تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كوتاه كردن ناخن، از آن رو لازم است كه پناهگاه شيطان است و فراموشى مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819427561




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روایت شیخ حسین انصاریان از نحوه برخورد طیب حاج رضایی با یک دختر جوان


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
روایت شیخ حسین انصاریان از نحوه برخورد طیب حاج رضایی با یک دختر جوان

روایت شیخ حسین انصاریان از نحوه برخورد طیب حاج رضایی با یک دختر جوان
روحانی معروف تهران در کتاب خاطرات خود به اخلاق حاج رضایی اشاره می‌کند.

به گزارش نامه نیوز، شیخ حسین انصاریان از منبری‌های معروف تهران در کتاب خاطرات به بخشی از ویژگی‌های طیب حاج رضایی« حر انقلاب» یاد می‌کند. طیب حاج رضایی از عیاران و باستانی کارهای تهران در دوران سلطنت سلسله پهلوی بود که در ادبیات محاوره‌ای آن زمان به جاهل و یا لوطی مشهور بودند.


شیخ حسین انصاریان ویژگی‌های اخلاقی طیب حاج رضایی را اینگونه بیان می‌کند:


طیب با دختر جوانی که به فساد کشیده شده بود، برخورد کرد و او را از این منجلاب نجات داد. بعدها من شاهد بودم که او خانمی محجب، با وقار، اهل نماز و طاعت شده و زندگی سالم و پاکی برای خود دست و پا کرده است.
خصوصیت بارز دیگری که از طیب باید یادآور شد، عشق و محبتش به حضرت سید الشهداء(ع) بود. مجلس روضه خوانی و دسته ی سینه زنی او در ایام محرم، از شلوغ ترین مجالس بود. همه ی این ها از اصالت خانوادگی او حکایت داشت. من که با بچه های او دوست بودم و به خانه شان رفت و آمد می کردم، عکس پدر طیب را دیده بودم؛ مردی با وقار و با محاسن بلند حنایی بود که عبا و قبا بر تن داشت. منشأ اصلی نقش طیب در قیام پانزده خرداد همان مجالس روضه و سینه زنی بود. خطیبی هم که در آنجا منبر می رفت، خیلی شجاعانه و تند برضد دستگاه حرف می زد. می توان گفت جمعیت شایان توجهی از مردم جنوب شهر تهران، تحت تأثیر آن مجلس در نهضت پانزده خرداد شرکت کردند. حکومت نیز برای زهر چشم گرفتن از مردم، طیب خان، آن چهره ی سرشناس، را دستگیر و زندانی کرد. حاج مسیح( برادر طیب)، هفته ای یک بار برای دیدن برادرش به زندان می رفت و هربار برای ما تعریف می کرد که او خیلی اذیت کرده و شکنجه داده اند. حاج مسیح می گفت: « من خیلی به برادرم دلگرمی داده و او را به صبر و استقامت سفارش نموده ام و برای آرامش بیشترین کیفیت نماز شب را به او آموخته ام.» هفته های آخر، طیب به حاج مسیح گفته بود گه « به من پیشنهاد کرده اند تا در رادیو و تلویزیون اعلام کنم که آقای خمینی به من پول داده تا مردم را تحریک کنم که شلوغی به راه بیندازند و اتوبوس ها را بسوزانند و شیشه های مغازه ها و تلفن را بشکنند، اما برادر، اگر مرا زیر شکنجه وادار به هر اقراری بکنند، حاضر نخواهم شد به آبروی این پسر فاطمه لطمه بزنم و حتی اگر به قیمت جانم تمام بشود....» او براستی به قول خود عمل نمود و عاقبت جان خود را در راه انقلاب ایثار کرد.





1392/10/11





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن