تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819083173




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس دانشگاه شریف: 22 بهمن یک معجزه الهی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فجر 92،حماسه وحدت و امید رییس دانشگاه شریف: 22 بهمن یک معجزه الهی است تهران- ایرنا- رییس دانشگاه صنعتی شریف روز 22 بهمن 57 و پیروزی انقلاب اسلامی را یک معجزه الهی از نظر تحقق یک نظام سیاسی اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و کامل دانست و گفت: انقلاب اسلامی در دنیایی که مکاتب مختلف بود و کسی مکتب اسلام را نمی شناخت قابل توجه بود.


رضا روستا آزاد در حاشیه سی و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی در روز 22 بهمن به خبرنگار علمی ایرنا وی افزود: انقلاب اسلامی در زمانی رخ داد که شاید باور و اعتقاد دینی در میان بسیاری از کشورهای جهان وجود نداشت.
رییس دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: پرچمی که امام بلند پرچمی بسیار سنگین و پرعظمتی بود و کسی هم باور نمی کرد این پرچم موفقیت و پیروزی داشته باشند چراکه در چنین فضای پرعظمتی همه با این پرچم مخالف بودند.
روستا آزاد اظهار داشت: مهمترین هدف انقلاب حفظ آن است چراکه شرق و غرب به دنبال از بین بردن آن بودند مهمترین هدف آن حفظ انقلاب است و در فاصله پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون اتحادیه جماهیر شوروی به همراه برخی کشورهای اروپایی مانند چک و اسلواکی و یوگوسلاوی از هم پاشید.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون نهضت های سنگینی در آمریکا ایجاد شده است از جمله نهضت 99 درصد علیه نظام حاکم، در اروپا خیلی از نظام ها از جمله ایرلند، ایتالیا، اوکراین نام برد.
وی تاکید کرد: در این شرایط دنیا ما توانسته ایم خود را حفظ کنیم و رشد کنیم و این امر در وهله اول از اهمیت بسیاری برخوردار است.
***چالش اصلی تدوین تمدن ایرانی و اسلامی در حد دروس دانشگاهی
رییس دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت: در مرحله دوم از نظر تمدن ایرانی اسلامی جدید هنوز توفیقات کافی نداشته ایم. هرچه اختراعات و اکتشافات در زمره سخت افزار کار است که نرم افزار آن مسائل تمدنی است و فرهنگی است که در این مساله علیرغم وجود تمدن و علم و فناوری و اسناد مختلف داریم هنوز راه طولانی در پیش داریم .
وی گفت: هنوز به ویژه در حوزه علوم انسانی ضعف داریم و اسنادی در این زمینه آنطور که بایسته است در حوزه های مختلف از جمله روانشناسی، جامعه شناسی، سیاست، مدیریت بتوانیم تدوین کنیم به نحوی که بتوانیم منبع دانشگاهی باشد.
وی چالش های فناوری را متاثر از چالش های علمی و فرهنگی دانست و گفت: فناوری بتوانیم در حوزه علم و فناوری بتوانیم نیازهای کشور و جهان را به آن بپردازیم و حرفی برای گفتن داشته باشیم.
روستا آ‍زاد خاطرنشان کرد: در شرایط تحریم برای اینکه بتوانیم با عزت در دنیای امروز زندگی کنیم باید مبانی دانشی، مبانی فناوری خود را توسعه دهیم تا بتوانیم فناوری خود را توسعه دهیم.
*** سه حوزه فناوری که بعد از انقلاب در اوج قرار گرفت
به گفته روستا آزاد حوزه های دفاعی و فضایی، هسته ای و پزشکی سه حوزه دانشی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در اوج خود قرار گرفت.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه تحریم ها بسیار جدی بود در علم و فناوری قدم های خیلی خوبی برداشتیم.
رییس دانشگاه صنعتی شریف گفت: مهمریتن پیشرفت ها در زمینه دفاعی و در مرحله بعدی پیشرفت ها در زمینه هسته ای، فضایی وپزشکی بود.
علمی(4)**9190**
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




22/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن