تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1836719696
چرا «چ» ؟
واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
چرا «چ» ؟
«چ» روایت دوشبانه روز حضور دکتر چمران(فریبرز عرب نیا) درمقام نمایندۀ دولت به اتفاق تیمسار فلاحی (سعید راد) و ... درپاوه کردستان است. دکتر وقتی می رسد که شهر در آستانه سقوط است.
به گزارش جام به نقل از بولتن، چندی پیش در اوایل آذرماه، هنگامی که دکتر روحانی برای ارائۀ عملکرد دولت«تدبیر و امید» پس از یکصد روز کاری به تلوزیون آمد، شبکۀ تهران، اقدام به پخش یکی از بهترین آثار سینمای دفاع مقدس کشورمان، یعنی «آژانس شیشه ای» فیلم تاثیرگذار ابراهیم حاتمی کیا کرد و این بازپخش بهانه ای شد برای پرداختن به ابعاد ارزشمند فنّی این اثر ماندگار سینمای ایران. به گزارش بولتن نیوز، بازی روزگار بار دیگر موجب وقوع نوعی همزمانی پخش سخنان آقای روحانی و اکران «چ» فیلم جدید حاتمی کیا گردید که البته بی شک بازیگران این بازی نه رئیس جمهور محترم بودند و نه ابراهیم حاتمی کیای سینماگر. درحقیقت این بازی بیشتر با بندۀ نگارنده صورت گرفته که در چنین روزی بلیت تماشای«چ» را در اختیار داشتم و پس از مدت ها انتظار برای دیدن فیلمی جدید از حاتمی کیا، شب گذشته و باوجود مصائب شیرین جشنوارۀ سی و دوم فجر و زمستان زیبای این روزهای تهران، راهی "اریکۀ ایرانیان" شدم.
«چ» همان طور که انتظار می رفت، فیلمی پرحاشیه بود و این حواشی جنجالی، همزمان با کلیدخوردن فیلم، کلیدخورد و تا به امروز که حاتمی کیا فیلمش را به جشنواره آورده و درمصاحبه های مطبوعاتی این ور و آن ور به صحبت از «چ»، دکترچمران، "روح خمینی" و ... می پردازد، ادامه یافته است. حاشیه هایی که این بار چندان هم دور از مرکز و محور اهمیت قرارندارند و بعضی از آن ها اتفاقاً مهم تر از متن «چ» قابل بررسی اند. برای نمونه وقتی اخبار عجیب غریب دعواهای حاتمی کیا و عرب نیا را می خوانیم، متوجه می شویم که چگونه حاشیه می تواند متن را تحت تاثیرقرار داده و مسیر به منزل نشستنش را ناهموار سازد. درخلاصۀ داستان فیلم جدید حاتمی کیا، آمده: «چ» روایت دوشبانه روز حضور دکتر چمران(فریبرز عرب نیا) درمقام نمایندۀ دولت به اتفاق تیمسار فلاحی(سعید راد) و ... درپاوه کردستان است. دکتر وقتی می رسد که شهر در آستانه سقوط است. اصغر وصالی(بابک حمیدیان) فرمانده نیروهای پاسدار با تعدادی رزمنده، تنها حافظان مردم دربرابر هجوم سرتا پا مسلح ضد انقلاب به سرکردگی دکتر عنایت(مهدی سلطانی) است و ... . این یعنی برخلاف انتقادهای وارده به فیلم از این منظر که «چ» نتوانسته حق مطلب دربارۀ دکترچمران را ادا کند، به نظر می رسد اصلاً قرار نبوده چنین کاری بکند! ازسویی عده ای نیز چنین انتقاد کرده اند که با این همه ازهمین منظر نیز فیلم دچار نوعی دوگانگی و تناقض در پرداخت داستانی و روایت پردازی است. چراکه درعین حال که زمان فیلم درهمین دو روز خلاصه شده، حاتمی کیا در صحنه هایی کوتاه که در اواسط فیلم و نیز درعنوان بندی پایانی به نمایش می گذارد، تصاویری ویدئویی از خانوادۀ دکترچمران درکنار ساحلی ناشناس را به نمایش می گذارد تا به ابعادی از متفاوت از زندگی دکترچمران نزدیک شود که این انتقاد نیز از سرکم توجهی و بی دانشی است. درحقیقت آن چه در این تصاویر ویدئویی دیده می شود، به هیچ وجه بخشی از واقعیات زندگی شخصی چمران نیست؛ بلکه تصاویری بیشتر خیالی و کمتر واقعی از خاطرات چمران است که گویی در ذهن او مرور می شوند و آن جا که او کاست را از دوربین بیرون آورده و تمام نوار را تکه تکه می کند، نیز بیشتر به مثابۀ تصویری نمادی از درگیری روانی و درونی و شخصیتی چمران با خود و زندگی شخصی اش است، تا بازگوکنندۀ بخشی از زندگی او به شکل اسنادی. چیزی که به روشنی پیداست این تصاویر اتفاقاً بر روی جنبۀ اسنادی فیلم و سینما تکیه نکرده و همین ناشناس بودن، فضا، زمان و مکان تصاویر اثبات این ادعاست.
با این همه «چ» حتماً فیلمی است دربارۀ شهیدچمران و این انتخاب حاتمی کیا بوده که با نمایش این دو شبانه روز از زندگی پرفراز و نشیب این اسطورۀ قهرمان، فیلم شهیدچمرانش را بسازد و با این تفاسیر اگر بخواهیم منصفانه به قضاوت نتیجۀ کار حاتمی کیا بنشینیم باید بگوییم که تجربۀ «چ» تجربه ای ناموفق بوده است. حاتمی کیا از معدود سینماگران ایرانی است که به معنای دقیق کلمه فیلم هایش"قهرمان" دارند و با مرور آثار او در دو سه دهۀ اخیر به تعداد زیادی از این قهرمانان برمی خوریم که بعضی هاشان نه تنها بار فیلم خودشان را به دوش کشیده اند، بلکه حتی در سینمای کشور ماندگار شده اند و خاطر شده اند. این درشرایطی است که «چ» اولین فیلم حاتمی کیاست که به طور اختصاری به نام شخصی خاص ارجاع می دهد و اتفاقاً نام فیلمی که "حاج کاظم" قهرمانش بود، نه تنها "حاج کاظم"، "ح" یا "ک" نبود، بلکه "آژانس شیشه ای" بود و نمونه های دیگر نیز بی شک نیاز به یادآوری نیستند. اما این بار ما اسمی خاص در عنوان فیلم حاتمی کیا طرفیم که اگرچه به اختصار درآمده، اما وقتی با یک چنین انتخابی از سوی کارگردانی قهرمان ساز همچون حاتمی کیا روبروییم و از آن مهم تر وقتی این حرف اختصاری به شخصیتی فوق جذاب همچون شهیددکترمصطفی چمران مربوط می شود، انتظارها برای دیدن شخصیتی ماندگار به اوج خود می رسد اما پس از پایان فیلم چه چیزی در جواب این انتظار می بینیم. به راستی، هیچ! شاید پُربیراه نباشد اگر بگوییم بحث دربارۀ فیلم جدید حاتمی کیا، یعنی بحث دربارۀ شخصیت شهیدچمرانی که فریبرز عرب نیا بازی اش کرده و نیز اشتباه نیست اگر بگوییم، با آن که عرب نیا اصلاً بد بازی نکرده، اما شخصیت دکترچمران اصلاً خوب از آب بیرون نیامده و درحقیقت با آن که عرب نیا بازی بدی ارائه نداده، اما به هیج وجه بازی خوب و خاصی نیز نشان نمی دهد و نیز چندان گزاف نیست اگر بگوییم که او در طول فیلم چندان کاری از او سر نمی زند.
چمرانِ حاتمی کیا که بهتر است او را همان«چ» بنامیم تا شهیدچمران، شخصیتی است، مردد، بیش از حدصلح جو و برخلاف انتظار زیادی آرام. «چ» شخصیتی است بیش از حد دورن گرا که گاهی این درون گرایی شبیه به نوعی افسردگی جلوه می کند. «چ» حاتمی کیا که در اکثر صحنه ها در مرکز کادر تصویر شده، نقش فرعی را در تصمیم گیری ها و پیشبرد داستان به عهده دارد و در طول این 2 شبانه روز جز یک بار، کاری که از قهرمانی همچون چمران در آن شرایط انتظار می رود، انجام نمی دهد. «چ» که دربخش های پایانی فیلم، ازسوی اصروصالی، فرماندۀ جوان و بیش از حد پرشور و نشاطی که بابک حمیدیان بازی اش کرده، برخلاف انتظار، چمرانِ بازرگان است تا چمرانِ خمینی، در اکثر دقایق فیلم منفعلانه این سو و آن سو می رود و جز در انتهای فیلم که اقدام برای سرک کشیدن به سنگر دشمن، با لباس مبدل و از راهی مخفی به میان دشمن می رود و یک جا با کمک یکی از یارانش با گچ بر روی زمین محل فرود بالگرد را نقاشی می کند(!)، تقریباً کار مهم دیگری انجام نمی دهد. متاسفانه «چ» حتی دوست داشتنی هم نشده و این سکوت طولانی و انفعال بیش از حدش، کمکی به برساختن چهره ای مظلوم درذهن مخاطب نکرده است. البته فیلم جدید حاتمی کیا از نکات مثبتی نیز برخوردار است که نمی توان نادیده گرفت. اساساً «چ» در اجرا فیلم موفقی است و این توفیق در مسائل تکنیکی نسبت به مسائل مفهومی بیشتر به چشم می آید. درحقیقت همان طور که ضمناً اشاره شد، ایراداتی که درشخصیت محوری فیلم وجود دارد، بیش از آن که به اجرای شخصیت توسط بازیگر مربوط باشد، به تحلیل و رویکرد نویسنده و کارگردان اثر دربارۀ پرداخت شخصیت بازمی گردد و اتفاقاً این ایرادات به نظر ناخواسته و سهوی نیز نمی رسند و گویا به تصمیم کارگردان و نویسندۀ «چ» این گونه شده اند.
اما آن چه به اجرای فیلم بازمی گردد، از تصویربرداری و بازی بازیگران تا تدوین و بیش از همه جلوه های ویژۀ فیلم به راستی درسطح قابل قبولی قرار گرفته و با دقت چیده شده است. مطمئناً آن چه توسط جلوه های ویژه به «چ» افزوده شده، اگر نگوییم در سینمای ایران بی سابقه است، بی شک اتفاقی کم سابقه و ارزشمند است و نقطۀ اوج آن نیز بازمی گردد به سکانس مربوط به سقوط بالگرد هوانیروز که درلحظاتی تماشاچی را بر صندلی میخکوب می کند. همچنین فیلم با استفاده و رعایت اصول هالیوودی فیلم اکشن به برخی از اتفاقات کمتر تجربه شدۀ سینمای دفاع مقدس نزدیک شده و برای نمونه در سکانسی که دعوا و کدروتی شخصی به درگیری یاران چمران و چنددستگی آنان می انجامد، حاتمی کیا توانسته با استفاده از همین تکنیک های سینمایی، تفاوت خودش به عنوان هنرمندی متعهد و مسلمان را با سینماگرهالیوودی در نتیجه گیری مفهومی سکانس که با صدای اذان و توجه دادن به آن، بار دیگر اتحاد را به سنگر یاران بازمی گرداند، مشخص کند و این درشرایطی است که بر روی دیوار پشت سر این یاران نوشته شده: "واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لافرقوا"!
به بیان دیگر روند «گره افکنی-اوج-تعلیق و پایان خوش» به عنوان یکی از فرمول های سینمایی که همیشه جواب داده و معمولاً در سکانس های میانی فیلم برای وصل دو قطعۀ فیلم به یکدیگر یا عبور از فصلی از فیلم به فصل بعدی استفاده می شود در سکانس یادشده به شیوه ای کلاسیک بازسازی شده و با آن که در نگاه اول به نظر می رسد، این سکانس کاملاً اضافه بوده و با حذف آن از فیلم اتفاقی رخ نمی دهد، در ادامه متوجه می شویم، قرار است بعد از این سکانس فصلی جدید از فیلم آغاز شده و فصل کهنه، پیش از این سکانس به پایان رسیده است.
یکی از انتقادهایی که معمولاً به سینمای حاتمی کیا ازسوی برخی از منتقدان وارد می آمده، این بوده که فیلم های او گاهی از چارچوب فیلم سینمایی به عنوان اثری هنری خارج شده و تبدیل به بیان نامه ای سیاسی می شوند. این ایراد حتی به درخشان ترین آثار حاتمی کیا، همچون «آژانس شیشه ای» نیز وارد است. با این ها آن چه به این معنی در «چ» اتفاق می افتد، بسیار شور تر از نمونه های قبلی است و قراردادن شعارهای روز در دهان شخصیت هایی که در اواخر دهۀ پنجاه و در اوج فضای سیاسی سال های انقلاب نفس می کشند، کار را خراب تر از خراب می کند. به بیان دیگر این درست است که زدن حرف های دوپهلو وسیاسی در آن سال ها و به خصوص در آن فضای ملتهب پاوه و کردستان، از سوی شخصیت های فیلم چندان دور از حقیقت نیست اما وظیفۀ نویسنده و کارگردان است که با تلطیف این شعارهای سیاسی از بار منفی آن بکاهند نه آن که برعکس با قرار دادن شعارهای مد امروز به جای شعارهای سیاسی آن زمان، فضا را بیش از پیش نامفهوم سازند. به طورکلی درخصوص دیالوگ نویسی «چ» باید بگوییم که کمی شعاری و دربعضی مواقع لوس از کار درآمده است. درجای جای فیلم شاهد این هستیم که دو نفر، خیره در چشم های یکدیگر حرف های قلمبه می زنند و بعد با قدرتی قهرمانانه یکدیکر ر ا در بغل هم له می کنند و این اتفاقات در شرایطی رخ می دهد که معمولاً این دیالوگ ها فاقد دیالکتیک حداقلی گفتگوهای روزمره است. این ایراد در «چ» تا آنجا پیش می رود که حاتمی کیا دیگر فراموش می کند که در آثار قبلی اش، شعارهای سیاسی را چگونه لابه لای دیالوگ های معمولی و ملموس در دهان شخصیت ها قرار می داده و در این جا حتی به جای شخصیت پردازی نیز شعار سیاسی می دهد. مثلاً در ابتدای فیلم و درمسیر کوهستانی، آنجا که یکی از رزمندگان می خواهد حیوان زخمی را خلاص کند، چمران مانع او شده و می گوید «مگر تو خلقش کردی» و ادامه می دهد«کشتن کار ما نیست». این مورد البته به غیر از ایراد مورد بحث، مثالی خوبی برای ایراد شخصیت پردازی «چ» نیز هست. به بیان دیگر همان طور که گفته شد، چمرانِ حاتمی کیا که از کشتن یک خر زخمی طفره می رود، همان شهیدچمرانی چریکی است که به خاطر فعالیت های چریکی اش و نیز به دلیل قرابت این فعالیت ها با چه گوارا، پزشك آزادی خواه آرژانتینی و دوست صمیمی و یاور فیدل كاسترو، «چ» نامیده می شود. این درشرایطی است که هر بچه مدرسه ای عشق فیلمی هم می داند که باید حیوان زخمی را خلاص کرد.
نکته این جاست که حاتمی کیا با معرفی این چنینی شخصیتش می خواهد بر وجه متفاوت بودن او تاکیدکند. اما همان طور که هیچ کس متوجه نمی شود، معنای این تفاوت چیست و مثلاً چرا کسی نمی خواهد خر زخمی را خلاص کند، گویا خود حاتمی کیا نیز دقیقاً نمی داند چرا «چ»اش خر زخمی را خلاص نکرد و آن چنان که از حواشی مربوط به دعواها و اختلاف نظرهای حاتمی کیا و عرب نیا، عایدمان می شود، به نظر می رسد که حتی عرب نیا، بازیگر نقش «چ» نیز نمی داند چرا در آن صحنه، آن خر زخمی بی نوا را خلاص نکرد: سوالی که بی شک حتی خود خر زخمی نیز پاسخی برایش ندارد!
۱۳۹۲/۱۱/۱۸ - ۱۴:۵۵
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]
صفحات پیشنهادی
قلعه نویی: آقای فردوسی پور! چرا 4 تا بچه را به اسم قليان له مي کنيد ؛ خيلي ها منتظرند من دربی را ببازم
قلعه نویی آقای فردوسی پور چرا 4 تا بچه را به اسم قليان له مي کنيد خيلي ها منتظرند من دربی را ببازم سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت قبل از آن به اينکه استقلال خوب بازي کند فکر ميکنم و البته شخصا به نتيجه دربی جمعه اميدوارم به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز امير قلعهنويي اميدنه چراغ و نه بساط و ...
اتباع بیگانه عموما از حق رفاه سهم ناچیزی دارند نه چراغ و نه بساط و آیا انسانها باید در رفاه زندگی کنند آیا برخورداری از زندگی مرفه حق هر انسانی است اگر پاسخ به این پرسش مثبت است این حق بر عهده چه کسان یا چه نهادهایی است به عبارت دیگر اگر مرفه بودن حق ماست این حق را بفقه محیط زیست دچار ضعف است/ چرا اسلام بر درخت کاری تاکید دارد
دین و اندیشه آیت الله حائری شیرازی در مهر فقه محیط زیست دچار ضعف است چرا اسلام بر درخت کاری تاکید دارد یک عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فقهای ما در یک قسمت قوی اند و در یک قسمت قوی نیستند گفت در مفاهیم و در درسهایی که می دهند و تحقیقاتی که می کنند قوی هستند اما در مصادیسپیده خداوردی: عصبانی نمیشوم، ولی دلآزرده... چرا
با سپیده خداوردی بازیگیر نقش مرضیه در سریال آوای بارن و همسر او در یک شب سرد زمستانی اما در جمعی صمیمانه به گفتوگو نشستیم حرف های زیادی برای گفتن داشت از علاقههایش گفت و خصوصیتهایش صحبتهای او و همسرش را در ادامه بخوانید علت حضورتان در این سریال چه بود من با توجه به شناتصادف هولناک پژو 206 با تیر چراغ برق/راننده یک خراش هم بر نداشت+تصاویر
تصادف هولناک پژو 206 با تیر چراغ برق راننده یک خراش هم بر نداشت تصاویر روز گذشته یک دستگاه خودروی پژو 206 به شدت با تیر چراغ برق برخورد کرد که خوشبختانه راننده هیچ گونه آسیبی ندید به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران روز گذشته طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار واژگونی یکونته: نشان داديم چرا صدرنشين هستيم
کونته نشان داديم چرا صدرنشين هستيم با وجود توقف در خانه لاتزيو سرمربي بانوي پير عملکرد مردانش در خانه آبيپوشان پايتخت ايتاليا را ستود تيم يوونتوس شب گذشته در هفته بيست و يکم سري A در خانه لاتزيو با تساوي يک - يک متوقف شد تا نوار پيروزيهاي متوالياش که شمار آنها بهچرا بعضی جوانان دینگریز شدهاند؟
چرا بعضی جوانان دینگریز شدهاند از بهترین و اصلیترین راهها برای جلوگیری از دینگریزی جوانان نشان دادن یک الگوی مناسب برای جوان است و منادیان دین و کسانی که بهطرف دین دعوت میکنند باید پیش از اینکه جامعه را تبلیغ کنند به فکر تزکیه و تهذیب نفس خود باشند مقدمه دینگریزی جوانادوشنبه 7 بهمن؛ عضو جدید شورای شهر گرگان تحلیف میشود/ پزشکپور جایگزین چراغعلی شد
دوشنبه 7 بهمن عضو جدید شورای شهر گرگان تحلیف میشود پزشکپور جایگزین چراغعلی شدرئیس شورای اسلامی شهر گرگان از برگزاری مراسم تحلیف علیرضا پزشکپور به عنوان عضو اصلی شورای چهارم خبر داد به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان ناصر گرزین امشب در پنجاهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گدر بردسکن چراغ نفتی 2 نفر را روانه بیمارستان کرد
در بردسکنچراغ نفتی 2 نفر را روانه بیمارستان کرداستفاده از وسایل گرمکننده غیر استاندارد در حمام دو نفر را در بردسکن راهی بیمارستان کرد به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه خبری وزارت بهداشت مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن اظهار داشت بعد از تماس تلفنی با اورژانس 115در پایان معاملات امروز بازار سهام چراغ شاخص بورس پس از یک دوره منفی، مثبت شد/تأخیر در زمان آغاز و اتمام معاملا
در پایان معاملات امروز بازار سهامچراغ شاخص بورس پس از یک دوره منفی مثبت شد تأخیر در زمان آغاز و اتمام معاملات فرابورسمعاملات امروز بورس تهران با برتری تقاضا آغاز و درنهایت با افزایش 641 واحد به کار خود پایان داد و فرابورس نیز بدون تغییر شاخص و معامله حدود 9 میلیون تومانی نیز ثابچراغ شاخص بورس پس از یک دوره منفی، مثبت شد
چراغ شاخص بورس پس از یک دوره منفی مثبت شد معاملات امروز بورس تهران با برتری تقاضا آغاز و درنهایت با افزایش 641 واحد به کار خود پایان داد و فرابورس نیز بدون تغییر شاخص و معامله حدود 9 میلیون تومانی نیز ثابت ماند آفتاب در ابتدای معاملات امروز بازار بورس با توجه به اختلال ایجادچرا خداوند از حق الناس نمی گذرد؟
چرا خداوند از حق الناس نمی گذرد اگر خدا از حق محض خود بگذرد از لطف اوست اما در مورد حق الناس پای دیگری در میان است و اگر او نگذرد بدون احقاق حق عدالت اجرا نشده است به گزارش سرویس دینی جام نیوز حق الناس از نظر اسلام با عدالت و حكمت الهی رابطه ای تنگاه تنگ دارد و دارای گستره وبرنامه های جشن عبادت دانش آموزان در حرم شاهچراغ(ع) اعلام شد
استانها جنوب فارس برنامه های جشن عبادت دانش آموزان در حرم شاهچراغ ع اعلام شد شیراز - خبرگزاری مهر معاون نشر و توسعه فرهنگ اسلامی آستان مقدس شاهچراغ ع برگزاری جشن های عبادت دختران و پسران را حرکتی مذهبی و فرهنگی در راستای سیاست های این آستان شریف اعلام و برنامه های این جشن«چراغ سبز» با موضوع خدمات درمانی روی آنتن رادیو گفتوگو
چراغ سبز با موضوع خدمات درمانی روی آنتن رادیو گفتوگوبرنامه رادیویی چراغ سبز در رادیو گفتوگو این هفته با موضوع خدمات درمانی و بهداشتی روی آنتن میرود به گزارش خبرگزاری فارس برنامه این هفته چراغ سبز در هر روز به یکی از موضوعات مهم در عرصه خدمتا درمانی میپردازد برنامه چچرا قانون راز برای بعضی ها عمل نمیکند؟
چرا قانون راز برای بعضی ها عمل نمیکند دکتر بروس لیپتون می گوید ذهن ناهشیار میلیون ها برابر قوی تر از ذهن هوشیار است تا به حال شده از خوانــــدن کتاب های روانشناسی و تکرار عبارات تاکیدی خسته و دلزده شوی و با غرولند به خودت بگویی دیگر جواب نمیدهد یا گاهی اوقات وقتی همهرئیس سازمان تبلیغات اسلامی چرام تشریح کرد برنامههای سازمان تبلیغات اسلامی چرام در دهه فجر
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی چرام تشریح کردبرنامههای سازمان تبلیغات اسلامی چرام در دهه فجررئیس سازمان تبلیغات اسلامی چرام برنامههای سازمان تبلیغات اسلامی چرام در دهه فجر را تشریح کرد به گزارش خبرگزاری فارس از چرام عصر امروز کمیته قرآنی ستاد دهه مبارک فجر به منظور همفکری در اجراچراغ سبز هیئت مدیره به حضور تونی در تبریز
چراغ سبز هیئت مدیره به حضور تونی در تبریز هیئت مدیره باشگاه تراکتورسازی تبریز در جلسه ای که در تهران با حضور مدیرعامل باشگاه برگزار کرد تصمیم به جذب تونی الیویرای پرتغالی گرفت به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران هیئت مدیره باشگاه تراکتورسازی تبریز در جلسه ای که در تهران با حضور م-
گوناگون
پربازدیدترینها