تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه يكى از شما به خانه خود وارد مى‏شود، سلام كند، چرا كه سلام بركت مى‏آورد و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804224369




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرحی نو برای اشتغال جوانان در گلستان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

طرحی نو برای اشتغال جوانان در گلستان گرگان - ایرنا - استانداری گلستان برای حل مشکل بیکاری فارغ التحصیلان این استان، در یک اقدام نو و بدیع دست به فراهم ساختن زیرساخت های اشتغال در فضای مجازی برای جوانان زده است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، در این طرح که به عنوان ˈستاد برنامه ریزی و توسعه مشاغل فناوری اطلاعاتˈ استان معروف می باشد، فارغ التحصیلان فوق دیپلم به بالا در هر رشته ای می توانند با مراجعه به سایت V-golestan.ir از کم و کیف این موضوع مطلع شده و زمینه اشتغال را برای خود ایجاد نمایند.
البته این فراهم شدن زمینه های اشتغال برای جوانان استان گلستان، به منظور شغل دائمی نیست و تنها به عنوان یک ˈکارورزی قبل از استخدامˈ محسوب می شود.
در مرحله اول از این طرح که در گلستان به عنوان پایلوت آغاز شده، ظرفیت اولیه پنج هزار نفر فارغ التحصیل می باشد که قابل بسط و گسترش است و تاکنون بیش از یک هزار و 500 نفر با ورود به این سایت ثبت نام کرده اند.
پس در چنین شرایطی مشاغل جدیدتر در حوزه ICT (فناوری ارتباطات و اطلاعات ) اولویت پیدا می کند و با اجرای این طرح یک فرصت بزرگ اشتغالزائی در استان و بلکه کشور رخ خواهد داد.
این وضعیت در استانی که پنج هزار فارغ التحصیل ICT دارد، یک فرصت بزرگ در اشتغالزایی می باشد.
قوانین ستاد برنامه ریزی و توسعه مشاغل فناوری اطلاعات استان تهیه و شورای راهبری آن مشخص شد که در جلسه شورای برنامه ریزی استان به تصویب اعضا رسید.
این ستاد با هدایت استانداری گلستان زیر نظر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشغول فعالیت شده است.
فارغ التحصیلان جویای کار به شرط نداشتن بیمه و همجنین برای آقایان به شرط داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت می توانند به سایت V-golestan.ir مراجعه کنند که در این سایت پرسشنامه مخصوص همکاری در توسعه اشتغال قرار داده شده که درون آن از روند کار و آینده آن صحبت شده و نکاتی بیان گردیده است.
با مطالعه دقیق آن متقاضی متوجه می شود، که چگونه می تواند زمینه های ابتدائی کارورزی قبل از استخدام را برای خود ایجاد کند.
از سوی دیگر با توجه به این که تعداد بیکاران در جامعه زیاد است، دو روش برای اشتغال آنان وجود دارد، در روش اول این که دولت اشتغال جدید ایجاد کند که این امر میسر نیست و یا بخش خصوصی اقدام به جذب این بیکاران نماید که این مهم هم با توجه به شرایط کشور و وضعیت اقتصادی بخش های خصوصی امکان ندارد.
اما راه حل سومی هم وجود دارد که براساس آن خود فرد تحصیل کرده بیکار می تواند برای خود اشتغالزائی و درآمد ایجاد نماید.
با توجه به راه اندازی این سامانه برای اشتغالزائی، فارغ التحصیل هر رشته می توانند فرم حوزه ICT را تکمیل نمایند.
مشاغلی که در این طرح وجود دارد، تماما دانائی محور و حرفه ای می باشد.
در این طرح و کسانی که وارد سامانه شده و اقدام به ثبت نام می کنند، تضمین اشتغال در هیچ شرایطی وجود دارد، بلکه افراد بیکار می توانند توسط خودشان فضای کسب و کار ایجاد نمایند و با حرفه ای که در این حوزه می آموزند وارد شبکه و بازار کار شوند.
افرادی که پس از گذراندن کارورزی موفق به قبولی در آزمون های در نظر گرفته شوند، مدرک بین المللی مورد تائید وزارت علوم را کسب خواهند کرد که در هر جای دنیا این مدرک معتبر است.
در این طرح مسئولان طرح، یک کارت اعتباری به او می دهند تا از خدماتی که در نظر گرفته خواهد شد کارورز بهره مند شود و از سوی دیگر حق بیمه فرد متقاضی به مدت یکسال واریز می گردد.
البته در این میان اگر ارگان، نهاد و یا دستگاهی بخواهد به کارورز حق الزحمه ای دهد، مشکلی ندارد و یا اگر بخواهد بعد از پایان دوره او را جذب نماید، شرایط بهتری برای کارورز فراهم می شود.
از سوی دیگر اگر امکان جذب توسط دستگاهی که کارورز دوره خود را گذرانده وجود نداشت، وی می تواند با نوآوری و خلاقیت کار جدید با چند برابر سود برای خود فراهم نماید.
این کار و طرح در واقع کمک به توسعه اشتغال و بازار کار برای مشاغل جدید، فناورانه و دانش بنیان می باشد که باعث خواهد شد تا محیط های کسب و کار شهرها از وضعیت فعلی که سنتی می باشد، خارج و به سمت کسب و کار مدرن و پیشرفته گرایش پیدا کند.
امروزه در دنیای توسعه یافته مشاغل خدماتی به شدت در حال افزایش است و از سوی دیگر مشاغل کشاورزی و صنعتی کاهش می یابد، بطوری که گفته می شود تا سال 2030 بیش از 93 درصد مشاغل دنیا خدماتی، 3 درصد کشاورزی و 4 درصد صنعتی خواهد بود.
البته در کشور ما به خصوص در استان گلستان، رویکرد اشتغال و توسعه بر مبنای کشاورزی می باشد که در این خصوص هم باید از روش های نوآورانه و جدید در مشاغل جدید این مباحث استفاده کرد.
البته نباید انتظار داشت که روشی که از طریق فضای مجازی برای حل بخشی از اشتغال به وجود می آید، در کوتاه مدت تاثیرات خود را داشته باشد، بلکه می تواند تاثیرات زیادی به حوزه کسب و کار سنتی وارد نماید، اما در دراز مدت همین افراد تحصیل کرده و دانشگاهی می توانند در بازارهای سنتی را به بازارهای دانش بنیان و نوآورانه تبدیل کرده و در بازار مشکل اشتغال را کاهش دهند.
حال با توجه به این تفاسیر و مباحث مطرح شده، یک فرد متقاضی همکاری با طرح کارورزی پیش از استخدام در حوزه فناوری اطلاعات، چه اقدامی باید برای ورود انجام دهد.
فرد متقاضی پس از ورود به سامانه، به بخش ستاد برنامه ریزی و توسعه مشاغل فناوری اطلاعات وارد شده و فایل PDF فرم ثبت نام را دانلود کرده و مشخصات کامل را بر روی آن قرار دهد و سپس اطلاعات تکمیل شده را در فرم اصلی ثبت نام در همین صفحه قرار دهد.
پس از این مرحله از ثبت نام، متقاضی منتظر تماس از ستاد می ماند که برای مصاحبه دعوت می شود که این مصاحبه به این دلیل انجام می گیرد که متقاضی کاملا با این طرح آشنا شده و محل احتمالی کارورزی خود را بشناسد و پس از قبولی در مصاحبه در صورتی که نیاز باشد به کلاس آموزشی فرستاده می شود و یا مستقیم به محل کار پیش بینی شده معرفی می گردد که پس از بستن یک قرارداد با مدت معین، بین متقاضی و ستاد کار را شروع می کند و بر کار او از طریق ستاد نظارت انجام می شود.
البته این ستاد هرگز نمی تواند شخصی را استخدام به صورت دائم نماید، بلکه می خواهد به افراد کارجو یک، حرفه در بازار بیاموزد تا کارورز آن حرفه، بتواند با آن حرفه شغل مورد نظر خود را انتخاب کند که در مجموع ستاد هیچگونه تعهدی در استخدام افراد ندارد.
مزایای این طرح برای افراد ثبت نام نموده:
پرداخت حق بیمه به مدت یک سال
ارائه یک کارت اعتباری که کارجو یا کارورز در بیرون شناخته شود و از احتمالا از بعضی خدمات که برای آنها پیش بینی می شود، استفاده نماید.
یک مدرک بین المللی کار در حرفه ای که مشغول آن شده که در سطوح جهانی قابل قبول است به وی ارائه می شود که می تواند جزو سوابق داخل و خارج کشور برای مدت همکاری به حساب بیاید.
حقوق کارورز براساس تلاش او و مشاوره ای که در محل کارورزی می دهد توسط کارفرمایان که تعهدی بر بیمه و خدمات او ندارند، پرداخت می گردد.
میزان جذب فارغ التحصیلان تا چه حد است؟
هدفگذاری این ستاد برای جذب پنج هزار نفر از فارغ التحصیلان فوق دیپلم به بالا در تمامی رشته های تحصیلی می باشد که در صورت موفقیت در این طرح می تواند بیشتر هم شود.
هزینه های پیش بینی شده برای اجرای طرح:
برای تعداد پنج هزار نفر 85 میلیارد ریال به عنوان هزینه بیمه به همراه هزینه های آموزشی و ستادی در نظر گرفته شده است که باید توسط سازمان های دولتی تامین گردد.
این هزینه پیش بینی شده برای هر نفر حداقل شش برابر کمتر از هزینه خوداشتغالی می باشد که هم اکنون به کارجو به صورت تسهیلات پرداخت می شود.
حوزه های کاری افراد جویای کار:
درون شهرهای الکترونیک استان که اکنون 25 شهر استان به صورت کاملا الکترونیکی می باشد.
حوزه کسب و کار بخش خصوصی و دولتی که افراد جویای کار ماموریت مشاوره ای در آنجا پیدا می کنند.
7467/579
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




23/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن