تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803152870




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نهضت سرخ حسيني تداوم بخش قيام خميني/مردم ملاير از روزهاي پيروزي انقلاب اسلامي مي گويند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > همدان مهر گزارش مي دهد/
نهضت سرخ حسيني تداوم بخش قيام خميني/مردم ملاير از روزهاي پيروزي انقلاب اسلامي مي گويند
ملایر- خبرگزاری مهر: انقلاب اسلامي ايران قصه نيست بلکه حقيقتي ماندگار است که با الهام از قيام سرخ حسيني و رهبري امام بزرگوار و ایثار مردم ایران با خون دل خوردن هاي فراوان بدست آمده است.



به گزارش خبرنگار مهر، دهه فجر يادآور روزهایی است که ملت ایران برای رسیدن به آزادی و ارزش هایی که سالها بود فراموش شده بود به پا خواستند و با رهبری امام راحل رژیم سلطنتی 2500 ساله طاغوت را به هم ریخته و انقلاب اسلامی به بار نشست. امروز 35 سال است که از آن روزها می گذرد و خاطرات مردان و زنانی که آن روزها در صحنه های انقلاب حضور داشتندبرای ما زنده می شود. ملایر یکی از شهرستان های پرافتخار در روزهای انقلاب است که از آغازین روزهای پیروزی انقلاب با تقدیم هزاران شهید و جانباز امروز نام این شهر به عنوان یکی از شهرستان های پر افتخار در دوران انقلاب اسلانی می درخشد. ملایر نیز همچون سایر نقاط کشور در این دهه حال و هوای دیگری دارد و اين فضا خاطرات آن روزها در ذهن افرادي که سن و سالي از آن ها گذشته تداعي می کندو برای کسانی که آن روزها را ندیده اند عظمت و بزرگی ملت ایران تکرار می شود. فرمانده سابق سپاه ناحیه ملایر در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه امروز کشور اسلامی ایران یک کشور مستقل است و بدون وابستگی به کشورهای غرب به راه خود ادامه می دهد گفت: در دوران طاغوت کشور ماحتی در کوچکترین مسائل نیز به آمریکا وابسته بود. مراد اسماعیلی ابراز داشت: رژیم طاغوت بدترین ظلم ها را درحق مردم ایران انجام داد و همه ثروت های ملی ما را در اختیار بیگانگان قرار داشت. وی بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی را استقلال و آزادی برشمرد و گفت: اگر امروز به پیشرفت در زمینه های مختلف رسیده ایم حاصل وجود سه عنصر اسلام، پیروی ازامام و رهبری و حضور مردم و یکپارچگی بوده است. وی افزود: امروز نیز این سه عنصر که عامل پیروزی انقلاب بود، باید حفظ شود. فرمانده سابق سپاه ناحیه ملایر گفت: تجربه ثابت کرده که کشورهایی که امروز همچنان بعنوان نوکر غرب وآمریکا هستند به این کشور وابسته بوده و به پیشرفت و توسعه نرسیده اند.

فرمانده سابق سپاه ناحیه ملایر پیشرفت های فضایی، نانوتکنولوژی و هسته ای را از برکات انقلاب برشمرد و به پیروی از ولایت فقیه بعنوان رکن اصلی انقلاب تاکید کرد.  اسماعیلی در ادامه به خاطرات روزهای انقلاب در شهرستان ملایر اشاره کرد و ابراز داشت: شهرستان ملایر در روزهای انقلاب همچون نقاط دیگر کشور حال و هوایی ویژه داشت. وی افزود: مردم ملایر در تمام راهپیمایی ها حضور داشتند و محل این تجمع ها در میدان طالقانی بود و به سمت میدان امام خمینی(ره)فعلی که در آن زمان میدان شاه بود و به سمت خیابان سعدی و پارک حرکت می کردند. وی در بخشی ازخاطراتش می گوید: من در آن زمان دانش اموز بودم و 15 سال بیشتر نداشتم اما یکی از بهترین خاطراتم مربوط به شب 21 بهمن ماه است. وی ادامه داد :در شب 21بهمن ماه مردم ملایر به خیابان ها ریختند و جلوی شهربانی تجمع کرده بودند در همین حال مردم به سمت زندان ملایر حمله کرده و زندانیان را آزادکردند. وی گفت: در شب 22بهمن هفت نفر به شهادت رسید که ازجمله آنها شهید باقری و زنگنه بود و همچنین آیت ا...میرشاهولد که 15سال بعنوان سرکرده مبارزان انقلابی در ملایربود و حجت الاسلام عباسی یکی دیگر از مبارزان انقلاب در این شب توسط نیروهای شهربانی بازدداشت شدند و توسط نیروهای رژیم کتک خوردند. وی بیان داشت: مردم ملایر در روز 22 بهمن پیکر هفت شهید انقلاب را که در شب 21 بهمن توسط نیروهای رژیم به شهادت رسیده بودند تشيیع کردند. وی ادامه داد: آن روز، روز غم نبود شهادت گلهای پر پر شده سند افتخار مردم ملایر بود، آن روز  عظمت خداوند را احساس کرديم. خون در رگ هايمان به جوش آمد و اشک از چشم هاي همه روان بود. وي مي افزايد: 22 بهمن پايه هاي ظلم و ستم شاهنشاهي پس از صدها سال در هم شکست و اين آيه قرآن که «جاء الحق و زهق الباطل» که از همه زبان ها شنيده مي شد، تبلور پیدا کرد. وي بیان داشت: پيروزي انقلاب اسلامي نشان داد که به راستي حق بر باطل پيروز است و بساط ظلم و ستم و فريب و بيداد هيچ گاه پايدار نمي ماند. یکی دیگر از شهروندان ملایری نیز به خاطرات روزهای انقلاب اشاره می کند و بیشتر از شخصیت اولین رهبر مبارز انقلاب ملایری می گوید. حمید ابراهیمی افزود: آیت الله سید محمد میرشاهولد به عنوان رهبر مبارزات انقلابی مردم ملایر و اولین امام جمعه این شهر  مردم را هدایت می کرد.

ابراهیمی افزود: ایشان حدود نیم قرن از عمر گرانبهای خود را خالصانه در راه امام، انقلاب و مردم صرف کرد و برای مردم ملایر افتخاری بزرگ بود که در 25 بهمن ماه سال 84 به دیار باقی شتافت. وی ابراز داشت: این رهبر مبارز انقلابی ملایر از زمانیکه امام راحل(ره) پرچم مبارزه را بر دوش گرفت، به فرموده های امام (ره) لبیک گفت و بدون هیچگونه لغزشی در مسیر امام و انقلاب حرکت کرد و کوچکترین کوتاهی نداشت. وی آیت الله میرشاهولد را  سمبل و نماد ملی و مذهبی شهرستان ملایر برشمرد. يکي ديگر از شهروندان که هنگام پيروزي انقلاب اسلامي 13 ساله بوده است، مي گويد: در آن زمان من دانش آموز بودم  و به مدرسه می رفتم پس از تعطيلي مدرسه با چند تن از دوستانم قرار میگذاشتیم تا برای پخش اعلامیه های امام در سطح شهر برویم. علی رضایی بیان کرد: ما اعلامیه ها را از افرادی که اعلامیه پخش میکردند می گرفتیم و در برخی مواقع نیز عکس امام را از افراد انقلابی تهیه میکردیم و از فرصت استفاده کرده و تمام عکس ها را به در و ديوار و شيشه مغازه ها می چسباندیم. در ادامه با یکی از جانبازان جنگ تحمیلی گفتکو کردیم، وی با اشاره به اینکه در زمان انقلاب نوجوان بوده است، گفت: ما در روستا زندگی می کردیم و روستای ما به عنوان بزرگترین روستای ملایر محسوب می شد. علی رحمتی افزود: در آن زمان تعداد وسایل نقلیه روستا به تعداد انگشتان دست بیشتر نبود و مردم برای خرید و انجام امور خود با این وسایل نقلیه به شهر می امدند. وی بیان کرد: در روزهای بحبوحه انقلاب روستاها نیز مانند شهرها تب و تاب انقلابی داشت و مردم به هر طریقی که بود در راهپیماییها و مبارزات علیه رژیم حضور داشتند. این رزمنده دفاع مقدس به یکی از خاطرات خودش در آن روزها اشاره کرد و گفت: من و برادر کوچکترم که ایشان نیز از جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند علیرغم مخالفتهای پدرمان به شهر می آمدیم و در راهپیمایی ها شرکت می کردیم. رحمتی ادامه داد: برخی روزها برای آمدن به ملایر وسیله نقلیه پیدا نمی شد و ما کیلومترها راه را پیاده می امدیم تا به روستاهای نزدیکتر ملایر می رسیدیم و در بین راه با هر وسیله ای بود به شهر می رسیدیم. وی افزود: ما اعلامیه های امام را به صورت پنهانی می گرفیتیم و به روستاها می بردیم و در بین مردم پخش می کردیم. رحمتی بیان کرد: محل تجمع مردم روستا بیشتر در میدان اصلی روستا یا مسجد جامع بود و نیروهای رژیم کمتر به روستاها دسترسی داشتند بنابراین راحتر می توانستیم اعلامیه ها را بین مردم پخش کنیم. وی در ادامه گفت: در روز 22 بهمن روستای ما نیز حال و هوای ویژه ای داشت و مردم در سطح روستا نقل و شیرینی پخش می کردند. رحمتی با اشاره به اینکه مقایسه امروز پیشرفت روستاها با 35 سال گذشته بسیار تفاوت دارد، افزود: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی همه روستاها از امکانات برخوردار است در حالی که در زمان طاغوت مردم روستا از کوچکترین امکانات نیز بی بهره بودند.

وی که در عملیاتهای مختلف در دوران دفاع مقدس در جنگ تحمیلی حضور داشته و به مقام جانبازی نائل آمده است وظیفه امروز مردم ایران را پیروی از ولایت فقیه و حفظ ارزشها و آرمانهای امام شهدا می داند. وی گفت: امروز جنگ توپ و تانک و مسلسل نیست و باید نوجوانان ما حربه های دشمن را بشناسند و بدانند دشمن از چه راهی وارد شده است و میخواهد فکر این نسل را خراب کند و از آنها برضد خودشان استفاده کند و خوشبختانه جوانان ما در برابر این حربه ها ایستاده اند. وی بیان کرد: اگر توکل به خدا و توسل به قرآن و اطاعت از ولایت فقیه را سرلوحه کارمان قرار دهیم همواره در پیشبرد و تعالی هرچه بیشتر انقلاب موفق خواهیم بود.  يکي از فرهنگيان بازنشسته ملایر نیز می گوید: آن روزها ما نیز در مدارس علاوه بر تعليم و تربيت، دانش آموزان را از خيانت ها و بي عدالتي هاي رژيم پهلوي مطلع و به راهپيمايي و اعلام اعتراض تشويق مي کردیم. ونایی بیان کرد: نیروهای رژیم به مدارس سر می زدند که نکند کسی بخواهد به قول خودشان علیه رژیم خراب کاری یا حرکتهای انقلابی انجام دهد. وی افزود: ما نیز مانند سایر مردم در راهپیمایها حضور پیدا می کردیم که نيروهاي مسلح ساواک با گلوله و اسلحه بر سر ما ريختند و باعث متفرق شدن گروهها می شدند. وی در ادامه با بیان اینکه همه روزهای پیروزی انقلاب خاطره است بیان کرد: امروز باید ارزشهای نظام را حفظ کنیم و با وحدت و همدلی اجازه تعدی دشمن را به کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ندهیم.  


۱۳۹۲/۱۱/۲۲ - ۰۹:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن