تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توبه زيباست، ولى از جوان زيباتر .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819419882




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

الدار کورتانیدزه: هدفم از حضور در جام تختی، نشان دادن علاقه ام به ایرانی ها بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

الدار کورتانیدزه: هدفم از حضور در جام تختی، نشان دادن علاقه ام به ایرانی ها بود تهران - ایرنا - رییس فدراسیون کشتی گرجستان و دارنده 8 مدال طلا، نقره و برنز جهان و المپیک، هدف خود از حضور در مسابقه های بین المللی کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی در تهران و کشتی گرفتن در این رقابت ها در سن 42 سالگی را، نشان دادن علاقه اش به ایرانی ها اعلام کرد.


«الدار لوکا کورتانیدزه» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مسابقه های بین المللی کشتی آزاد جام تختی همیشه یکی از رقابت های معتبر در کشتی جهان بوده و ما به ایران آمده ایم که خود را برای مسابقه های قهرمانی اروپا و جهان در سال 2014 آماده کنیم.
کورتانیدزه در باره رقابت خود در وزن 97 کیلوگرم مسابقه های بین المللی کشتی آزاد جام تختی گفت: علاقه زیادی به ایرانی ها و کشتی ایران دارم و برای «رسول خادم» رقیب ایرانی خود در دوران قهرمانی ام و رییس فعلی فدراسیون کشتی ایران نیز احترام زیادی قایل هستم. به عنوان رییس فدراسیون کشتی گرجستان در جام جهان پهلوان تختی شرکت کردم تا علاقه مندی خود را به ایرانی ها و به خصوص قهرمانان بزرگی چون «رسول خادم»، «عباس جدیدی»، «علیرضا حیدری» و «علیرضا رضایی» نشان دهم.
وی ادامه داد: به مکتب والای کشتی ایران احترام می گذارم، چرا که ورزش کشتی در ایران همچون کشورم گرجستان، روسیه، ترکیه و آمریکا از جایگاه بالایی برخوردار است و ایران از قدرتمندترین تیم های کشتی جهان محسوب می شود و به همین دلیل علاقه داریم برای حضور در رقابت های بین المللی کشتی به ایران بیاییم.
دارنده 8 مدال طلا، نقره و برنز جهان و المپیک اظهار داشت: به ایرانی ها می گویم که «رسول خادم» باعث افتخار آنها است و باید به داشتن چنین ورزشکاری افتخار کنند. او نه تنها یک کشتی گیر و قهرمان قابلی است، بلکه یک انسان به تمام معنا است.
کوتانیدزه در باره ابراز احساسات کشتی دوستان ایرانی نسبت به خود گفت: من دو سال در استان مازندران بودم و به من ثابت شد که چگونه ایرانی ها به ورزش پهلوانی کشتی احترام می گذارند. نمی دانم با چه زبانی از این همه عشقی که به کشتی می ورزند، تشکر کنم و این عشق را روز گذشته به من هم ابراز کردند.
وی در باره اینکه در کلکسیون افتخارات خود مدال طلای بازی های المپیک را ندارد، گفت: من پنج بار قهرمان اروپا، دو بار قهرمان جهان و دو بار نایب قهرمان بازی های المپیک شدم و برای کسب مدال طلای المپیک تلاش زیادی کردم اما آرزوی آن هنوز در قلبم مانده است.
«الدار لوکا کورتانیدزه» 42 ساله و رییس فدراسیون کشتی گرجستان، پس از سال ها دوری از میدان های مبارزه، روز پنجشنبه در مسابقه های بین المللی جام جهان پهلوان تختی در تهران به میدان آمد و در نخستین کشتی خود مقابل کشتی گیر جوان تیم ترکیه در یک کشتی نزدیک با نتیجه 12 بر 10 شکست خورد و در میان ابراز احساسات تماشاگران کشتی دوست ایرانی حاضر در سالن ورزشی شهدای هفتم تیر تهران برای همیشه از دنیای کشتی خداحافظی کرد.
ورزشی (4). ** 1067 ** 7537 ** 1589
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن