تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى امت من كسى است كه هنگام پر شدن زمين از بيداد و ظلم، آن را پر از قسط و عدل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818762146




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پنجمین همایش ملی توسعه شهری در قزوین برگزار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پنجمین همایش ملی توسعه شهری در قزوین برگزار می شود قزوین - ایرنا - معاون معماری و شهرسازی شهرداری قزوین، از برگزاری دهمین همایش شهر و سیمای شهری و پنجمین همایش ملی توسعه شهری با عنوان منظر تاریخی و فرهنگی شهر اسلامی در قزوین خبر داد.


ˈفرزانه نظری پورˈ روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این همایش پنجم اسفندماه سال جاری در محل سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) شهر قزوین با حضور حجت الاسلام قرائتی، سفرای کشورهای اسلامی و همچنین جمعی از اساتید، مسوولین و شخصیت های علمی و اجرایی مطرح ملی و بین المللی برگزار خواهد شد.
وی اظهار کرد: این همایش با حمایت مجمع جهانی شهر اسلامی، استانداری قزوین، اداره کل راه و شهرسازی استان، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، سازمان بسیج مهندسین استان، شهرداری قزوین، شورای اسلامی شهر، شهرداری محمدیه، مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، دانشگاه جامع علمی – کاربردی واحد استان قزوین و صدا و سیمای استان برگزار خواهد شد.
معاون شهردار از جمله محورهای این همایش را نقش مهندسین در تحقق شهر اسلامی ، شهر پایدار و منظر تاریخی –فرهنگی شهر اسلامی، هویت اسلامی در سیما و منظر شهری، نقش سرمایه اجتماعی و توسعه فرهنگی در معماری و شهرسازی شهر اسلامی و طرح های توسعه شهری و منظر تاریخی – فرهنگی شهر عنوان کرد.
وی، هدف از برگزاری این همایش را ارائه یک طرح نظری برای بازسازی تاریخی فرهنگی شهر اسلامی، شناخت عناصر اساسی در ترکیب فرهنگی شهر اسلامی و شناخت مهمترین فضاهای شهری در شهر اسلامی دانست.
نظری پور ادامه داد: منظر (فرهنگی - تاریخی) بیانگر آن تکاملی هست که جوامع بشری در طول تاریخ خود، در اثر محدودیت های فیزیکی و فرصت هایی که محیط طبیعی برایشان فراهم آورده، در آن شکل گرفته اند و در این تکامل، نیروهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تاثیر عمده داشته اند.
این مسوول اضافه کرد: تجدید حیات منظرهای فرهنگی، تاریخی و تبدیل محوطه های از بین رفته و بافت‎های فرهنگی تاریخی شهرها و مراکز جمعیتی، علاوه بر تبدیل فضاهای متروک، نیروی محرکه ای برای ساماندهی در این گونه مراکز خواهد بود.
نظری پور بیان کرد: اساسا منظر تاریخی مفهوم جدیدی را در ادبیات معماری و شهرسازی در ایران و جهان ارائه می دهد و توجه به حفاظت منظرهای فرهنگی و تاریخی به عنوان محصول تعامل انسان یا طبیعت در گذر زمان، بیست سال پیش با گنجانده شدن منظر فرهنگی در راهنمای عملیاتی کنوانسیون میراث جهانی در مقیاس بین المللی جنبه قانونی به خود گرفت.
وی ادامه داد: بر اساس پیمان نامه میراث جهانی، منظر تاریخی باید بیانگر معیارهای توانائی در نمایش نبوغ خلاقانه انسان، توانائی در ارائه و بیان ارزش های انسانی، در یک محدوده زمانی یا فرهنگی مشخص، در پیوند با پیشرفت های معمارانه، فن آورانه، هنرهای مرتبط با بناهای تاریخی، برنامه ریزی شهری یا طراحی منظر، توانایی در اثبات ارزش های سنتی فرهنگی و یا تمدنی زنده یا از میان رفته است.
7389/616
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




23/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن