تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه گناهان گذشته كسى كه از روى ايمان و براى رسيدن به ثواب الهى معتكف شود، آمرزي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819174849




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به نظرات سازنده افراد صاحب نظر در مذاکرات ایران و غرب توجه شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاد دانشگاه: به نظرات سازنده افراد صاحب نظر در مذاکرات ایران و غرب توجه شود فیروزکوه- ایرنا- استاد فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه تهران گفت: یکی از راه های حمایت از دولت در مذاکرات با غرب مطرح کردن نظرات سازنده و توجه دولت به آن است.


ˈعابدین مؤمنیˈ روز پنجشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا با اشاره به مذاکرات ˈژنو2ˈ اظهارکرد: در مذاکرات با غرب، باید به تمامی مسائل مربوط به ایران توجه شود.
وی گفت: ایران در تمامی سال های پس از انقلاب علاوه بر محاصره اقتصادی و بلوکه شدن به ناحق سرمایه ها، مورد تهاجم ناجوانمردانه فرهنگی هم قرار گرفته است.
مؤمنی افزود: پس از مذاکرات ژنو این تهاجمات شدت یافته و دشمنان همه جا غیر واقع در بوق و کرنا کرده اند که امنیت بین المللی به وجود آورده و جهان را از خطر ایران حفظ کرده اند!
وی تصریح کرد: این مساله که در این روزها حتی به آن دامن زده می شود، با هدف قرار دادن مقبولیت جهانی ایران که سرمایه ارزشمندی است، خسارتی کمتر از تحریم ها ندارد.
استاد فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه تهران ادامه داد: نمایاندن چهره زشت و ناپسند از ایران و در مقابل نمایش یک چهره دلسوز و خیرخواه جهانی از سوی معاندان بخصوص آمریکا، قطعاً به ضرر نظام اسلامی است؛ در حالی که اگر خطری هم وجود داشته باشد از جانب غرب و صهیونیسم است.
وی یادآور شد: بدبینی ماه های اخیر رییس جمهوری افغانستان به آمریکا، جاسوسی های آمریکا از کشورهای دوست و دشمن، کشتار مردم بیگناه در عراق، افغانستان، سوریه و پاکستان و وجود شکنجه گاه هایی همچون زندان ˈابوغریبˈ و . . . همگی نشان از زورگویی و ستم پیشگی آمریکایی ها است؛ در حالی که آنها از موضع مدافع حقوق جهانی سخن می گویند.
مؤمنی تاکید کرد: آنچه مسلم است حضور ایران در مذاکرات نباید تک بعدی باشد، بلکه آزادسازی سرمایه های کشور باید با حفظ وجاهت و جایگاه نظام اسلامی همراه باشد.
وی بیان کرد: اینکه در قبال آزادسازی سرمایه های کشور در مذاکرات با غرب، غربی ها بخواهند ما را بدنام کنند بسیار زننده و نادرست است که نباید مورد غفلت واقع شود.
این استاد دانشگاه تهران گفت: مطرح کردن اینکه ایران از حقوق خود دست برنمی دارد، حق طبیعی ما است و اصلاً نباید مذاکره ای بر سر آن صورت پذیرد؛ مساله ای که همچنان انتظار می رود در مذاکرات از سوی گروه ایرانی جدی تر و محکم تر بیان شود.
وی خاطرنشان کرد: مطرح کردن این مسائل به منظور تعامل با دولت است که یکی از راه های حمایت، مطرح کردن نظرات و انعکاس آن در رسانه ها است.
مؤمنی تصریح کرد: رییس جمهوری و اعضای هیأت دولت باید به صدای ملت توجه کرده و گوش فرا دهند و بهترین و سازنده ترین آنها را در مذاکرات لحاظ کنند.
تهرام/8142/1457/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن