تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818998910




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یکصد پرونده برای رفع تصرف اراضی تفت به دستگاه قضایی ارسال شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یکصد پرونده برای رفع تصرف اراضی تفت به دستگاه قضایی ارسال شد یزد - ایرنا - رئیس منابع طبیعی تفت گفت: در راستای رفع تصرف و تجاوز به اراضی ملی، امسال حدود یکصد پرونده تنظیم و به دستگاه قضایی جهت بررسی ارسال شده است.


علی زارع روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون 15 هکتار از عرصه های ملی در تفت رفع تصرف شده است.
رئیس منابع طبیعی تفت با اشاره به کشت 11000 هکتار آنغوزه شیرین در تفت،افزود: اراضی شهرستان تفت به علت نزدیکی با مرکز استان و دارا بودن مناطق ییلاقی و خوش آب و هوا نسبت به سایر شهرستان های استان بیشترمورد تجاوز و تصرف قرار می گیرد.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تفت اضافه کرد: توصیه می شود مردم شهرستان در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف غیر مجاز به این نهاد اطلاع داده تا در اسرع وقت رسیدگی شود.
زارع با اشاره به عرصه های طبیعی شهرستان و فعالیت های انجام شده در این زمینه، بیان کرد: عرصه های طبیعی که مورد حفاظت و زیر پوشش این نهاد هستند 600 هزار هکتار است.
وی با تاکید بر ضرورت حفظ و نگهداری عرصه های طبیعی تفت، اضافه کرد: از این مقدار، 30 درصد منطقه کوهستانی و مابقی جزء اراضی مرتعی است.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تفت از ممیزی شدن 112 مورد مرتع خبر داد و گفت: 700 مرتع دار از طریق مرت عداری ارتزاق کرده و در پائیز امسال با همکاری آنها حدود یکصد هکتار بذرکاری صورت گرفته که امیدواریم با بارندگی های مناسب امسال و وضعیت اقلیمی خوبی که به وجود آمده برداشت خوبی داشته باشیم.
زارع در ارتباط با جنگل و فضای سبز شهرستان اظهار کرد: 17 هکتار فضای سبز در تفت به صورت جنگل کاری، بوستان های بین راهی و تفرجگاه ها وجود دارد که اقدامات لازم برای نگهداری، بهینه سازی و آبیاری کل این مجموعه ها انجام شده است.
وی اراضی شهرستان را برای رویش محصولات فرعی مانند آنغوزه و گون کتیرایی مناسب دانست و گفت: تاکنون شش رویشگاه آنغوزه شیرین با مساحت 11 هزار و 646 هکتار در سه منطقه کوه باد آسمان، لای زنجیر اسلامیه و منطقه شواز شناسایی و مورد بهره برداری قرار گرفته که در مجموع حدود 13 هزار گیلوگرم فرآورده جمع آوری شده است.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تفت افزود: امسال در سه منطقه در سطح تقریبی پنج هزار هکتار بذرکاری و بذرپاشی آنغوزه انجام شده که پیش بینی می شود نسبت به سال های گذشته برداشت بسیار بهتری داشته باشیم. ک/3
7547/1968
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 233]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن