تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه قرآن ظاهرش زيباست و باطنش عميق، عجايبش پايان ندارد، اسرار نهفته آن پايان نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802518746




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفر وزیرخارجه سوئد به ایران نقطه عطف مهمی در روابط دو کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سفیر ایران در استکهلم: سفر وزیرخارجه سوئد به ایران نقطه عطف مهمی در روابط دو کشور است لندن – ایرنا – سفیر جمهوری اسلامی ایران در استکهلم معتقد است که سفر جاری وزیر امور خارجه سوئد به تهران نقطه عطف مهمی در روابط دو کشور است و تاثیر مثبتی بر پیشبرد روابط دوجانبه و توسعه همکاری های متقابل خواهد داشت.


ˈحمیدرضا شاکری نیاسرˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، رایزنی میان مقامات بلندپایه ایران و سوئد را برای درک بهتر اوضاع منطقه ای و یافتن راه حل مشترک برای بحران های منطقه ای و بین المللی ضروری خواند و گفت: با توجه به سوابق درخشان روابط ایران و سوئد در ابعاد مختلف و همچنین ظرفیت های منحصر به فرد موجود در روابط دو کشور، من امیدوارم بزودی شاهد بازگشت به دوران طلایی و باشکوه روابط دو کشور باشیم.
ˈکارل بیلتˈ وزیر امور خارجه سوئد روز دوشنبه سفر خود را به جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد. وی به دعوت دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به تهران سفر کرده است.
آقای شاکری گفت: سفر وزیر امورخارجه سوئد به تهران اولین دیدار وزیر خارجه این کشور از ایران پس از سال 2002 می باشد. در سال 2002 خانم ˈآنا لیندˈ وزیر خارجه وقت سوئد به تهران سفر کرد و پس از آن از طرف سوئدی در سطح وزیرخارجه سفری به ایران انجام نشده بود و روابط دو کشور نیز در مقاطع مختلف با فراز و نشیب هایی روبرو بوده است.
وی افزود: مقامات سوئدی در طول سالهای 2002 تا 2013 (قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال جاری در ایران) بر خلاف سیاست برخی از همتایان اروپایی، در تلاش بودند در سیاست اعلامی در موضوع هسته ای از جمله مخالفت با افزایش تحریم ها رفتاری منطقی از خود نشان دهند اما همزمان به عنوان یک عضو اتحادیه اروپا موظف بودند تا مصوبات اتحادیه را در خصوص رعایت تحریم ها به دقت اعمال نمایند.
ˈ به هرحال این سفر در شرایطی صورت می گیرد که از همان نخستین روزهای بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 92 در ایران، وزیر خارجه سوئد از سیاست و رویکرد آقای دکتر روحانی در تعامل با کشورها و حل مشکلات منطقه ای و بین المللی بر مبنای دیپلماسی حمایت کرده است و در این راستا تاکنون دیدارهایی نیز بین وزیران خارجه دو کشور در حاشیه نشست های بین المللی انجام شده و تماس های تلفنی نیز برقرار گردیده است.
سفیر ایران در استکهلم گفت: سفر وزیر امورخارجه سوئد به تهران نیز در چارچوب تقویت روابط و نشان دادن سیاست سوئد در حمایت از سیاست های دولت جدید ایران در عرصه های داخلی و خارجی می باشد که قرار است دو طرف پیرامون تحولات خاورمیانه اعم از سوریه، موضوع هسته ای، افغانستان، عراق و حقوق بشر گفت و گو کنند.
آقای شاکری افزود: رویکرد سیاست خارجی دولت آقای روحانی در کاهش تنش با غرب و آمریکا و روی آوردن به گفت و گوهای نزدیکتر با حفظ استقلال و حاکمیت، بی شک نقش مهمی در افزایش رفت و آمدهای دیپلماتیک به تهران داشته است.
ˈمقامات غربی که بدنبال استفاده از فرصت برای ترمیم روابط با ایران بودند با افزایش تردد به تهران عزم و سیاست خود را در تقویت نگاه جدید دولت ایران در تعامل با غرب نشان می دهند. البته بی شک رقابت برای استفاده از فرصت های اقتصادی در ایران که بدلیل تحریم ها متوقف شده بود گام اول در روند ترمیم روابط خواهد بود.ˈ
وی اظهارداشت: ظرفیت های مشترکی همچون اعتقاد به حل مشکلات و بحران ها از طریق توسل به دیپلماسی و عدم استفاده از زور، ضرورت استفاده از ظرفیت های سازمانهای بین المللی در حل بحرانها و موضع مثبت سوئد در بحث خلع سلاح و تسلیحات کشتار جمعی می تواند به عنوان متغیرهای مهمی در بهبود روابط دو کشور به حساب آید.
وی گفت: از نظر اقتصادی و صنعتی، سوئد در زمره کشورهای بسیار پیشرفته اروپا محسوب می شود و در منطقه اسکاندیناوی نقش محوری را ایفا می کند. رفاه اجتماعی در سوئد شهرت جهانی دارد. در زمینه حفاظت از محیط زیست و پیشرفتهای علمی شاید بتوان گفت که رتبه نخست را دارد.
ˈاقتصاد این کشور بر اساس صادرات کالاهای صنعتی شکل گرفته است و بیش از 60 درصد این صادرات به کشورهای اروپایی انجام می شود. حضور سوئد در صنایع مخابرات و فناوری اطلاعات، نیروگاه برق، صنایع گاز، پتروشیمی، خودروسازی، معدن، صنایع سلولزی، بسته بندی، تجهیزات پزشکی، داروسازی، کشتی سازی و راه سازی در راس همکاری های اقتصادی دو کشور قرار داشته است.ˈ
وی تاکید کرد: تردد مقامات اعضای اتحادیه اروپا به تهران که در پی توافقنامه هسته ای ایران موسوم به ˈبرنامه اقدام مشترکˈ افزایش یافته است، می تواند زمینه را برای باز شدن روابط با اتحادیه و کشورهای عضو آن را فراهم نماید. توافقنامه هسته ای موقت ایران با غرب مقدمات گرم شدن روابط تهران با غرب را فراهم کرد و انگیزه و بهانه لازم را برای رهبران اتحادیه اروپا جهت ایجاد گشایش در مناسبات با ایران ایجاد نمود.
وی افزود: این توافقنامه به زعم غربی ها فرصتی برای بهبود روابط با ایران ایجاد کرد که نباید آن را از دست داد و دنیای غرب را قانع نموده که بهتر است در برابر خواسته های ملت ایران زبان گفت و گو و مذاکره را در پیش بگیرد. سفر وزیر خارجه سوئد به تهران نیز در این چارچوب قابل توجیه می باشد.
سفیر کشورمان در مورد وضعیت ایرانیان مقیم سوئد نیز اظهارداشت: در کشور سوئد بیش از 100 هزار ایرانی زندگی می کنند. شمار زیادی از ایرانیان ساکن سوئد را قشر تحصیل کرده و نخبه تشکیل می دهند که در تقویت روند مخالفت با افزایش تحریم ها علیه ایران نقش مهمی ایفاء کرده اند.
آقای شاکری گفت: تعدادی از ایرانیان مقیم سوئد نیز به مقامات دولتی رسیده و در نظام حزبی و دولتی خدمت می کنند. این افراد به عنوان سفیران فرهنگ و تمدن غنی ایران محسوب می شوند.
اروپام**345
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن