تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب و اندوهش برطرف شود، به تنگدست مهلت دهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819089400




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انزوای سیاسی اسراییل در جهان گسترش یافته است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

لوفیگارو: انزوای سیاسی اسراییل در جهان گسترش یافته است تهران- ایرنا-روزنامه ی فرانسوی ˈلوفیگاروˈ روز دوشنبه در تحلیلی هشدار داد که انزوای سیاسی اسراییل در جهان گسترش یافته است.


در این تحلیل به قلم ˈپیر راسلانˈ،آمده است: ˈ جان کری وزیر امورخارجه آمریکا چند هفته مانده تا ارائه ی پیشنهاد طرح صلح خود، به کابوسی برای جناح راست اسرائیل تبدیل شده است. کری این جسارت را به خرج داده و خطر تحریم هایی را که ممکن است دولت یهود را در صورت رد پیشنهادی که به آن ها ارائه خواهد شد، گوشزد کرده است.
به نظر می رسد موضوع انزوای رو به رشد اسرائیل در جهان گسترش یافته است.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل نیز که شنیدن این سخنان را از زبان وزیر امورخارجه ی آمریکا هرگز انتظار نداشت، در اظهاراتش اینگونه سخنان را ˈاتحادی برای سلب مشروعیتˈ عنوان کرد.
در هفته های اخیر این موضوع (گسترش انزوای سیاسی رژیم صهیونیستی) بطور نگران کننده ای گسترش یافته است و بیش از هر زمان دیگری درباره آن سخن گفته می شود.
ˈاسکارلت جانسونˈ هنرپیشه آمریکایی به تازگی ناچار شده است قرار داد تبلیغاتی خود با سازمان غیر دولتی ˈاکفسامˈ را لغو کند. وی علت این لغو قرارداد را اینگونه اعلام کرد که این تبلیغ برای شرکتی در کرانه ی باختری بوده است.
در همین ارتباط، صندوق بازنشستگی هلندی ˈپی. جی. جی. امˈ (PGGM) نیز ناچار شده است به همین دلیل از سرمایه گذاری در پنج بانک اسرائیلی واقع در همین شهرک منصرف شود.
کمپینی بین المللی به رهبری سازمان ˈبی. دی. اسˈ (بایکوت، عدم سرمایه گذاری، تحریم ) منابع قابل توجهی در اختیار دارد و مراقبت آن است که اقدامات خود را بر روی سیاست شهرک سازی های دولت اسرائیل در سرزمین های اشغالی متمرکز کند.
در ادامه ی این گزارش آمده است: این پدیده ی رو به رشد به خوبی نشان می دهد که سازمان های غیر دولتی در نبرد برای فتح افکار عمومی جهان و تقویت توانایی رو به رشدشان برای تحمیل خواسته های خود به دولت ها، در حال قدرت گرفتن هستند.
همچنین این موضوع از جنبه ی دیگری نیز برای اسراییل نگران کننده است و آن کاهش تاثیر نهادهای اجتماعی یهودی در آمریکا است.
لابی قدرتمند ˈآیپکˈ (کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل) با وجود تلاش های سناتورهای آمریکایی، در تصویب تحریم های جدید بر ضد ایران که ممکن بود مذاکرات جاری با این کشور را به شکست بکشاند، ناکام ماند و این موضوع می تواند همان کاهش تاثیر نهادهای یهودی در آمریکا باشد.
از این گذشته مقامات اسرائیل نگران هستند که رأی دهندگان یهودی آمریکا از دولت یهود و گزینه های سیاسی آن فاصله بگیرند.
ظهور سازمان رقیبی برای آ یپک با عنوان ˈخیابان جیˈ (J Street) که شدیدا علاقه مند صلح با فلسطینی ها است، می تواند به کابوسی برای مقامات اسراییل تبدیل شود.
در این مقطع زمانی حساس که بی ثباتی فراگیر خاورمیانه بیش از پیش کشورهای این منطقه را تهدید می کند و در حالی که با دورنمای پیوستن ایران به کشورهای دارای قدرت هسته ای مواجه است، تل آویو خود را با مشکلی جدی از ˈقدرت نرمˈ رو به رو می بیند.
در حالی که این قابلیت نفوذ غیر نظامی، امروزه به طور فزاینده ای لازم و ضروری به نظر می رسد و این امر برای کشوری که امنیت آن با نظریه ˈگنبد آهنینˈ و بر اساس برتری مطلق نیروهای مسلح تضمین شده است، چالشی راهبردی است.
عملیات ˈسرب گداختهˈ در غزه در دسامبر سال 2008 نخستین زنگ خطری بود که برای اسراییل به صدا درآمد.
نیروهای دفاعی اسرائیل به خوبی توانستند گروهای تندروی فلسطینی را در شلیک راکت به سمت شهرهای اسراییل محدود کنند اما هزینه های آن از نظر دیپلماسی و تصویر به نمایش درآمده از آن در عرصه جهانی برای تل آویو فاجعه بار بود.
مقامات اسراییلی باید به این موضوع توجه داشتند که در قرن بیست و یکم قوی ترین بودن، برای پیروزی کافی نخواهد بود.
قطع رابطه با ترکیه، هم پیمان اصلی منطقه ای دولت یهود به این دوره برمی گردد و هنوز بهبود نیافته است.
لوفیگارو افزود:در زمانی که ایران همچنان به عنوان یک تهدید باقی مانده و ثبات مصر و اردن، دو کشور عربی که اسراییل با آن ها پیمان صلح امضا کرده،تا حد بسیار زیادی شکننده است، پس دلیل ریسک کردن یا بهتر بگوییم سماجت اسراییلی ها چیست؟
به همین علت است که مقامات غرب معتقدند مقامات اسراییل باید در برخی از سیاست های خود از جمله ادامه و گسترش شهرک های یهودی نشین در سرزمین های اشغالی تجدید نظر کنند.
مترجمام**9041**1856
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن