تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802940910




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار آذربایجان شرقی بر ایجاد فرهنگستان زبان آذری تاکید کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار آذربایجان شرقی بر ایجاد فرهنگستان زبان آذری تاکید کرد تبریز - ایرنا - استاندار آذربایجان شرقی بر ایجاد و راه اندازی سریع تر فرهنگستان زبان و ادبیات ترکی آذری در تبریز تاکید کرد و آن را خواسته به حق مردم آذربایجان از دولت تدیبر و امید دانست.


به گزارش ایرنا، اسماعیل جبارزاده روز پنجشنبه در شورای اداری استان، با اشاره به اینکه رییس جمهوری اسلامی ایران در سفرهای تبلیغاتی خود به تبریز وعده توجه به قومیت ها و احیای زبان آذری را به مردم داده است، اظهار کرد: بر همین اساس بنده نیز یکی از اهداف خود در استان را ایجاد فرهنگستان اعلام کردم که این شعارها می تواند تحقق یابد.
وی توجه به قومیت ها و گویش ها و زبان رایج در ایران اسلامی را یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در تقویت اتحاد و انسجام درونی ذکر کرد و یادآوری نمود: زبان آذری یکی از شیرین ترین زبان هایی است که در آن به بهترین و شیواترین روش ها عواطف و احساسات مردم بیان می شود.
جبارزاده گفت: زبان آذری نیز همچون دریاچه ارومیه در حال از بین رفتن است و باید با راه اندازی فرهنگستان زبان و ادبیات نسبت به احیا و تقویت آن اقدام شود تا از دل همین مجموعه آثار مکتوب و شفاهی به بهترین شکل ممکن منتشر و ترویج شود.
وی همچنین از توجه دولت تدبیر و امید به موضوع مهم و حیاتی نجات دریاچه ارومیه قدردانی کرد و گفت: اینکه در نخستین نشست هیات دولت به این موضوع پرداخته می شود نشان دهنده توجه خاص دولتمردان به موضوع است که امیدواریم با ارایه و اجرای راهکارهای مناسب و مفید هرچه سریع تر شاهد نجات دریاچه باشیم.
جبارزاده تاکید کرد: اگر همین موضوع در دولت یازدهم محقق شود و دریاچه ارومیه از وضعیت بغرنج کنونی نجات یابد مردم آذربایجان هیچ خواسته ای دیگر از دولت نخواهند داشت، چون به بزرگترین خواسته خود خواهند رسید.
وی با بیان اینکه در گذشته ها به دلیل بی توجهی به محیط زیست و شرایط اقلیمی منطقه دریاچه ارومیه به وضعیت کنونی دچار شده است، پیوست زیست محیطی برای هر حرکت توسعه ای را مورد تاکید قرار داد و افزود: نباید کاری کنیم که پس از سال ها برای جبران آن میلیاردها ریال هزینه کرده و کشور را متحمل آثار منفی ناشی از ندانم کاری ها کنیم.
جبارزاده خاطرنشان کرد: ما حاضر نیستیم مسایل زیست محیطی فدای توسعه کنیم و باید تمام مسوولان اجرایی خود را علاوه بر خدمت گذار مردم بودن، خود را یک محیط بان واقعی فرض کنند.
استاندار آذربایجان شرقی حمایت یکسان از تیم های ورزشی را از دیگر مطالبات به حق مردم آذربایجان ذکر کرد و افزود: اینکه بودجه های دولتی صرف حمایت از دو تیم پایتخت شود به هیچ عنوان برای مردم قانع کننده نیست و باید اگر حمایتی وجود دارد از تیم هایی همچون تراکتورسازی نیز باشد.
جبارزاده گفت: تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز نماد مردم آذربایجان است و جوانان این خطه علاقه وافری به آن دارند که باید متناسب با آن حمایت های مالی از تیم صورت بگیرد.
7236/587/245
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن