تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، شمشير بُرَّنده اى است بر ضد اهل باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819174490




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حوزه مدیریت شهری همدان جای فرصت سوزی نیست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > همدان یوسفیان:
حوزه مدیریت شهری همدان جای فرصت سوزی نیست
همدان - خبرگزاری مهر: شهردار همدان با بیان اینکه حوزه مديريت شهري همدان جای فرصت سوزی نیست، بر لزوم استفاده هر چه بيشتر از فرصت‌ها و پرهيز از فرصت‌سوزي در حوزه مديريت شهري تأكيد كرد.



به گزارش خبرنگار مهر، امیررضا یوسفیان شامگاه جمعه در شورای اداری شهرداری همدان با بیان اینکه خدمت به مردم به عنوان سهامداران اصلی شهر از برنامه های مهم در این بخش است که باید به آن توجه ویژه داشت، گفت: شهرداری و پرسنل این مجموعه خادمان مردم و شهروندان هستند. یوسفیان با تاکید بر اینکه با تسلط و عمل بیشتر به قانون بهتر می توان به مردم خدمت کرد، گفت: مدیران حوزه های مختلف باید از ورود به مسائلی که در حوزه تصمیم گیری آنها نیست بپرهیزند. یوسفیان افزود: با توجه به اینکه باید برای وقت و سرمایه شهروندان ارزش قائل بود، باید تلاش شود که کار ارباب رجوع در شهرداری در حداقل زمان ممکن انجام شود. شهردار همدان همچنین با اشاره به اینکه اعضاي شوراي اسلامي شهر همدان در خصوص تعرفه عوارض سال 93 رويكرد جديدي داشته‌اند كه آن هم شريك شدن شهرداري به عنوان نماينده سهامداران شهر كه همان مردم هستند در موضوع ارزش افزوده حاصل از تغيير كاربري‌ها است، گفت: به رغم اينكه تعرفه عوارض افزايش چنداني نداشته بودجه شهرداري همدان كه در سال گذشته حدود 243 ميليارد تومان بوده در سال جاري به حدود دو برابر افزايش پيدا كرده است. يوسفيان با بيان اينكه رويكرد بودجه‌اي سال 93 شهرداري با سال‌هاي گذشته تفاوت معني‌داري دارد، گفت: سرانه درآمدي شهر همدان در بودجه سال 92 كمتر از 320 هزار تومان بوده است كه با اين مبلغ سه وظيفه اداري، خدمات شهري و عمراني را نمي‌توان به خوبي انجام داد. وي با تاکید بر اینکه باید منابع قابل ملاحظه‌اي در اختيار داشت و منابع درآمدي پايداري در شهر تعريف کرد، ادامه داد: با توجه به افزايش دوبرابري بودجه سال 93 تلاشها در سال جاري بايد ده‌ها برابر شود تا از طريق جذب درآمدهاي پايدار خود را با شرايط جديد تطبيق داد. وي با بیان اینکه در سال جاري تنها حدود 11 درصد از عوارض نوسازي در شهر همدان وصول شده و بخش قابل توجهي از درآمدهاي اين حوزه محقق نشده است، ادامه داد: با توجه به مشكلات اقتصادي موجود در كشور و وضعيت تورم و گراني‌ها، دست مديريت شهري در برخی مسائل بسته است. شهردار همدان با بيان اينكه 12 ناحيه در شهر همدان ايجاد شده است، بيان كرد: هدف بر اين است كه ساختار فعلي شهر همدان را از حالت سنتي و حاكميتي خارج ساخته و ساختاري بر مبناي مدل مشاركت اجتماعي به آن دهيم.

اميررضا يوسفيان با تأكيد بر اينكه براي رسيدن به اين هدف نيازمند تأمين منابع مالي و انساني و امكانات سخت‌افزاري و نرم‌افزاري هستيم، ابراز كرد: حدود 600 هكتار از شهر همدان را محلات حاشيه‌نشين تشكيل داده‌اند و يك پنجم از مردم شهر همدان در اين مناطق زندگي مي‌كنند که براي سهولت دسترسي اين دسته از شهروندان به خدمات شهري شهرداري نواحي راه اندازي شده است.

يوسفيان با تأكيد بر اينكه براي سال آينده بودجه 450 ميليارد توماني براي شهر همدان در نظر گرفته شده است، ابراز كرد: افزايش اين بودجه نسبت به سال قبل بودجه بدون افزايش تعرفه‌ها انجام مي‌پذيرد.

وي با تأكيد بر برون‌سپاري بخشي از وظايف شهرداري به ديگر نهادها گفت: انتقال وظايف مربوط به اخذ پروانه كسب به اصناف در حال انجام است. يوسفيان افزود: ميزان وصولي‌هاي اين حوزه در سال جاري 12 درصد بوده كه اين ميزان با انتقال به اصناف به 50 درصد هم كه می رسد. وي ادامه داد: در واقع با اين اقدام يك برش از برنامه پنج ساله خود را در سال 93 اجرايي خواهيم كرد كه كار بسيار مهم و ارزشمندي است. يوسفيان افزود: كار در حوزه‌هاي مختلف مديريت شهري بايد به نحوي صورت بگيرد كه همواره تابلوي روشن و واضحي از چشم‌انداز توسعه شهر در پيش رو داشته باشيم.  


۱۳۹۲/۱۱/۲۶ - ۰۹:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن