تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803589220




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دنده معکوس برای پولدار شدن


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:




روشهای کسب درآمد، در نظر گرفتن مخارج، پرداخت هزینه‌های خانه و کنترل آن می‌تواند برای هر زوج جوانی به یک کابوس تبدیل شود و زندگی را سخت کند. اینجاست که خانم خانه می‌تواند با نقش آفرینی ماهرانه جلوی هرز رفتن پول را بگیرد و یک مدیریت اقتصادی را برای ادامه بهتر زندگی رقم زند. جام جم سرا: خانم‌های محترم در اوایل زندگی مشترک با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و مسئله «پول» یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بسیاری از بانوان ایرانی است، اما با مدیریت مخارج خانه می‌شود با نگرانی کمتری به زیبایی‌های زندگی توجه کرد؛ گرچه این روز‌ها می‌دانیم که هزینه‌های زندگی به چه شکل سر به فلک کشیده است. از این رو می‌خواهیم روش‌هایی برای مدیریت هزینه‌های زندگی مشترک را به طور ویژه برای خانم‌ها توضیح بدهیم. امیدواریم با به کار بستن این روش‌ها بتوانید اقتصاد خانه و خانواده خود را بهتر کنترل کنید. ۱. هزینه‌ها را پیش بینی کنید!
در روزهای شروع زندگی مشترک باید بدانید که خریدهای ضروری خانه‌تان چه چیزهایی هستند، لیستی از آن‌ها تهیه کنید و مبلغ احتمالی آن را تخمین بزنید. هر بخش از خانه، خریدهای خاص خود را دارد که این روز‌ها عمده‌ترین مخارج، خریدهای لازم برای آشپزخانه است. می‌توانید خریدهای روزانه را از خریدهای ماهانه و قبض‌هایی که دو ماه یک بار باید پرداخت شود، جدا کنید. برای درست خرج کردن مبلغی که در نظر گرفته‌اید، به این نمونه توجه کنید؛ شما ۵۰ هزار تومان برای خرید مواد غذایی پروتئینی در نظر می‌گیرید، شما و همسرتان ممکن است به خوردن ماهی بیشتر از گوشت و مرغ علاقه داشته باشید، بنابراین مبلغ بیشتری برای خرید ماهی اختصاص می‌دهید، تا بتوانید مخارج خانه را با بودجه بندیتان هماهنگ کنید. ۲. پولتان را از دسترس خارج کنید!
درآمد همسرتان و یا خود شما ممکن است کم نباشد اما همیشه به آخر ماه که می‌رسد کم می‌آورید، این مسئله یک دلیل اصلی دارد شما بیشتر از درآمدتان خرج می‌کنید. برای اینکه بتوانید جلوی این کار را بگیرید درست روزی که حقوق همسرتان یا شما را به حسابتان می‌ریزند، مبلغی از آن را به حسابی جداگانه انتقال دهید تا فعلاً دست نخورده باقی بماند و فقط در صورت نیاز به آن حساب مراجعه کنید. بهتر است به اندازه هزینه‌هایی که برای خرج خانه پیش بینی کرده‌اید در حساب اصلیتان نگه دارید و بقیه را تا جایی که امکان دارد به حساب نیاورید! ۳. با جعبه راز، پس انداز کنید!
در شرایط مالی سخت، پس انداز کردن بسیار مشکل به نظر می‌رسد، اما اگر بتوانید این کار سخت را در روزهای راحتی انجام بدهید در موارد خاصی که نیاز پیدا می‌کنید لحظات بهتری خواهید داشت. از خرده پول‌هایتان آغاز کنید، به سراغ کیف پولتان بروید و یک اسکناس متوسط یک یا دو هزار تومانی بردارید و در یک جعبه کوچک یا حتی قوری تزئینی درون وی‌ترین قرار بدهید. سعی کنید هر روز این کار را تکرار کنید، خواهید دید که در آخر ماه پس انداز قابل توجهی دارید. البته باید با وسوسه‌های برداشتن پول از این پس انداز به طور جدی مقابله کنید تا در انجام این کار سخت موفق شوید، وقتی عادت کنید کار ساده‌تر می‌شود. ۴. خواسته‌هایتان را با همسرتان هماهنگ کنید!
می‌خواهید مراسم عروسیتان را در بهترین تالار شهر بگیرید؟ کمتر از مدل خاصی از خودرو را به عنوان ماشین عروس نمی‌پسندید؟ لباس عروستان باید ده متر حریر ابریشم داشته باشد؟ در الهیه یک خانه ۱۲۰ متری برای سکونت می‌خواهید؟ مهمانی‌های پس از ازدواجتان هم باید بیشتر از یک میلیون تومان خرج بردارد؟ اگر به مرد زندگی و زندگی خانوادگیتان علاقه دارید کاری نکنید به خاطر قرض‌های یک مهمانی سه ساعته یا خرید جواهرات، سه شیفت کار کند. سعی کنید در حد دارایی‌اش از او توقع داشته باشید تا زندگیتان را به خوشی آغاز کنید و به خوبی ادامه بدهید. ۵. به ویژگی‌های یک خرید خوب، دقت کنید!
برای خرید کردن به چه چیز توجه می‌کنید؟ قیمت؟ کیفیت؟ و یا برند آن؟ بهتر است برای صرفه جویی در هزینه‌ها به همه چیز توجه کنید. کالایی که قیمت کمتری دارد شاید در زمان کوتاه تری از کار بیفتد و مجبور باشید دوباره وقت و هزینه زیادی برای تعمیر آن صرف کنید یا حتی دوباره مجبور به خرید یکی دیگر شوید. می‌توانید به کالاهایی که قیمت نسبتاً بیشتر اما کیفیت بالاتری دارند هم توجه کنید تا پولتان از بین نرود. برای خریدهای جزئی هم می‌توانید به حراجی‌ها بروید، برخی برندهای بسیار خوب جشنواره فصلی دارند، یا در روزهایی خاص تخفیف ویژه می‌دهند، در این شرایط شما با هزینه کمتری می‌توانید خرید بهتری داشته باشید.|اکونیوز|








٢١ بهمن ١٣٩٢ ساعت ١۴:٢٢





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن