تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر گاه يكى از شما وضو بگيرد و بسم اللّه الرحمن الرحيم نگويد. شيطان در آن شريك است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819022035




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بانک‌ها ملزم به گشایش ال‌سی هستند/ بهانه ها پذیرفتنی نیست


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: بانک‌ها ملزم به گشایش ال‌سی هستند/ بهانه ها پذیرفتنی نیست


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نتایج مثبت مصوبه قانونی گشایش ال سی ۳۰ درصدی در اقتصاد گفت: مصوبه مجلس در ملزم کردن بانک ها به اجرای گشایش ال سی ۳۰ درصدی به رونق بخش تولید منتهی خواهد شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ایرج ندیمی در تشریح مصوبه مجلس مبنی بر گشایش ال سی 30 درصدی از سوی بانک ها گفت: باید توجه داشت بر اساس تبصره‌ای که به لایحه بودجه سال 93 الحاق شده است بانک ها مکلف شده اند که در صورت دریافت 30 درصد از قیمت کالای سرمایه ای، گشایش اعتبارات اسنادی را انجام دهند.  
الزام بانک ها به گشایش الی سی 30درصدی


نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مصوبات قانونی مانند گشایش ال سی 30درصدی به شورای پول و اعتبار این فرصت را می دهد که دستورالعمل های بانکی را با پشتوانه قانونی ابلاغ کند و خلاء های قانونی در این زمینه را برطرف کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: سابقه نشان داده است که اجرای برخی از قوانین مصوب از سوی سازمانهای اجرایی، به دلیل بورکراسی اداری و یا شرایط زمانی به تعویق افتاده است که باید رسیدگی شود.

ندیمی ادامه داد: اجرایی نشدن و یا تاخیر در اجرای مصوبات قانونی به ضعف در بخش دستگاه هایی نظارتی ارتباط پیدا دارد، البته کمیسیون اقتصادی مجلس می تواند در این زمینه ورود کند و نقش نظارتی خود را ایفا کند.  

وی در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه که آیا ضمانتی برای اجرای مصوبه گشایش ال سی 30 درصدی وجود دارد، گفت: اگر بانکی مصوبه قانونی گشایش ال سی 30 درصدی را اجرایی نکند باید بخش های نظارتی با این موضوع برخورد قانونی لازم را انجام دهند.

ندیمی افزود: گشایش ال سی 30 درصدی از سوی بانک ها می تواند بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان و بخشهای واردات و صادرات را حل کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآورشد: باید توجه داشت دو نوع واردات وجود دارد که شامل واردات مواد مصرفی و کالای واسطه ای و سرمایه ای است که واردات کالاهای سرمایه ای می تواند بخش تولید را رونق دهد البته آن بخش از وارداتی که به تنظیم بازار و جلوگیری از گرانی نیز منتهی می شود قابل دفاع است.
 


سه شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن