تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819455896




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختصاص 200 قاضی به شوراهای حل اختلاف کشور


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > خوزستان احمدی میانجی خبرداد:
اختصاص 200 قاضی به شوراهای حل اختلاف کشور
اهواز - خبرگزاری مهر: معاون قوه قضاییه از اختصاص 200 قاضی به شوراهای حل اختلاف در آینده نزدیک خبر داد.



به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمد مهدی احمدی میانجی در نشست با روسای حوزه های قضایی استان خوزستان گفت: با دستور رئیس قوه قضاییه، علاوه بر 100 نفر قاضی که در آزمون مهرماه امسال پذیرفته شده اند، 200 نفر دیگر از افرادی که در آزمون قضاوت پذیرفته می شوند، وارد شورای حل اختلاف شده و در این نهاد مشغول فعالیت خواهند شد.

وی ادامه داد: شورای حل اختلاف در هر دورانی با فراز و نشیب هایی همراه بوده است؛ اما امروز مسئله اصلی و مورد توجه، قانون شورای حل اختلاف است.

حجت الاسلام احمدی میانجی با بیان این که شوراهای حل اختلاف کشور از نظر سلامت اداری در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارند، اظهار داشت: در هر استان که رئیس کل دادگستری به شورا وقت کافی اختصاص داده است، شاهد عملکرد مطلوب شورای حل اختلاف آن استان بوده ایم.

وی تصریح کرد: وقتی سالانه در شورای حل اختلاف دو میلیون پرونده مورد رسیدگی قرار می گیرد و در خصوص آنها رای صادر می شود، نمی توان آن شورا را از دستگاه قضایی جدا دانست. روسای دادگستری همانطور که مسئولیت اداره دادگستری و دادسرا را به عهده دارند، در قبال اداره شورای حل اختلاف نیز مسئول هستند.

رئیس مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور گفت: هم اکنون شورای حل اختلاف در بیرون از دستگاه قضایی و به ویژه در دولت جایگاه خوبی دارد و امیدواریم جایگاه این نهاد در درون دستگاه قضایی نیز ارتقاء یابد.

حجت الاسلام احمدی میانجی بیان داشت: هر شعبه ای از شورا که ساختمان ملکی دارد باید به سیستم مدیریت پرونده قضایی (cms)  اتصال یابد.

وی با تاکید بر وظیفه ذاتی شوراهای حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش، گفت: انتظار ما از عملکرد شوراها، افزایش سازش در پرونده های وارده به این شوراهاست.

در ادامه ی این نشست،  معاون آموزش دادگستری استان اظهار داشت: از سال 86 تاکنون بیش از دو میلیون و 72 هزار و 213 نفر- ساعت آموزش حضوری و غیرحضوری برای اعضای شورای حل اختلاف استان اجرایی شده است.

حجت الاسلام سعید سعدی گفت: در سال جاری علاوه بر یک هزار 955 نفر- ساعت آموزش تئوری به اعضای شورا، کارگاه های آموزشی با تدریس قاضی شورا در کلیه شعب استان برگزار شد و در این کارگاه ها که یک هزار و 49 نفر- ساعت بوده است؛ سه هزار و 372 پرونده مورد رسیدگی و بررسی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان نیز در این نشست گفت: یکی از اهداف تأسیس شوراهای حل اختلاف، کمک به دستگاه قضایی بوده است؛ اما امروزه شاهد هستیم که قضات دادگستری پس از حضور در شعب دادگستری، در شعب شوراهای حل اختلاف نیز حضور می یابند.

محمدباقر الفت اظهار داشت: انتظار ما این است که شورای حل اختلاف از حیث قاضی به استقلال برسد و این بار از دوش دادگستری برداشته شود.

وی افزود: اهمیت حضور افراد مسن و متنفذ در شوراها هنوز در فرهنگ مردم جایگاه دارد و در ایجاد صلح و سازش مؤثر است، که خواهشمند است مجوز استفاده از این افرد در شوراها بیشتر صادر گردد تا جایگاه این افراد در بین مردم حفظ شود.

الفت گفت: در شوراهایی که ریش سفیدان حضور داشته اند، هم تعداد پرونده های مختومه به مصالحه افزایش یافته است و هم اختلافات به صورت ریشه ای و با رضایت حل شده است.

در پایان این نشست، از سه تن از روسای دادگستری حوزه های قضایی استان، که در امر شوراهای حل اختلاف عملکرد بهتری داشتند، تقدیر شد


۱۳۹۲/۱۱/۱۹ - ۱۳:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن