تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤثّرترين وسيله جلب رحمت خدا اين است كه خيرخواه همه مردم باشى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819729673




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحانی: مردم از دخالت امریکا و دین زدایی ها ناراضی بودند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: روحانی: مردم از دخالت امریکا و دین زدایی ها ناراضی بودند


رئیس‌جمهور در جمع نمایندگی‌های کشورهای خارجی مقیم تهران تصریح کرد: پنجاه سال پیش مردم ایران از دخالت کشورهای خارجی، بویژه امریکا و دین زدایی حکومت ناراضی بودند و انقلاب خود را آغاز کردند. در این نشست، صلاح زواوی سفیر فلسطین در ایران سخنرانی کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نشست 130 نفر از سفرا و نمایندگان سیاسی خارجی مقیم تهران با دکترحسن روحانی رئیس جمهوری به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برگزار شد. این نشست در مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدآباد و با حضور محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه، سید عباس عراقچی و مجید روانچی معاونان امور حقوقی و بین الملل و اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه و تعدادی دیگر از مسئولان این وزارتخانه برگزار شد. در این نسیت، رئیس جمهور خطاب به سفرا، مسئولین نمایندگی های منطقه ای و بین المللی در ایران گفت: ایران به عنوان کشور و ملت ایران به عنوان ملت بزرگی همواره تاریخ ساز و تمدن پرور بوده است.
روحانی در جمع سفرای خارجی مقیم تهران، از این که در آستانه سی و ششمین سالروز انقلاب اسلامی و نخستین سال فعالیت دولت تدبیر و امید در جمع سفرا حضور دارد ابراز خوشحالی کرد.
رئیس جمهور گفت: ایران را همواره به نام دانشمندانی چون ابن سینا، خوارزمی، فارابی، زکریای رازی و مشاهیری چون فردوسی، مولوی، حافظ و سعدی شناخته اند.
روحانی با اشاره به اینکه هنر ایرانی، عرفان اسلامی و دیوان سالاری ایرانی همواره در تاریخ زبانزد بوده است، گفت: ملت ایران در فراز و نشیب های فراوان تاریخی هرگز زبان ، تاریخ ، فرهنگ و هویت خود را از دست نداده است.
رئیس جمهور افزود: ایرانیان در سال های اولین طلوع اسلام، فرهنگ اسلامی را به عنوان موهبتی الهی و بزرگ در آغوش کشیدند و بیشترین تلاش را برای نشر و اعتلای فرهنگ اسلامی انجام دادند.
رئیس جمهور با اشاره به قدمت مردم سالاری در ایران گفت: ‌نخستین منشور، منشورحقوق بشر از این کشور نوشته و به جهانیان اعلام شد و در دوران جدید بیش از صد سال پیش در آغاز قرن بیستم، آرای ملت ایران از صندوق بیرون امد و این حرکت سرآغاز دموکراسی و مردم سالاری در این منطقه بود.
روحانی افزود: نخستین مجلس شورای ملی در این منطقه در ایران تاسیس شد و نخستین قانون اساسی در این سرزمین به تصویب رسید.
رئیس جمهور با اشاره به نخستین جرقه های اغاز انقلاب بزرگ مردم ایران گفت:‌ حدود پنجاه سال پیش که مردم ایران از اختناق و استبداد داخلی و دخالت خارجی به ویژه امریکا به تنگ امده بودند و از دین زدایی  انجام شده ناراضی بودند،انقلابی را آغاز کردند.
وی افزود: ‌ملت ایران  16 سال شکنجه شدند و کشته شدن در خیابانها را به جان خریدند تا با راهبری فقیهی سیاستمدار و روشن ضمیر امام خمینی (ره) توانستند نهضت اسلامی رابه پیروزی برساند.
روحانی افزود: 35 سال پیش انقلاب اسلامی در این سرزمین به پیروزی رسید، انقلابی که به مفهوم پیروزی فرهنگ اسلام و پیروزی آزادی خواهانی بود که سالها تحت ستم بودند.
حجت الاسلام روحانی گفت: ‌انقلاب اسلامی ما بدون خون ریزی به پیروزی رسید و به عنوان تنها انقلاب بزرگ، 47 روز بعد از پیروزی  مردم به پای صندوق رای  دعوت شدند و با رای مردم، جمهوری اسلامی ایران تاسیس شد.


دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن