تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد ميهمانش را گرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802943333




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس سازمان مدیریت بحران: با کمبود امکانات نتوانستیم به استانهای شمالی رسیدگی کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


رئیس سازمان مدیریت بحران: با کمبود امکانات نتوانستیم به استانهای شمالی رسیدگی کنیم جامعه > شهری - رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با حضور در اولین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها گزارشی از عملکرد سازمان مدیریت بحران به اعضای این شورا ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسن قدمی با تشکر از فرصتی که اعضای شورای عالی استان‌ها برای ارائه گزارش در اختیارش گذاشتند، گفت: کشور ما یک کشور حادثه خیز است و از 43 حادثه‌ای که در دنیا شناخته شده است 31 حادثه در کشور ما مسبوق به سابقه است. مهمترین این حوادث سیل و زلزله است که اخیرا برف نیز به آن افزوده شده است.
او گفت: همین مسئله باعث شده که مجلس شورای اسلامی پس از فرمایشات مقام معظم رهبری دربازدید از حادثه دیدگان زلزله بم به فکر تشکیل سازمانی در مدیریت بحران بیفتند. پس از تصمیم مجلس شورای اسلامی شورای عالی مدیریت بحران کشور با حضور 12 نفر از وزرا و روسای سازمان‌ها و نهادهایی که در موضوع بحران دخیل هستند تشکیل شد. 29 نفر در این شورا حضور دارند که ترکیب جامعی از بالاترین مسئولین کشور به وجود آورده است. مهمترین اظهارات او در جدول زیر آمده است: موضوع شرح موضوع نقش شهرداری‌ها در ساخت و سازها - وظیفه اداره یکی از 14 کارگروه سازمان مدیریت بحران به عهده شهردار تهران گذاشته شده است و طبق قانون شورای هماهنگی مدیریت شهر تهران به ریاست شهردار تهران تشکیل می‌شود اما در این قانون نقش شهرداری‌ها به خوبی مشخص نشده است.
- خواهش من از همه شما اعضا این است که نظارت خود را نسبت به ساخت و سازها در استان‌ها افزایش دهید و به ویژه نظارت بر شهرداری‌ها به عنوان بازوی اجرایی باید افزایش پیدا کند.
بافت فرسوده و نوساز
- حدود 73 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور، وجود دارد که چیزی حدود 15 میلیون نفر در این بافت‌ها زندگی می‌کنند.
- در کشور ما آمار ساختمان‌های فرسوده بسیار زیاد است اما نگرانی اصلی من از بافت‌های نوساز است. هیچ نظارتی بر ساخت و سازها وجود ندارد و نمونه بارز آن هم ساختمان‌های خراب شده در زلزله ورزقان است. به طوری که بیمارستانی که تنها سه سال بود ساخته شده بود در این زلزله فرو ریخت. بسیاری ساختمانهای دیگر مانند فرمانداری و ساختمان‌های دولتی در این زلزله خراب شدند و همه آنها نوساز بودند.
-‌ در رابطه با بافت‌های فرسوده روستایی در دولت نهم و دهم اقدامات خوبی صورت گرفت و حدود یک میلیون و 450 هزار بافت روستایی در کشور بازسازی شد. مکانهایی که زمانی با یک زلزله 3.5 ریشتری تلفات جانی داشتند در حال حاضر با نوسازی که صورت گرفته است با زلزله‌های بالای پنج ریشتر هم تلفات نخواهند داشت.
بحران بارش برف در استانهای شمالی - در هفته گذشته در دو استان گیلان و مازندران شاهد بارش برف تقریبا بی سابقه‌ای بودیم و به خصوص در استان مازندران که تاکنون این میزان از بارش وجود نداشته است.
-علت اینکه نتوانستیم در زمان مناسب بسیج امکانات را برای این استان ارائه کنیم این بود که اکثر استان‌ها مانند استان‌های کرمان و یزد، درگیر بارش برف سنگین بودند و سازمان نیز با وجود کمبود امکاناتی که خود بر آن واقف هستیم نتوانست به موقع برای استان مازندران ارائه خدمات بکند.
- در بسیاری از استانها نسبت به امکانات خود شناسایی لازم را نداریم و نمی‌دانیم چه امکاناتی در استان مربوطه در اختیار سازمان مدیریت بحران کشور است.
بودجه - واگذاری بودجه سازمان مدیریت بحران به معاونت برنامه‌ریزی و مطالعات راهبردی ریاست جمهوری ظلمی در حق سازمان است.
- در سال 89 و 90 بودجه سازمان مدیریت بحران از وزارت کشور گرفته شد و به معاونت برنامه‌ریزی و مطالعات راهبردی ریاست جمهوری داده شد که مشکلات بسیاری در زمینه مدیریت بحران در کشور به وجود آورد. البته این مشکل را از طریق مجلس و دولت پیگیری کردیم و قول‌هایی هم برای حل این مشکل داده شده است. هیچ عقل و منطقی حکم نمی‌کند که بودجه در دست یک بخش باشد و انجام کار در دست بخش دیگری و باید این مشکل حل شود تا بتوانیم با برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای کمک به مردم بحران زده در کشور اقدام کنیم.
  46232  



چهارشنبه 23 بهمن 1392 - 13:25:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن