تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان، در روز قيامت، قدم از قدم برنمى‏دارد، مگر آن كه از چهار چيز پرسيده مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802936412




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فروش 830 میلیارد ریال کالای قاچاق / طرح ورود کالای متروکه به بورس


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فروش 830 میلیارد ریال کالای قاچاق / طرح ورود کالای متروکه به بورس تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از فروش 830 میلیارد ریال کالای قاچاق خبر داد و گفت: 62 میلیارد ریال طلای قاچاق نیز به فروش رسیده است.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، اردشیر محمدی روز شنبه در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، افزود: یکهزار و 760 میلیارد ریال اموال منقول در 10 ماهه سال جاری تعیین تکلیف شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 87 درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: 400 میلیارد ریال اموال غیرمنقول نیز در این مدت تعیین تکلیف شده که در مجموع برای اولین بار این رقم از مرز 200 میلیارد ریال فراتر رفته که پیش بینی می شود تا پایان سال این رقم افزون بر 3 هزار میلیارد ریال شود.
مدیرعامل سازمان جمع آوری اموال تملیکی اظهار داشت: در این مدت 250 میلیارد ریال کالا منهدم شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 52 درصدی برخوردار بوده است.
به گفته محمدی، این کالاها شامل لوازم آرایشی بهداشتی، دارو، مواد غذایی فاسد شدنی و بسته های فرهنگی نظیر انواع لوح فشرده می شده است.
وی درباره چگونگی جمع آوری دیش های ماهواره و ریسیور نیز اظهار داشت: این سازمان تحویل گیرنده این اموال نیست و به طور معمول سازمان های کاشف مستقیما این کالاها را به صدا وسیما تحویل می دهند.
مدیرعامل سازمان جمع آوری اموال تملیکی گفت: 27 هزار میلیارد ریال کالای متروکه که عمدتا واسطه ای، سرمایه ای و مربوط به خط تولید بوده نیز در این مدت به گمرک اعاده شده است.
محمدی افزود: برای همکاری با صاحبان کالا اموالی که در مزایده قرار گرفته بودند با دریافت نامه از گمرک از مزایده خارج شدند و این در حالی است که سازمان از محل فروش اموال 10 درصد کارمزد دریافت می کرد که بر این اساس از درآمدهای خود گذشته ایم.
وی از به روز شدن تعیین تکلیف اموال منقول خبر داد و تصریح کرد: هرچند در گذشته میزان کالاهای رسوب شده در گمرک بالا بوده اما هم اکنون در کمتر گمرکی کالاهای به جای مانده دیده می شد.
محمدی تصریح کرد: در حال حاضر فرآیندهای داخلی سازمان مکانیزه شده، ضمن آنکه مزایده ها نیز از تیرماه به صورت الکترونیکی برگزار می شود.
وی افزود: برای حذف دیوانسالاری اداری نیازمندیم که با سازمان های همجوار ارتباط الکترونیکی و در همین ارتباط پس از رایزنی های لازم توانستیم با گمرک ارتباط الکترونیکی برقرار کنیم و قصد داریم در آینده این رویه به سایر سازمان ها تسری دهیم.
مدیرعامل سازمان اموال تملیکی از اتصال این سازمان به سامانه صدور مجوزها خبر داد و گفت: مزایده الکترونیکی در بخش غیرمنقول نیز در حال پیگیری است و در سال آینده این کار برای انجام حراج نیز صورت خواهد گرفت.

** طرح ورود اموال متروکه به بورس
محمدی از بررسی طرح ورود اموال متروکه به بورس خبر داد و گفت: این طرح به دلیل مشکلات حقوقی در دست رسیدگی است زیرا کالاهای خاص با تناژ بالا باید در بورس عرضه شود اما کالاهای این سازمان دارای تناژ پایین است.
وی اظهار داشت: این طرح همچنان در دست بررسی است و اقدامات لازم در خصوص آن انجام خواهد شد.
محمدی با اشاره به افزایش میزان کالاهای متروکه در زمان تحریم نیز گفت: با توجه به محدودیت هایی که برای واردات کالا در زمان تحریم اعمال شد، به دلیل بروز مشکلات مالی و اسنادی صاحبان کالاها با انباشت شدید کالا در گمرکات مواجه شده ایم.
وی ادامه داد: برهمین اساس بخش زیادی از کالاها به صورت متروکه به سازمان ارائه شد که ما 2 هزار و 700 میلیارد تومان آن را برگردانده ایم.
مدیرعامل سازمان اموال تملیکی افزود: براساس قانون چنانچه صاحب کالا امکان ترخیص را نداشته باشد تحت عنوان تهاتر دین و طلب به خود صاحب کالا فروخته می شود.

** سازمان اموال تملیکی عضو اصلی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شد
محمدی گفت: براساس قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز که اول بهمن 92 توسط رییس جمهوری ابلاغ شد، نقش سازمان در جهت مبارزه با قاچاق کالا و ارز پررنگ و به جای گمرک تحویل گیرنده مستقیم کالا شد.
وی گفت: براین اساس سازمان اموال تملیکی عضو اصلی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شد، اما در راستای اجرای این قانون سازمان اموال تملیکی باید دارای ابزارهای مناسب باشد تا بتواند آن را اجرایی کند زیرا سازمان اموال تملیکی در قیاس با گمرک امکاناتی ناچیزی دارد.
اقتصام(3)9141/1053**1558
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




19/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن