تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى لله  عليه  و  آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819183423




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«سانتریفیوژهای پیشرفته»؛ مهمترین مسأله مذاکرات ایران و غرب


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
«سانتریفیوژهای پیشرفته»؛ مهمترین مسأله مذاکرات ایران و غرب

«سانتریفیوژهای پیشرفته»؛ مهمترین مسأله مذاکرات ایران و غرب
در همین حال، برخی مطبوعات و رسانه‌های غربی، در تلاش برای فضاسازی علیه ایران و القای این موضوع هستند که شرکت احتمالی ایران در کنفرانس صلح سوریه، به معنای دست کشیدن از حمایت از دولت دمشق خواهد بود.
به گزارش نامه نیوز، تأکید ترکیه بر ضرورت حضور ایران در کنفرانس بین‌المللی صلح سوریه، ادعای آمادگی ایران برای قطع حمایت از دولت سوریه، دیدار دیپلمات‌های ارشد ایران و اتحادیه اروپا برای بحث درباره موضوع هسته‌ای، خوش‌بینی وزیر خارجه ایران به مذاکرات هسته‌ای و ادعای عدم توافق ایران و غرب بر سر سانتریفیوژهای ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، با نزدیک‌تر شدن به زمان پیش‌بینی شده برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح سوریه، حجم روزافزونی از مطالب مطبوعات بین‌المللی درباره ایران، به مواضع ایران در این زمینه اختصاص پیدا کرده است.

در این زمینه، خبرگزاری «ترند» اظهارات سفیر ترکیه در ایران را بازتاب داده که بر ضرورت دعوت از ایران برای شرکت در کنفرانس «ژنو ۲» تأکید کرده است. سفیر ترکیه در تهران که در دیدار با علاءالدین بروجردی، رئیس کمیته سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی سخن می‌گفته، اظهار داشته که به باور آنکارا، شرکت ایران در کنفرانس ژنو ۲، کمک خواهد کرد تا این کنفرانس گامی مؤثر به سوی حل و فصل درگیری‌های خشونت‌بار در سوریه بردارد.

در همین حال، برخی مطبوعات و رسانه‌های غربی، در تلاش برای فضاسازی علیه ایران و القای این موضوع هستند که شرکت احتمالی ایران در کنفرانس صلح سوریه، به معنای دست کشیدن از حمایت از دولت دمشق خواهد بود.

خبرگزاری «رویترز» با انتشار مطلبی در این زمینه می‌نویسد، اظهارات اخیر جان کری، وزیر خارجه آمریکا درباره امکان نقش‌آفرینی ایران در کنفرانس ژنو ۲ به معنای احتمال وقوع تغییر موضعی از سوی ایران در قبال سوریه بوده است؛ بنابراین، رویترز به نقل از یک دیپلمات آمریکایی که از وی نام نبرده ادعا می‌کند، در صورتی که ایران اطمینان پیدا کند، گزینه جایگزین اسد در سوریه گزینه مطمئنی خواهد بود، مخالفتی با کنار رفتن اسد از قدرت نخواهد داشت.

در مطلبی در موضوع هسته‌ای، روزنامه «شانگهای دیلی» از مذاکرات ایران و اتحادیه اروپا درباره مسائل باقی مانده مربوط به توافق هسته‌ای خبر داده است. این روزنامه به نقل از عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران می‌نویسد، مقامات ایرانی و اروپایی روزهای پنجشنبه و جمعه در ژنو با یکدیگر دیدار می‌کنند تا درباره موضوعات باقی مانده در خصوص اجرایی کردن توافق هسته‌ای به گفت‌و‌گو بپردازند.

در این راستا، قرار است عراقچی و هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با یکدیگر دیدار و گفت‌و‌گو کنند. این روزنامه همچنین اشاره می‌کند که پیش از این، کار‌شناسان ایران و گروه ۱+۵ در سه مرحله درباره اجرایی کردن توافق ژنو به گفت‌و‌گو پرداخته‌اند.

در همین حال، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران نسبت به توافق هسته‌ای حاصل شده میان ایران و گروه ۱+۵ ابراز خوش‌بینی کرده است. روزنامه «گالف تودی» با اشاره به سخنان ظریف‌ به نقل از وی می‌نویسد، مذاکرات هسته‌ای ایران بر مبنای اراده سیاسی قوی در حال پیشرفت بوده است. ظریف همچنین گفته مذاکرات کار‌شناسی برگزار شده میان ایران و گروه ۱+۵، دربردارنده نتایج مثبتی بوده است. وزیر خارجه ایران بر این نکته نیز تأکید کرده که جمهوری اسلامی ایران درباره ادامه روند مذاکرات که قرار است، پس از اجرای توافق مقدماتی هسته‌ای آغاز شود، بسیار جدی است.

در پایان، روزنامه «نیویورک تایمز» نیز با انتشار مطلبی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران، مدعی شده مذاکرات بر سر نحوه اجرایی کردن توافق هسته‌ای ژنو، به واسطه عدم توافق طرفین بر سر موضوع تحقیقات مربوط به سانتریفیوژهای پیشرفته در ایران، با مانع مواجه شده است.
برخی دیپلمات‌های غربی که نخواسته‌اند نامشان فاش شود، در این زمینه گفته‌اند از جمله موضوعاتی است که قرار است در مذاکرات امروز و فردا میان عراقچی و اشمید درباره آن‌ها بحث و تصمیم‌گیری شود، مسائل مربوط به تحقیق و توسعه نسل جدیدی از سانتریفیوژهاست که ایران می‌گوید اقدام به نصب آن‌ها کرده است.




1392/10/19





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن