تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آدمى با نيّت خوب و خوش اخلاقى به تمام آن چه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امنيت محي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801777507




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

میزگرد دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه ایران و موسسه سیپری سوئد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

میزگرد دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه ایران و موسسه سیپری سوئد لندن - ایرنا - میزگرد مشترک محققان دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و موسسه بین المللی تحقیقات صلح استکهلم (سیپری) در پایتخت سوئد برگزار شد.


به گزارش ایرنا به نقل از سفارت کشورمان در استکهلم، این میزگزد مشترک به دعوت رسمی موسسه بین المللی تحقیقات صلح استکهلم - سیپری از مدیر کل دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه کشورمان، برگزار شد.
دیدار نخبگان ˈسیپریˈ و دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه ایران که در دو نشست بسته و عمومی برگزار شد، در بر گیرنده مباحث مرتبط با خاورمیانه و نقش کشورهای غربی بویژه آمریکا در منطقه بود.
در جلسه مشترک ˈسیپریˈ و دفتر مطالعات که با عنوان ˈگام های بعدی در روابط بین جمهوری اسلامی ایران و غربˈ برگزار شد، موضوعات مختلفی از جمله وضعیت افغانستان بعد از خروج نیروهای خارجی در سال 2014، توافقات ژنو مرتبط با برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران، روند مذاکرات ژنو مرتبط با سوریه و تعاملات منطقه ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
ˈانتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، ناکارآمد بودن تحریم ها، نقش اروپا و نتایج توافقات هسته ای ژنو و تاثیر آن بر حل معضلات افغانستان از دیگر مباحث مطروحه در این نشست مشترک بود.ˈ
در این نشست که مقامات وزارت امورخارجه و دفاع سوئد و محققانی از آمریکا و برخی کشورهای اروپایی نیز حضور داشتند، به دو موضوع خروج نیروهای خارجی بویژه نیروهای آمریکایی از افغانستان و همکاری جمهوری اسلامی ایران در تثبیت اوضاع داخلی افغانستان، اشاره شد.
در این نشست مشترک، پژوهشگران دو کشور بر این نکته تاکید داشتند که اگر مذاکرات هسته ای بین جمهوری اسلامی ایران و 1+5 در مسیر صحیح پیش برود و به کاهش تنش و حل مسالمت آمیز اختلافات طرفین منجر شود، بر روند ثبات در افغانستان و کاهش تنش های فرقه ای و افراط گرایی در منطقه نیز تاثیر خواهد داشت و زمینه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و غرب را نه تنها در حل معضل افغانستان بلکه حل دیگر مشکلات منطقه ای و برنامه ریزی برای طراحی تدابیر امنیتی منطقه ای تسهیل خواهد کرد.
ˈهانس بلیکسˈ مدیر کل سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی که در این جلسه حضور داشت، با بیان نقطه نظرات خود نسبت به درخواست های منطقی جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد که کشورهای اروپایی همواره بر حقوق مردم ایران تاکید داشته اند.
اروپام**345
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




23/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن