تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به خدايى كه جانم در اختيار اوست، وارد بهشت نمى شويد مگر مؤمن شويد و مؤمن نمى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802509217




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معترضان نظام استبدادی بحرین برای شرکت در تظاهرات فراخوان دادند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

در آستانه سالگرد قیام مردمی بحرین معترضان نظام استبدادی بحرین برای شرکت در تظاهرات فراخوان دادند تهران - ایرنا - جناح مخالف رژیم بحرین به مناسبت بزرگداشت سومین سالروز قیام مردمی این کشور علیه استبداد که توسط نیروهای تحت حمایت عربستان سعودی به شدت سرکوب شد، مردم را به اعتصاب و شرکت در راهپیمایی فراخوان صادر کرد.


به گزارش خبرگزاری ˈفرانسهˈ، ˈجمعیت الوفاقˈ به عنوان مهم ترین گروه مخالف رژیم بحرین، مردم این کشور را به اعتصاب در روز پنجشنبه و شرکت در تظاهرات شنبه آینده به مناسبت بزرگداشت قیام 14 فوریه (25 بهمن) فراخواند.
اعتراضات مردم بحرین به استبداد رژیم ˈآل خلیفهˈ، از ˈبیداری اسلامیˈ که در اوایل سال 2011 جهان عرب را به جوشش واداشت، الهام گرفته است.
ˈشیخ علی سلمانˈ روحانی و دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین این حرکت ها را ˈاقداماتی نمادینˈ برای اعتراض به وخیم تر شدن اوضاع این کشور معرفی کرد.
ˈائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریهˈ از راهپیمایی کنندگان خواست روز جمعه در ˈمیدان لولوˈ منامه تجمع نمایند. معترضان بحرینی پیش از سرکوب شدید در مارس سال 2011 به دست نیروهای امنیتی به مدت یک ماه در این مکان تحصن کرده بودند.
محوطه این میدان و بنای مرکزی آن که به نماد قیام تبدیل شده بود، پس از سرکوب معترضان توسط رژیم این کشور تخریب شد.
طبق اعلام ˈفدراسیون بین المللی حقوق بشرˈ، از زمان آغاز اعتراض های مردمی در بحرین، دستکم 89 نفر کشته شده اند.
خبرگزاری فرانسه افزود: تا کنون دو دوره مذاکرات آشتی ملی دستاوردی به همراه نداشته و حتی نتوانسته است طرفین مناقشه را به توافق های اولیه درباره آینده این کشور کوچک اما راهبردی خلیج فارس نزدیک کند.
ˈسلمان آل خلیفهˈ ولیعهد بحرین ماه (میلادی) گذشته پیشنهاد برگزاری دور سوم گفت و گوهای ملی را مطرح کرد، اما بسیاری از شخصیت های مخالف رژیم بحرین معتقدند که تلاش های ولیعهد این کشور در نتیجه نفوذ اعضای جنگ طلب خاندان آل خلیفه، از جمله شاه این کشور که از زمان استقلال بحرین از انگلستان در سال 1971 بر این مسند این کشور تکیه زده، تضعیف و خنثی شده است.
مخالفان می گویند که رژیم سلطنتی بحرین که با کمک نیروهای امنیتی تحت حمایت عربستان قیام های مردمی را سرکوب کرد، تمایل چندانی به تقسیم قدرت ندارد، چه رسد به پذیرش نظام پادشاهی پارلمانی برخوردار از نخست وزیری منتخب که راه را برای به قدرت رسیدن اکثریت شیعی این کشور هموار کند.
رهبر مخالفان به این خبرگزاری گفت: گفت و گو به دلیل نبود اراده واقعی حکومت برای رسیدن به راه حلی سیاسی شکست خورده است.
سلمان همچنین با متهم کردن حکومت این کشور به تلاش برای خرید زمان و فریب دادن جامعه بین المللی افزود: خاندان سلطنتی بحرین کل قدرت را در قبضه خود دارد و تن به مصالحه نمی دهد.
جناح مخالف بحرین تحت رهبری جمعیت الوفاق در پاسخ به آخرین فراخوان به گفت و گو، نقشه راهی ارایه و بر مطالباتش مبنی بر ضرورت وجود پارلمانی با اختیارات تام در زمینه قانونگذاری، دولتی منتخب و نیز آزادی زندانیان سیاسی تاکید کرد.
طبق این گزارش، رژیم بحرین نیز در ازای این مطالبات خواستار فراگیری گفت و گوها شده، بطوریکه جوامع حامی شاه این کشور نیز مشمول مذاکرات شوند و در نتیجه حضور مخالفان در آن کمرنگ تر شود.
خبرگزاری فرانسه افزود: بحرین نیز مانند سوریه عمدتا به عنوان صحنه درگیری و بن بست منطقه ای به شمار می آید. ریاض از سرایت بیداری اسلامی به منطقه خلیج فارس نگران است و بیم آن را دارد که این قیام ها به قدرت گرفتن و الهام بخشی ساکنان عربستان منتهی شود.
ˈکلر بوگراندˈ تحلیلگر سیاسی اندیشکده فرانسوی ˈخاور نزدیکˈ، بی حاصلی مذاکرات بحرین را به قدرت نسبی نیروهای داخلی در خاندان سلطنتی و میزان حمایت های خارجی از رژیم و مخالفان این کشور منوط دانست.
این گزارش افزود: در حالیکه سیاستمداران منامه سرگرم مقصر دانستن دیگران در این بن بست هستند، در روستاهای حومه پایتخت بحرین درگیری ها میان معترضان و پلیس روز به روز شدیدتر می شود و مقامات مربوطه از افزایش استفاده از سلاح های انفجاری در این سرکوب ها خبر می دهند.
دیدبان حقوق بشر ماه گذشته مقامات بحرین را به تحمیل محدودیت در زمینه حقوق اولیه انسانی از جمله آزادی بیان، برپایی گردهمایی و اجتماعات متهم ساخت و این رفتار را تضعیف کننده چشم انداز دستیابی به راه حلی سیاسی دانست.
ˈجو استورکˈ معاون این سازمان در امور خاورمیانه گفت: در شرایطی که از منتقدان دولت به عنوان ˈتروریستˈ یاد و از آنها در زندان پذیرایی می شود، دم زدن مقامات بحرین از اصلاحات چیزی جز ˈشوخی ˈ به نظر نمی رسد.
خاورم**9156**1651
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




23/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن