تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بهترين علم آن است كه مفيد باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802532116




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشارکت مردمی کلید بهبود وضعیت محیط زیست است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مشارکت مردمی کلید بهبود وضعیت محیط زیست است ورامین – ایرنا – مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: هماهنگی بین بخشی و مشارکت مردمی کلید بهبود وضعیت محیط زیست است ، ابتدا ارگان ها باید با همدیگر هماهنگ باشند تا بتوانند مشارکت مردم را جلب نمایند .


ˈمحمدهادی حیدرزادهˈ روز دوشنبه درحاشیه بازدید از صنایع مستقر در شهرستان پاکدشت به خبرنگار ایرنا گفت : یکی از راه های حفاظت از محیط زیست ، فعال نمودن سازمان های مردم نهاد به عنوان همیار محیط زیست است که متأسفانه در جنوب شرق استان تهران چنین تشکل های شکل نگرفته است .
وی افزود: شرایط اقتصادی یکی از علل کاهش شکل گیری تشکل های مردم نهاد است زیرا فعالیت های داوطلبانه در دنیا زمانی شکل می گیرد که حداقل نیازهای اقتصادی افراد برطرف شود .
وی گفت: مشکل دیگر بر سر راه انجام فعالیت های مبتنی بر حضور مردم ،مشکلات سیاسی است زیراهنوز نتوانسته ایم فرقی میان احزاب و تشکل های مردم نهاد قائل شویم و خط قرمز میان فعالیت سیاسی و این گونه تشکل ها شفاف سازی نشده که امیدواریم در دولت جدید و وجود تعامل با مجلس این امر مشخص شود .
وی تصریح کرد: توسعه سازمان های مردم نهاد باید به صورت کیفی باشد و در این امر نباید درگیر اعداد شویم .
حیدرزاده گفت : در اجرای طرح های زیست محیطی باید مشارکت مردم را با خود به همراه داشته باشیم که در این بین دانش آموزان و زنان به دلیل برخورداری از کمترین وارونگی رفتاری اولویت نخست جامعه هدف قرار دارند و زنان می توانند فرهنگ را از نسلی به نسل دیگر منتقل نمایند .
وی گفت : در هفته منابع طبیعی تلاش داریم با شعار نهضت درخت کاری با کودکان جنبشی عظیم در افزایش فضای سبز استان به وجود آوریم .
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران یکی از سیاست های سازمان در اجرای برنامه های زیست محیطی را استفاده از قابلیت معلمان یاد کرد.
وی افزود : یکی از سیاست های سازمان ، پرورش 50 هزار معلم به عنوان بازوی محیط زیست است که تفاهم نامه آن با وزارت آموزش و پرورش به امضا رسیده است .
وی دفع فاضلاب را به عنوان یکی از مشکلات زیست محیطی برخی از شهرک های جدیدالاحداث یاد کرد و افزود : شهرک هایی در شهرستان پیشوا و منطقه 22 تهران مشکل دفع فاضلاب دارند که متاسفانه بی تدبیری دولت قبل در فدا کردن کیفیت به جای زمان این مشکلات را به وجود آورده است .
وی در خصوص مسائل زیست محیطی شهرستان پاکدشت گفت : خوشبختانه در بین 14 شهرستان استان تهران ، پاکدشت بیشترین الزامات زیست محیطی را رعایت کرده و صنایع این شهرستان درزمینه فیلتراسیون گام های موثری برداشته اند .
حیدرزاده گفت : شهرک صنعتی عباس آباد به عنوان یکی از شهرک های مهم استان تهران از سیستم تصفیه خانه فعالی برخوردار است ولی اطلاعات خروجی آن ازسوی مسوولین شهرک دراختیار محیط زیست قرار نمی گیرد .
وی بیان داشت : هر سه شهرک صنعتی خوارزمی ، عباس آباد و علی آباد پاکدشت می باید با امضاء قرار داد با آزمایشگاه معتمد و اجرای خود اظهاری در زمینه محیط زیست ، سیستم تصفیه فاضلاب را در برنامه زمانی مشخص انجام دهند .
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در خصوص میزان آلایندگی نیروگاه سیکل ترکیبی شهدای پاکدشت گفت : آنچه باعث آلودگی هوا می شود، استفاده از سوخت های فسیلی است در صورتی که این نیروگاه تنها در فصل سرما از سوخت گازوئیل استفاده می کند و میزان آلودگی این نیروگاه در حد مجاز است .
وی افزود: سیاست درهای بسته برخی از صنایع باعث ایجاد نگرانی اذهان عمومی در خصوص ایجاد آلودگی هوا کرده است ، باید این صنایع درب های خود را روی خبرنگاران باز کنند تا اطلاعات زیست محیطی آنان به گوش مردم رسیده و در این امرشفاف سازی صورت گیرد ، سیاستی که امروز در بسیاری از پالایشگاه های استان تهران اعمال می شود .
وی در خصوص اجرای پروژه اتوبان شهید بابایی – پاکدشت گفت : با توجه به این که این طرح در مناطق حفاظت شده انجام می شود ، سازمان محیط زیست به دلیل بروز مشکلات زیست محیطی از ادامه فعالیت آن جلوگیری نموده و تا زمانی که اصلاح نقشه صورت نگیرد اجازه فعالیت به این طرح داده نخواهد شد .
تهرام/7254
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن