تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا! حسن و حسين را دوست بدار و دوستداران آن دو را نيز دوست بدار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803498300




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران تنها کشور اسلامی مستقل از قدرت های جهانی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاد دانشگاه ˈاوتاگوˈ نیوزیلند: ایران تنها کشور اسلامی مستقل از قدرت های جهانی است کوالالامپور – ایرنا – استاد دانشگاه ˈاوتاگوˈ نیوزیلند معتقد است ایران نخستین کشور اسلامی است که نمی گذارد سرنوشتش را قدرت های جهانی رقم بزنند و بر شعار ˈنه شرقی، نه غربیˈ خود ثابت قدم مانده و بر آن تاکید دارد.


ˈنجیب الله لفراییˈ که حدود چهار سال وزیر امور خارجه افغانستان بوده است روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، تاکیدکرد: انقلاب اسلامی بر کشورهای منطقه تاثیر بسیار زیاد و عمده ای گذاشته است و هیچ کس نمی تواند آن را انکار کند.
وی افزود: برخی از کشورها در گذشته برای رهایی از یک ابرقدرت به دامان ابرقدرت دیگری افتادند و وابسته شدند اما ایران با وقوع انقلاب راه استقلال خود را از سایر قدرت های جهانی با عزم و جدیت تا امروز ادامه داده است.
استاد دانشگاه اوتاگو تصریح کرد: شیطان بزرگ خواندن آمریکا و عدم حمایت ایران از حمله شوروی به افغانستان در گذشته نشانه های کافی هستند تا بتوان استقلال ایران از سایر قدرت ها را اثبات کرد.
وی گفت: با وقوع انقلاب اسلامی در ایران مسلمانان ازاین انقلاب استقبال کرده و رضایت خاصی از آن داشتند که این شرایط با توجه به تبلیغات رسانه ها به طور نسبی در حال حاضر نیز وجود دارد، هر چند انتقاداتی هم در مورد برخی سیاست ها وجود دارد.
وزیر امور خارجه اسبق افغانستان تاکید کرد: نسیم انقلاب اسلامی ایران در کشورهای منطقه نیز وزیدن گرفته است و خیزش های مردمی سال های اخیر در خاورمیانه تا اندازه ای متاثر از انقلاب ایران است.
لفرایی همچنین با اشاره به پیشرفت های علمی ایران که رسانه های غربی آن را بر نمی تابند، به ذکر خاطره ای پرداخت و گفت: سال های پیش کاریکاتوری در روزنامه های آمریکایی چاپ شد که جهان را با یک جت به سوی قرن 21 در حال پرتاب نشان می داد و حرکت ایران را به صورت کند به سمت قرن هفتم تصویر کرده بود. اما ایران اثبات کرده است از نظر علمی جزو رده های نخستین در بین کشورهای اسلامی است.
وی افزود: من از نزدیک دستاوردهای علمی ایران را در بخش های مختلف مشاهده کرده ام و این پیشرفت ها نشان می دهد که دشمنان ایران کورند، زیرا چنین دستاوردهایی هرگز قابل انکار نیست.
استاد علوم سیاسی دانشگاه اوتاگو نیوزیلند در مورد تحریم های یک جانبه علیه ایران و توافقات اخیر ژنو نیز تصریح کرد: ناکامی تحریم های غرب تا اندازه ای می تواند ناشی از موقعیت خاص ایران در منطقه باشد که کشورهای غربی نیازمند همکاری با این کشور هستند.
وی با اشاره با انتخاب حسن روحانی از طرف مردم ایران به عنوان رییس جمهوری، گفت: این انتخاب نشان دهنده خواست مردم ایران از شرایط تحریم است.
لفرایی اظهار امیدواری کرد که دولت روحانی بتواند در پیشبرد اهداف خود موفق شود و نگرانی های غرب را از برنامه هسته ای ایران رفع کند.
وی تاکیدکرد با توجه به موقعیت رژیم صهیونیستی در آمریکا و سایر کشورهای غربی، ایران باید محتاط باشد، زیرا این رژیم تلاش خواهد کرد در راه رابطه ایران با جهان مانع ایجاد کند.
استاد علوم سیاسی دانشگاه اوتاگو در ادامه ضمن اظهار خوش بینی از شرایط موجود، گفت امیدار است که دولت روحانی تلاش خود را برای پایان دادن به جنگ سوریه به کار گیرد.
لفرایی افزود: سفر اخیر نخست وزیر ترکیه به تهران امیدواری به حل بحران سوریه را بیشتر می کند و ایران باید برای پایان جنگ در سوریه هرچه می تواند تلاش کند. این امر به نفع جهان اسلام است.
وی در پایان گفت: ادامه جنگ در سوریه خواست دشمنان اسلام را برای تفرقه بین مسلمانان جهان محقق می کند.
ˈنجیب الله لفراییˈ که مدرک دکترای خود را از دانشگاه هاوایی دریافت کرده است، پس از اتمام تحصیلات به جنبش آزادیبخش افغانستان پیوست و مبارزات خود را علیه تجاوز اتحاد جماهیر شوروی به افغانستان در دهه 1980 آغاز کرد.
وی در سال 1989 به عنوان وزیر اطلاع رسانی دولت موقت افغانستان برگزیده شد و در سال 1992 سمت وزیر امور خارجه کشور اسلامی افغانستان را برعهده گرفت و تا سال 1996 وزیر خارجه بود.
آساق**د.م**1611
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن