تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى‏كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819496257




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روابط دانشگاهی سنگ بنای روابط فرهنگی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون آموزشی سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی: روابط دانشگاهی سنگ بنای روابط فرهنگی است تهران- ایرنا- معاون آموزشی و پژوهشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با دانشجویان برگزیده عمان گفت: روابط دانشگاهی سنگ بنای روابط فرهنگی است.


بنابرگزارش روز یکشنبه روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، قهرمان سلیمانی افزود: همکاری های علمی و دانشگاهی و دانشگاهیان سنگ بنای تحکیم پایه های روابط فرهنگی - اجتماعی و حتی سیاسی کشورهاست و به همین دلیل نقش دانشجویان و اساتید در این مهم بسیار با اهمیت است.
وی به ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این ایام برای ملت قهرمان ایران یادآور روزهای بسیار ارزشمند و شیرینی است چرا که ملت ما 35 سال پیش در این چنین روزهایی حیات اجتماعی - فرهنگی نوینی را در عرصه حیات سیاسی اجتماعی خود آغاز کرد.
معاون آموزشی و پژوهشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به نقش این سازمان در ایجاد پیوند روابط فرهنگی ایران با دیگر ملل جهان پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی ایران بر خلاف دیگر انقلاب های جهان معاصر، انقلابی از جنس فضیلت و خردمندی است و گواه این امر نیز رهبران با فضیلت جمهوری اسلامی که از عالمان بزرگ معاصر است و به همین جهت بیشترین تلاش مسئولان جمهوری اسلامی ایران صرف توسعه و تربیت نیروی انسانی متعهد و خلاق می شود.
سلیمانی همچنین به نقش مهم بانوان در حوزه علم و فن آوری در ایران اشاره کرد و گفت: بیش از 60 درصد ورودی دانشگاه ها و مراکز علمی ایران اسلامی را بانوان تشکیل می دهند و این در نوع خود در میان کشورهای اسلامی منحصر به فرد است.
وی تبادل هیئت های علمی، دانشگاهی میان دو کشور ، اعطای بورس های تحصیلی به دانشجویان عمانی ، حمایت از تاسیس مراکز وکرسی های آموزش زبان فارسی و اسلام شناسی و همچنین اعطای فرصت های مطالعاتی برای محققان و حمایت از پایان نامه های تحصیلی را از جمله زمینه های همکاری سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی در حوزه همکاری های علمی و دانشگاهی دو کشور عنوان کرد.
سلیمانی گفت:جمهوری اسلامی ایران در برخی علوم در مرز دقیق و در زمره برترین های جهان و منطقه قرار دارد و این نشان از اهمیت ایران اسلامی به حوزه علم و فن آوری است .
وی ابراز امیدواری کرد که در آینده ای نه چندان دوری شاهد بسط و گسترش هر چه بیشتر مناسبات علمی و دانشگاهی دو کشور باشیم .
در ادامه این دیدار معاون دانشجویی دانشگاه علوم و تکنولوژی سلطان نشین عمان نیز ضمن تشکر از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، از جمهوری اسلامی ایران بع عنوان کشور دوم خود و مردم عمان یاد کرد و گفت: ما هنگامی که پیروزی ها و موفقیت های جمهوری اسلامی ایران را در عرصه های گوناگون علم و فن آوری می بینیم، برخود می بالیم. چراکه انقلاب اسلامی ایران مایه فخر و مباهات امت اسلامی است و پیوندهای تاریخی و سیاسی مردم ما و ایران اسلامی همواره علقه های مشترک فراوانی را برایمان پدیدار می کند.
صباح نجم عبدالله ابراز امیدواری کرد که با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، روابط علمی و فرهنگی دو کشور از رشد و توسعه فزاینده های برخوردار گردد .
حجه الاسلام شهاب الدین دارایی رئیس مرکز توسعه همکاری های علمی و دانشگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات نیز در این دیدار از وجود ظرفیت های فراوان همکاری های علمی و دانشگاهی میان دو کشور خبر داد و بر آمادگی این مرکز در بسط و گسترش این مناسبات با کشور دوست و برادر عمان تاکید کرد.
در ادامه اعضای هیئت علمی دانشگاهی کشور سلطان نشین عمان از کتابخانه مرکزی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بازدید کردند..
فراهنگ(1)**1355**1588
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن