تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802362310




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح شبنم تنها در مرحله ثبت سفارش متوقف است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: رییس شرکت انفورماتیک راهبر:
"طرح شبنم" تنها در مرحله ثبت سفارش متوقف است
رییس شرکت انفورماتیک راهبر گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت اجرای طرح شبنم را تنها در مرحله‌ی ثبت سفارش واردات متوقف کرده است.


اعلایی رییس شرکت انفورماتیک راهبر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه منظور وزیر صنعت ، معدن و تجارت از اجرا نشدن طرح شبنم توقف کامل آن نبوده گفت: توقف طرح شبنم مستلزم فرآیندی است که یا باید از طریق مصوبه‌ابطال می‌شد، یا جناب‌ آقای نعمت‌زاده با استفاده از اختیاراتی که در کار گروه ستاد تدابیر ویژه اقتصادی دارند، دستور به توقف کامل آن می‌دادند.
 
وی افزود: هم‌اکنون تنها توقف اجرای طرح شبنم در مرحله‌ی ثبت سفارش واردات است.
 
اعلایی گفت: هم‌اکنون در مرحله‌ی ثبت سفارش الزامی به اخذ شبنم برای کالاهای وارداتی نیست و در حالی‌که این مسأله موجب شده که بعضی از افراد تصور کنند که طرح شبنم به طور کلی متوقف شده است.
 
رییس شرکت انفورماتیک راهبر با اشاره به اینکه بر اساس یک مصوبه دولت بازرگان موظف بود در هنگام ثبت سفارش کد شبنم را اخذ کند اظهار داشت: در حال حاضر اجرای طرح شبنم در سطح عرضه انجام می‌شود و سازمان تعزیرات حکومتی همچنان با واحدها و صنوفی که کالاهایی فاقد برچسب شبنم عرضه می‌کنند برخورد قانونی می‌کند.
 
اعلایی تأکید کرد: در حال حاضر طرح شبنم صرفاً در نقطه توزیع اجرا و کنترل می‌شود که این به معنای عدم توقف اجرای این طرح بزرگ است.
 
وی با اشاره به اینکه از همان ابتدا، اجرای طرح شبنم در نقطه‌ی توزیع کنترل می‌شد اظهار داشت: بنابر پیشنهاد رییس کل گمرک قرار شد که اجرای کد شبنم در مرحله ثبت سفارش واردات انجام شود.
 
وی ادامه داد: معمولاً در هر طرح بزرگی مشکلاتی وجود دارد و بروز این مشکلات به معنای آن نیست که آن طرح، طرح خوبی نبوده است.
 
اعلایی با اشاره به اینکه در طرح شبنم بیش از یک میلیارد و صد میلیون کد صادر شد گفت: بایستی برای ارزیابی طرح بزرگ و ملی چون طرح شبنم به شاخص‌ها نگاه کنیم و بر اساس آن تصمیم‌گیری کنیم.
 
اعلایی در پاسخ به این پرسش که یکی از دلایل توقف طرح شبنم در کشور روانه‌شدن برچسب‌های شبنم به صورت فله‌ای در دست افراد مختلف بوده گفت: کل برچسب شبنمی که به ‌عنوان برچسب‌های الصاق نشده روی کالا از طریق سازمان‌های نظارتی کشف شد؛ کمتر از 6 صدم درصد است .
 
وی ادامه داد: من با اطمینان به شما می‌گویم افرادی که ادعا کردند بازار از شبنم فله‌ای پر شده؛ حتی یک‌بار هم برچسب‌های شبنم فله‌ی را ندیده‌اند.
 
رییس شرکت انفورماتیک راهبر با بیان اینکه در طرح شبنم دو فرآیند وجود دارد،اظهار داشت: فرآیند واردات و فرآیند سطح عرضه دو فرآیندی هستند که در اجرای طرح شبنم وجود دارند و مشکل اصلی ما در فرآیند طرح عرضه بوده است.
 
اعلایی در پاسخ به ‌این‌ انتقاد که چرا رابطه‌ی سیستماتیک میان گمرک و سامانه‌ی طرح شبنم وجود نداشته گفت: در هنگام اجرای طرح شبنم یک وارد کننده در موقع ثبت سفارش به هیچ عنوان نیازی به حضور در هیچ کارگذاری‌ نداشت.
 
وی ادامه داد: وارد کننده پشت سیستم خود هم ثبت سفارش انجام می‌داد و هم به محض انجام عملیات ثبت سفارش کد شبنم برای کالاهای وارداتیش  تولید می‌شد. که این به معنای برقراری ارتباط سیستماتیک میان دو سامانه ثبت سفارش و سامانه طرح شبنم بود.
 
اعلایی در پاسخ به این پرسش که چرا مراحل الصاق برچسب شبنم به صورت الکترونیکی صورت نمی‌گرفت اظهار داشت: طرح شبنم همانند یک بچه در حال رشد بود و ما کارهایمان را برای اجرای هر چه بهتر آن پله‌پله انجام می‌دادیم.
 
وی ادامه داد: همچنین ما در 18 کشور جهان نمایندگی ایجاد کرده و اعلام نمودیم که هر بازرگانی که تمایل به الصاق برچسب شبنم در مبدأ(کشور وارد کننده دارد) می‌تواند با مراجعه به نمایندگی‌های ما برچسب‌های شبنم را دریافت کند.
 
رییس شرکت انفورماتیک راهبر با بیان اینکه با اجرای طرح شبنم میزان فروش کالاهایی نظیر تلفن همراه در کشور افزایش یافت گفت: قبل از اجرای این طرح واردات تلفن همراه تنها 30 میلیون دلار بود که بعد از اجرای طرح شبنم واردات رسمی گوشی تلفن همراه به 176 میلیون دلار افزایش یافت.
 
وی ادامه داد: طبق آمار بعد از اجرای طرح شبنم میزان درآمد وارد کننده‌ی رسمی و قانونی تلفن همراه به کشور، 200 میلیارد تومان افزایش یافت.
 
اعلایی در پاسخ به این پرسش که با توقف اجرای طرح شبنم قیمت برخی کالاها کاهش یافت اظهار داشت: این صحبت کاملاً غیر منطقی است چرا که الصاق برچسب شبنم برای هر کالا 50 الی 75 تومان به قیمت کالا اضافه می‌کرد که به هیچ‌وجه این رقم نمی‌تواند موجب افزایش یافتن قیمت یک کالا شود.
 
وی در پایان با اشاره به اینکه ذی‌نفعان اجرای طرح شبنم، مردم، دولت وارد کننده رسمی و واحدها و صنوف مختلف کشور هستند گفت" قاچاقچیان تنها کسانی هستند که از عدم اجرای طرح شبنم سود می‌برند و به همین خاطر مخالف اجرای این طرح بزرگ ملی هستند.
 
وی افزود: ایران در هنگام اجرای طرح شبنم جزو اولین کشورهایی بود که در جهان اقدام به پیاده‌سازی چنین طرحی در سیستم واردات و توزیع خود کرده است.
 
اعلایی گفت: هم‌اکنون این طرح با موفقیت در کشوره‌های چون کره‌جنوبی و آلمان در حال اجراست.
 
گفتنی است، اجرای طرح شبنم از شهریورماه سال 92، پیرو اظهارات وزیر صنعت، معدن و تجارت که اجرای این طرح را موجب افزایش بروکراسی در هنگام واردات اعلام کرد؛ متوقف شده است.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن