌ها انبار می شود. به هر حال فارغ از لزوم یک مدیریت قوی در شهرداری یاسوج، امروز مشکلی که در این نهاد وجود دارد، نیروهای مازاد است که سرعت چرخ لنگان شهرداری را کندتر کرده است. وجود 600 نیروی اضافی در شهرداری یاسوج شهردار یاسوج در این ارتباط به خبرنگار مهر می‌گوید: در ماه گذشته به زحمت توانستیم منابع درآمدی این شهرداری را برای پرداخت حقوق کارکنان بالانس کنیم ولی همه مشکل ما این نیست و اکنون این نیروها با پخش شدن در بخش‌های مختلف شهرداری، موجب بی‌انگیزگی و اختلال در ارائه خدمات در خور شان به مردم شدند به طوری که امروز به صراحت می‌گویم اگر 600 نیروی اضافی در این شهرداری به خانه‌های خود بروند، ما بهتر می‌توانیم کار کنیم. محمدعلی جاوید می افزاید: اخراج این افراد به علت اینکه زن و بچه دارند و بیکار می شوند، عواقب خاص خود را دارد و نمی‌تواند راهکار مناسبی باشد ولی واقعا این سوال در افکار عمومی هست که معیار این استخدام‌ها چه بوده است و چگونه یک شهرداری به جای 100 نفر باید هزار نفر نیرو استخدام کند؟

جاوید عنوان می کند: با تفکیک این نیروها و تقسیم بندی آنها در گشت ساختمانی و سد معبر، سعی کردیم که تا تعیین تکلیف نهایی آنها از سوی شورا، آنها را ساماندهی کنیم. البته تعدادی از آنها را نیز با پرداخت حقوق، به منازل خود فرستادیم تا کارشناسان و نیروهای باانگیزه و کاربلد شهرداری، بهتر بتوانند به وظایف خود عمل کنند. وی گزینه فعلی خود در مواجهه با این مشکل را ساماندهی این نیروهای مازاد می داند و بیان می کند: بنا داریم با ساماندهی این نیروها و سپردن آنها به یک یا دو شرکت پاسخگو، بتوانیم خدماتی در خور شان شهروندان ارائه کنیم تا اگر در بخشی از وظایف شهرداری نواقصی وجود دارد بتوانیم از شرکت مسئول این نیروها پاسخ بخواهیم. شهردار پایتخت طبیعت ایران از ارسال این لایحه به شورای شهر برای تعیین تکلیف نهایی آن خبر می دهد. نیروهای اضافی در شهرداری یاسوج حفظ می‌شوند رئیس شورای شهر یاسوج البته در این باره و پیش از مصوبه رسمی این شورا در موضعی اعلام کرد که این نیروهای اضافی در شهرداری یاسوج حفظ می‌شوند و آنها کنار گذاشته نمی‌شوند چرا اگر این افراد اخراج شوند باید چکار کنند؟ شیروان وظیفه‌شناس، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر می گوید: تلاش خواهیم کرد با همکاری شهرداری یاسوج راهکاری اتخاذ کنیم که این نیروها در شهرداری یاسوج بمانند و از کار خود اخراج نشوند. شهرداریها به سمت درآمدزایی بروند استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این زمینه به خبرنگار مهر می گوید: پرسنل شهرداری‌های این استان بیش از نیاز آنها است. سید موسی خادمی با اشاره به وظایف سنگین شهرداری‌ها در دو بعد عمرانی و فرهنگی می افزاید: لازم است شهرداران این استان با عبور از چنین موانعی، به کمک تجارب کلان‌شهرها به فکر درآمدزایی و رفع چنین مشکلاتی باشند.  وی، تزریق تسهیلات بانکی و فروش اوراق مشارکت را از جمله راهکارهای فعلی برای کاهش مشکلات مالی شهرداری‌ها دانست. در این بین اما شهروندان نظرات مختلفی دارند، برخی از آنها اخراج این نیروها را به صلاح شهر می‌دانند و برخی آن را موجب افزایش آمار بیکاران این شهر عنوان می کنند.

یکی از این شهروندان در گفت‌وگو با مهر گفت: اخراج این نیروها البته به این شرط که در جایی دیگر به کار گرفته شوند، می‌تواند بار مالی شهرداری را به منظور ارائه خدمات تخصصی و عمومی بهتر به شهروندان، کاهش دهد و شاهد شهری آبادتر و بهتر باشیم. علی رضایی می افزاید: اکنون باید تلاش شود تا یک نفر از خیل بیکاران این استان در جایی مشغل شود نه اینکه بخواهیم افرادی که اکنون سال‌ها روی حقوقی که از این قبل می‌گیرند، حساب باز کردند از کار بیکار کنیم. به گزارش خبرنگار مهر، بی تردید شهرداری یاسوج و همه شهرداری‌ها در این استان به علت عدم وجود صنعت و عوامل درآمدزا مشکلات فراوانی دارند و در همین وضعیت نیز به صورت لنگان و کژدار و مریض به وظایف خود عمل می‌کنند.  اکنون چنین مشکلاتی زنجیری خواهند بود به پای لنگان شهرداری که اگر فکری به حال آن نشود شهروندان نباید بیش از یک جارو کردن ساده و جمع کردن یک زباله از شهرداری‌ها که بیش از صد وظیفه مهم دارند، انتظاری داشته باشند. به هر حال باید ماند و دید که آیا شهرداری پایتخت طبیعت ایران و مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با عبور از این موانع سطح پایین، گامی برای اجرای ماموریت‌های بزرگ‌تر خود برمی دارد و یا همچنان در تامین حقوق نیروهای خود می ماند. ................... گزارش: کریم بنام


۱۳۹۲/۱۱/۲۶ - ۱۰:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن