تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آفت دینداری حسد و خودبینی و فخر فروشی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818807951




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار خراسان شمالی: امکانات درمانی استان راضی کننده نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار خراسان شمالی: امکانات درمانی استان راضی کننده نیست بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی گفت: تجهیزات و امکانات بهداشتی و درمانی استان بسیار اندک است و راضی کننده نیست.


به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری در روز یکشنبه ˈسیدعلی اکبر پرویزیˈ پس از بازدید از بیمارستان بنت الهدای بجنورد در جمع مدیران و کارکنان این مرکز درمانی اظهار کرد: این بیمارستان بیش از انتظار مشکل و کمبود دارد.
وی افزود: البته بخش بهداشت و درمان در کل کشور مشکل دارد اما این مشکلات در برخی مناطق از جمله خراسان شمالی حادتر است و در حالی که بیشترین امکانات درمانی استان در بجنورد است اما این بخش حتی پاسخگوی ساکنان مرکز استان نیست.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: ما سالانه شش هزار میلیارد ریال پول بین مردم توزیع می کنیم در حالی که اگر یارانه یک سال را در شرکتهایی متعلق به خود مردم سرمایه گذاری کنیم سود قابل توجهی از آن متوجه مردم استان می شود.
پرویزی افزود: خوشبختانه با پیگیری وزارت بهداشت و موافقت مجلس 30 هزار میلیارد ریال دیگر علاوه بر آنچه در بودجه دیده شده بود به بخش بهداشت و درمان اختصاص یافته است که می توان به ارتقای شاخص های بهداشت و درمان استان امید داشت.
پرویزی گفت: ما پیگیر دریافت حدود 20 میلیارد ریال برای بخش بهداشت و درمان استان هستیم و استانداری پنج میلیارد ریال برای توسعه و تجهیز بیمارستان بنت الهدی اختصاص خواهد داد.
به گزارش ایرنا رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی نیز در این دیدار گفت: توسعه بخش بهداشت و درمان استان سطحی بوده و به صورت عمقی و زیربنایی به آن پرداخته نشده است.
ˈابراهیم گلمکانیˈ اظهار کرد: بیمارستان بنت الهدای بجنورد تنها زایشگاه استان به شمار می رود و مراجعات زیادی از دیگر شهرستانها دارد در حالی که امکانات آن ناکافی است.
وی افزود: ساخت ساختمانی جدید برای این مرکز درمانی در سال 1390 به تصویب رسیده ولی در بودجه نیامده و در سال های 91 و 92 نیز اعتباری برای آن منظور نشده است.
وی گفت: دانشکده دندانپزشکی این دانشگاه هم در ساختمان اجاره ای استقرار دارد و این مساله از استانداردهای علمی خیلی دور است و ساختمان های ستادی دانشگاه هم وضعیت بهتری ندارند.
گلمکانی درخصوص توسعه بهداشت و درمان این استان، افزود: 60 پروژه در بخش بهداشت و درمان استان تعریف شده که 35 مورد آن تاکنون آغاز نشده و 25 مورد هم پیشرفت پنج تا 80 درصدی دارد.
وی در بخش تخت فعال بیمارستانی در استان نیز گفت: 850 تخت فعال در زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد که با احتساب تخت های فعال بیمارستان های تامین اجتماعی و ارتش این رقم به هزار نیز نمی رسد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: در بخش نیروی انسانی هم این دانشگاه نتوانسته پیشرفت مناسبی داشته باشد.
رییس بیمارستان بنت الهدای بجنورد نیز با ارایه گزارشی به استاندار گفت: این مرکز درمانی حتی برخی از تجهیزات ضروری را ندارد.
ˈقاسم بیانیˈ منبع ذخیره آب، آمبولانس و دیگ بخار را از جمله کمبودهای بیمارستان بنت الهدی برشمرد و افزود: نبود برخی امکانات، فعالیت بیمارستان و خدمات رسانی آن را تحت الشعاع قرار داده است.
وی گفت: اکنون تجهیزات موجود در بیمارستان فرسوده است به طوری که در بخش هایی، بیماران را در راهروها پذیرش می کنیم و گاهی اوقات در ایام شلوغ دو بیمار روی یک تخت می خوابند و در محوطه بیمارستان اتاق استراحت برای همراهان و حسابداری ترخیصی درست کرده ایم.
وی با تشریح برنامه های توسعه بیمارستان بنت الهدی افزود: باید تعداد تخت های این بیمارستان به حداقل 150 تخت افزایش یابد.
اکنون دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، چهار هزار و 700 نیرو ، 200 پزشک متخصص، 600 پزشک عمومی، 125 عضو هیات علمی، شش دانشکده، 370 خانه بهداشت و 70 مرکز بهداشتی درمانی فعال دارد.
خراسان شمالی که مردادماه سال 83 به عنوان استانی مستقل شکل گرفت بر اساس سرشماری سال 1390، 867 هزار نفر جمعیت دارد. ک/1
623/626
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن