تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كارى او را اندوهگين و به خود مشغول كند و او با اخلاص براى خدا بسم اللّه‏ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819125711




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاد علیرضا فرهمند، روزنامه‌نگار پیش‌کسوت درگذشت+ عکس


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
استاد علیرضا فرهمند، روزنامه‌نگار پیش‌کسوت درگذشت+ عکس
استاد علیرضا فرهمند صبح امروز (شنبه) درگذشت.
به گزارش نامه نیوز، استاد فرهمند، روزنامه‌نگار پیش‌کسوت و مترجم رمان ریشه‌ها (الکس هیلی) صبح امروز (شنبه) در پی تحمل دوره سخت بیماری سرطان ریه در بیمارستان سجاد تهران گذشت.

وی دبیر سرویس بین‌الملل کیهان در سال‌های پیش از انقلاب بود و 19 سال در این روزنامه فعالیت کرده بود.

فرهمند در سال‌های پس از انقلاب در بخش نشریات تخصصی به فعالیت پرداخت و بنیان‌گذار و گرداننده نشریات بسیاری در این حوزه بود.

او به غیر از "ریشه‌ها"، کتاب "ساعت نحس" که موضوعی مشابه درباره خودبرتربینی غربی‌ها دارد، ترجمه کرده و یکی از سه مترجم کتاب "عقاب در ماه نشست" بوده است.

فرهمند علاوه بر اشراف و تسلط کم‌نظیر بر فنون روزنامه‌نگاری، تاریخ ایران و جهان و مکاتب فلسفی، در زمینه تاریخ جهان‌گشایی اروپاییان غربی، از سقوط قسطنطنیه در 1453 میلادی تا مرگ ملکه ویکتوریا در 1991 میلادی تخصص ویژه داشت.





برخی از استادان روزنامه‌نگاری ایران از او با عنوان "مؤلف شفاهی" یاد کرده‌اند، اما استاد فرهمند در این اواخر دستاورد بسیاری از تجارب و پژوهش‌ها و نیز دیدگاه‌های خود را در قالب نامه‌هایی به نزدیکان خود مکتوب کرده بود.

به گزارش عصرایران، مراسم تشییع پیکر این استاد فقید فردا (یکشنبه) ساعت 8 صبح از مقابل بیمارستان سجاد تهران (میدان فاطمی) به بهشت زهرا انجام خواهد شد.

گفتنی است مراسم تدفین علیرضا فرهمند در انتظار بازگشت از خارج کشور و حضور یکی از برادران وی برای شرکت در مراسم تدفین و ترحیم، با چند روز تأخیر انجام خواهد شد.





1392/10/21





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن