تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819440750




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرود قو ، پلیکان و فلامینگو زیبایی تالاب آق آستارا را دوچندان کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فرود قو ، پلیکان و فلامینگو زیبایی تالاب آق آستارا را دوچندان کرد آستارا ـ ایرنا ـ فرود قو ، پلیکان ، فلامینگو و سایر پرندگان مهاجر در تالاب احیا شده آق در شهرستان مرزی بندر آستارا ، زیبایی این تالاب را دوچندان کرد.


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: پرندگان مهاجر در اوایل بهمن ماه به تالاب های استیل عباس آباد و آق آستارا فرود آمدند و امروز در یک زیبایی وصف ناپذیری شاهد فرود موج دیگری از گونه های کمیاب پرندگان مهاجر از جمله قو ، فلامنیگو و پلیکان به تالاب آق این شهرستان هستیم.
شهروز قلی نژاد با اشاره به اینکه احیای تالاب آق آستارا زمینه حضور پرندگان مهاجر را در این پهنه آبی فراهم کرده، افزود: هم اکنون 11 قطعه قو ، شش قطعه تنجه ، چهار قطعه عروس غاز ، 38 قطعه پلیکان ، 29 قطعه فلامینگو ، 900 قطعه اردک سرسبز و سرحنایی ، 400 قطعه چنگر و بیش از یک هزار قطعه خوتکا میهمان زمستانی تالاب زیبای آق آستارا هستند.
وی با تقدیر از زحمات محیط بانان ، حامیان و طرفداران محیط زیست در راستای احیای تالاب آق آستارا با وجود برف و سرمای بی سابقه در چند روز گذشته اضافه کرد: تالاب آق آستارا پس از یک دهه خشکی احیا شده است.
قلی نژاد در ادامه پیشروی آب دریای خزر را باعث از بین رفتن 10 هکتار باقیمانده از این تالاب در سال های اخیر عنوان کرد و گفت: از محدوده 100 هکتار احیای شده این تالاب ، 56 هکتار اختصاص به مساحت آبی و مابقی اختصاص به پوشش گیاهی با گونه های جنگلی حاشیه تالاب دارد.
وی افزود: جشن احیای این تالاب به صورت ویژه با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار خواهد شد.
به گزارش ایرنا ، تالاب آق آستارا در پشت پناهگاه حیات وحش لوندویل واقع شده و جزو مناطق شکار ممنوع و حفاظت شده محسوب می شود.
در این تالاب 61 گونه پرنده زمستان گذران و مهاجر شناسایی شده به طوری که سالانه صدها هزار قطعه از پرندگان مهاجر در داخل و اطراف این تالاب فرود می آیند و زمستان گذرانی می کنند.
پناهگاه حیات وحش لوندویل و تالاب آق شهرستان آستارا با مساحتی افزون بر یک هزار و 74 هکتار طی مصوبه شماره 63 مورخه 21 مرداد ماه سال 1354 شورای عالی محیط زیست کشور به مجموعه مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست در آمده است.
پناهگاه حیات وحش و تالاب آق در استان گیلان و در حد فاصل بین بخش لوندویل و بخش مرکزی شهرستان مرزی بندر آستارا واقع شده و از جنوب به شهر لوندویل ، از شمال به شهر آستارا ، از شرق به دریای خزر و از غرب به جاده آستارا ـ لوندویل منتهی می شود.
شهرستان آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.ک/3
7105 / 535 / 695
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




19/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن