تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شيعيان ما كسانى‏اند كه در راه ولايت ما بذل و بخشش مى‏كنند، در راه دوستى ما به يكديگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820953578




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نبود امنیت یکی از چالش های اصلی نیروهای امدادرسان در افغانستان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نبود امنیت یکی از چالش های اصلی نیروهای امدادرسان در افغانستان است تهران - ایرنا - یک مقام مسئول در کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: نبود امنیت یکی از چالش های اصلی نیروهای امدادرسان برای ارائه خدمات بشر دوستانه به مردم افغانستان است.


به گزارش روز جمعه ایرنا از دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران ˈگراردو پونتراندولفیˈ گفت: طی یک سال گذشته حملات کور، تأثیر عملیات نظامی بر غیر نظامیان و بی ثباتی عمومی در افغانستان افزایش یافته است، اما با وجود این چالش ها، کمیته بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر افغانستان در تلاش هستند تا خدمات بشر دوستانه خود را به نیازمندان و مردم کم برخوردار این کشور برسانند.
وی توضیح داد: نبود امنیت کماکان یکی از مسائل حیاتی برای مردم است، ولی ما در 2013 در این زمینه شاهد هیچگونه پیشرفتی نبوده ایم. به عنوان مثال، غیر نظامیان در میانه تبادل آتش میان گروه های مسلح گرفتار می شوند و در بیشتر موارد هم به دلیل شرایط امنیتی قادر نیستند تا غیر نظامیان زخمی را به مراکز درمانی و بیمارستانی برسانند.
رییس دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در افغانستان ادامه داد: بسیار پیش آمده است که گروه های نظامی مسلح در افغانستان به تاسیسات درمانی و بهداشتی خدمات رسان به مردم غیر نظامی حمله کرده و آنها را تخریب کرده اند که در نتیجه این حملات نظامی خدمات رسانی درمانی به مردم به ویژه در مناطق دور افتاده و محروم این کشور دچار وقفه شده است.
پونتراندولفی اضافه کرد: اولویت نخست کمیته بین المللی صلیب سرخ در افغانستان تضمین این نکته است که غیرنظامیان از حملات مسلحانه گروه های نظامی و شبه نظامی مصون بمانند و دیگر اینکه تمامی طرف های درگیر درک کرده و بپذیرند که حفظ امنیت و احترام به کارکنان گروه های امدادرسان به ویژه صلیب سرخ و هلال احمر، تاسیسات و وسائل نقلیه درمانی آنان از مهمترین اصول است.
وی گفت: همچنین پذیرش کارکنان صلیب سرخ و هلال احمر و اعطای امنیت و حق دسترسی ایمن به آنها امری حیاتی ا ست، تا آنان بتوانند فعالیت های بشر دوستانه خود را به مردم و غیر نظامیان در امنیت کامل و طبق اصول بنیادین نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر که همان اصل بی طرفی، بی غرضی، استقلال و انسانیت را برای خدمات رسانی به نیازمندان دریافت اینگونه خدمات انجام دهند.
پونتراندولفی افزود: هدف مستقیم قرار گرفتن و اجرای عملیات نظامی از مکانی دور از طریق «کنترل از راه دور» یکی از چالش های کسانی است که در فعالیت های بشردوستانه در مناطق جنگی به ویژه افغانستان مشارکت دارند.
وی اظهار داشت: هم اکنون کمیته بین المللی صلیب سرخ 30 سال است که در افغانستان فعالیت می کند و یکی از دغدغه های اصلی این سازمان بشر دوستانه تسکین آلام مردمی است که در مناطق دور افتاده و جنگ زده این کشور که قابل دسترس نیستند زندگی می کنند.
رییس دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در افغانستان گفت: با وجود محدودیت های امنیتی و دسترسی مشکل به بسیاری از مناطق افغانستان، این سازمان در طول سال 2013 میلادی کاملا عملیاتی بوده است و تنها یا با مشارکت کارکنان و داوطلبان هلال احمر افغانستان به کار خود ادامه داد.
پونتراندولفی افزود: جایی برای غرور و از خود راضی بودن وجود ندارد، ما وظیفه ای داریم که باید انجام دهیم، و هدف مان هم انجام آن به مؤثرترین شکل ممکن است، بدون آن که جان کارکنان و شرکای خود را بی دلیل در معرض خطر قرار دهیم.
وی گفت: با این حال در ماه های آینده احتمال کمی وجود دارد که بهبودی در این اوضاع شکننده امنیتی مشاهده شود. انتخابات ریاست جمهوری آتی، کاهش نیروهای بین المللی، احتمال کاهش کمک های مالی، فقر و بیکاری مزمن فقط برخی از عواملی هستند که بر افغانستان تأثیر دارند، البته اگر اصلا سخنی در مورد حمله اخیر به یک رستوران در کابل که ظاهراً در جریان آن غیرنظامیان و خارجی ها هدف بودند، گفته نشود.
پونتراندولفی خاطر نشان کرد: آینده چندان روشن نیست و شرایط برای افغان های عادی و نیز کارکنان بخش بشردوستانه کماکان پرمخاطره است،با این حال، ما قصد نداریم افغانستان را با تمامی مخاطرات آن ترک کنیم. البته باید موازنه ای دقیق را بین خطرهای موجود و اجرای عملیات ایجاد کنیم، تا بتوانیم تا سر حد ممکن به نیازمندان نزدیک باشیم.
اجتمام(1)**7029**1594
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




25/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن