تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حکمت را هر کجا که یافتی فراگیر، زیرا حکمت گمشده هر مومن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802704199




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیش از 35 هزار نفر در گیلان و مازندران امدادرسانی کردند/ بازگشایی 100 درصدی راه‌های شهری


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد
بیش از 35 هزار نفر در گیلان و مازندران امدادرسانی کردند/ بازگشایی 100 درصدی راه‌های شهری
آخرین وضعیت امدادرسانی در مناطق برف زده استان گیلان و مازندران شب گذشته با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در برنامه گفتگوی ویژه خبری بررسی شد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، آخرین وضعیت امدادرسانی مناطق برف زده استان‌های گیلان و مازندران شب گذشته 16 بهمن در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور حسن قدمی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
قدمی در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی براینکه مهمترین مشکلات مردم مناطق برف زده گیلان و مازندران چیست گفت: از روز جمعه بارش‌ برف در همه نقاط کشور صورت گرفت به گونه‌ای که شدت بارندگی در استان‌های شمالی، گیلان و مازندران بیش از سایر استان‌ها و شهرستان‌ها بود.
 
وی با اشاره به هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع بارش شدید برف افزود: هشدارهای لازم به سازمان‌های مدیریت‌های بحران استان‌های درگیر داده شده بود به گونه‌ای که آن‌ها آمادگی نسبی برای مقابله با برف را داشتند.
 
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به این که بارش برف در این استان‌ها در طول 50 سال گذشته بی‌سابقه بود اظهار داشت: بارش برف برکت و نعمت بسیار خوب خداوند است که علاوه بر وقوع مشکلاتی دارای نعمت‌های فراوانی خواهد بود.
 
معاون وزیر کشور با اشاره به این که در استان مازندران پیش‌بینی‌ها و اقدامات لازم در این خصوص صورت گرفته بود خاطر نشان ساخت: با توجه به گستردگی بارش در استان مازندران نیازمند کمک از استان‌های معین دیگر بودیم.
 
قدمی با بیان این که استان‌های دیگر خودشان هم درگیر بارش برف بودند گفت: متاسفانه کمک‌ها با تاخیر صورت گرفت.
 
وی افزود: با دستور رئیس‌جمهور هماهنگی‌های لازم با نیروهای مسلح، سپاه پاسداران، ارتش و بسیج صورت گرفت.  
 
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه چرا این نعمت خدادادی به یک معضل تبدیل شده است ادامه داد: حوادث طبیعی را باید متناسب با حجم و گستردگی آن مورد سنجش قرار دهیم به گونه‌ای که امکان خدمت‌دهی برای مقابله با بحران متناسب با حجم گستردگی حوادث مورد برآورد قرار گیرد.
 
معاون وزیر کشور با اشاره به این که از شمال گیلان تا مرکز استان مازندران تمامی شهرها و روستاها درگیر برف بودند ادامه داد: متاسفانه بسیاری از روستاها در مسیرهای صعب العبور قرار دارند که این موضوع خدمت رسانی را با مشکل مواجه می‌کرد که خوشبختانه با همت همکارانم خدمت رسانی به هموطنان صورت گرفت.
 
قدمی با اشاره به برگزاری شورای هماهنگی مدیریت استان قبل از وقوع حادثه خاطر نشان ساخت: امکانات مورد نیاز بنا به دستور رئیس‌جمهور به وزیر کشور توسط نیروهای مسلح، دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط فراهم شد.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه قبل از وقوع بحران چه برنامه‌هایی را در دست انجام داشته‌اید اظهار داشت: بحران‌ها و حوادث را باید متناسب با امکانات و تجهیزات مورد برآورد قرار دهیم به گونه‌ای که امکانات ما در کشور برای برخورد با برف 40، 50 سانتی بود اما وقتی که میزان برف به یک متر رسید قطعا امکانات ما پاسخ گو نبود.
 
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان این که در این زمینه در ارائه خدمات و امدادرسانی با مشکلاتی روبه رو بودیم افزود: متاسفانه شدت حجم برف به قدری بود که قابل پیش‌بینی نبود به همین دلیل خدمت رسانی با تاخیر و به کندی صورت گرفت.
 
معاون وزیر کشور در پاسخ به سوال دیگری در خصوص انتقال امکانات مورد نیاز به مناطق برف زده گفت: برای انتقال برخی از وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای بازگشایی مناطق صعب العبور با مشکلاتی روبه رو بودیم به گونه‌ای که تجهیزات مورد نیاز به مناطق مورد نظر اعزام شد  و راه‌های مورد بازگشایی قرار گرفت.
 
قدمی با اشاره به آخرین جلسه شورای مدیریت بحران استان در تنکابن که با حضور جمعی از نمایندگان صورت گرفت خاطر نشان ساخت: هماهنگی‌های لازم در این رابطه به عمل آمد به گونه‌ای که از دیروز با توجه به رسیدن تجهیزات و اقلام مورد نیاز بازگشایی‌ها انجام شد.
 
*مشکل گاز به دلیل برودت هوا بود

وی با اشاره به این که مشکل گاز در رابطه با بارش برف نبود گفت: مشکل گاز به دلیل برودت هوا است که سبب افت فشار گاز در تمام استان شده بود.
 
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به این که بیشترین مشکل استان مازندران در خصوص برق بود گفت: قطعی برق به سبب خرابی‌ها و سقوط ترانس‌ها به وجود آمده بود به گونه‌ای که طی بازدیدهایی که صورت گرفت نواقص موجود برطرف شد و امیدواریم که خرده کاری‌ها هم نیز به طور کامل برطرف شود.
 
معاون وزیر کشور با بیان این که از لودرهایی که قابل تردد در کوچه‌ها باشند برای بازگشایی مسیرهای باریک استفاده خواهیم کرد خاطر نشان ساخت: خوشبختانه شهرداری امکانات لازم را در این رابطه فراهم کرده است.
 
قدمی گفت:دستگاه‌ها و ارگان‌ها تا زمانی که مشکلات استان‌های گیلان و مازندران به صورت کامل برطرف نشود از این استان‌ها بیرون نخواهند رفت.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه تدبیر جنابعالی و همکارانتان برای حل بحران در مناطق برف زده چیست گفت: از هفته آینده شاهد بارش در این استان‌ها خواهیم بود بنابراین تذکرات و هشدارهای لازم را به مدیران بحران‌ استان داده‌ایم که باید این هشدارها جدی گرفته شود.
 
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به این که باید مسیرها و راه‌های خروج آب از شهرها و ورود آن را مورد کنترل قرار دهیم گفت: وسایل و تجهیزات لازم آماده است به گونه‌ای که باید نقاط استرات‍ژیک و حساس را مورد شناسایی قرار دهیم تا در زمینه بارش باران هم مشکلی نداشته باشیم.

*کمترین مشکل را در زمینه گاز در استان مازندران داشتیم

معاون وزیر کشور با اشاره به جدیت شرکت گاز در برطرف کردن مشکلات موجود خاطر نشان ساخت: تمام تلاش مسئولین براین بود که بر مشکل برف مشکل دیگری اضافه نشود کمترین مشکل را در رابطه با تامین گاز در استان مازندران داشتیم
 
قدمی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه چگونه باید عمل کرد تا دچار مشکلات بعدی نشویم اضافه کرد: مردم  عزیز همیشه در صحنه حضور یافتند و به خادمان خود کمک کردند به گونه‌ای که ان شالله با همت و تلاش یکدیگر مشکلات موجود را نیز برطرف خواهیم کرد.
 
*هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف به نحو مطلوب صورت گرفت

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف گفت: یکی از وظایف سازمان مدیریت بحران ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف است به گونه‌ای که این هماهنگی به نحو مطلوب و قابل قبولی انجام شد.
 
*بیش از 35 هزار نیروی هلال احمر امدادرسانی لازم را انجام دادند

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به این که بنده شاهد همکاری استانداران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج،‌ ارتش و هلال احمر با یکدیگر بودم ادامه داد: در این حادثه 35 هزار و 800 نیروی هلال احمر امدادرسانی‌های لازم را انجام دادند.
 
معاون وزیر کشور با اشاره به این که نیمی از این رقم یعنی حدود 16 هزار نفر به استان مازندران تعلق داشت خاطر نشان ساخت: نزدیک 7 هزار نفر مورد اسکان موقت قرار گرفتند.
 
قدمی با اشاره به این که هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف در حد قابل قبولی بود گفت: باید این هماهنگی‌ها ارتقا پیدا کند تا از موازی کاری جلوگیری کنیم.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه چه برآوردی از خسارت‌های موجود کرده‌اید افزود: باید ابتدا به ارزیابی خسارت‌های مردمی در حوزه مسکن و مشاغل بپردازیم.
 
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان این که عمده خسارات شهروندان در رابطه با جهاد کشاورزی است اظهار داشت: سازمان مدیریت بحران فرم‌هایی را تهیه کرده است تا بنیاد مسکن در رابطه با مساکن مردم و جهاد کشاورزی در خصوص باغات، گلخانه‌ها و مراکز پرورش ماهی به برآورد خسارت بپردازد.
 
معاون وزیر کشور با اشاره به این که روند امدادرسانی به مناطق برف زده استان گیلان و مازندران همچنان ادامه دارد گفت: وزارتخانه‌های نیرو و راه و شهرسازی در طول چند روز گذشته مسئولیت سنگینی را برعهده داشتند.
 
قدمی افزود: ان شالله منازلی که آسیب دیده مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت به گونه‌ای که با تسهیلات بلاعوض و وام‌های کم بهره این مشکلات و نواقص برطرف خواهد شد.
 
ربیع فلاح استاندار مازندران در ادامه برنامه طی گفتگوی زنده تلفنی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی براینکه آیا از وضعیت تمام ساکنان مناطق استان مازندران باخبر هستید گفت: از دیروز تمام شهرها و روستاهای مازندران به برق و آب و گاز متصل شده‌اند به گونه‌ای که تقریبا همه شبکه‌های راه روستایی مازندران مورد بازگشایی قرار گرفته است.
 
استاندار مازندران  با اشاره به این که امیدواریم امروز کلیه راههای شهرها به روستاها به صورت صددرصدی مورد بازگشایی قرار بگیرد گفت: خوشبختانه در استان مازندران آب، برق‌،گاز به صورت صددرصد وصل شده است.
 
وی با اشاره به این که مشکل اصلی در مقطع کنونی خسارت‌های وارده به کشاورزان است افزود: از امروز به رصد کردن مشکلات خواهیم پرداخت.
 
ربیع فلاح با بیان این که یکی از مشکلات  موجود برف‌های پشت بام‌های خانه‌های مردم است گفت: به مردم توصیه می‌شود در مصرف گاز صرفه جویی کنند زیرا با افت شدید گاز در استان مازندران روبه رو هستیم.
 
*راه‌های شهری به صورت صددرصد بازگشایی شده است

استاندار مازندران با اشاره به این که هیچ قطعی گازی را در غرب استان مازندران شاهد نبودیم افزود: این قطعی‌های مقطعی به نقاط دیگر این استان مرتبط می‌شود.
 
*مشکل اصلی استان مازندران بازگشایی معابر شهری و راه‌ها است

سردار شاهچراغی فرمانده سپاه کربلای استان مازندران طی گفتگوی زنده تلفنی در خصوص مشکلات مردم استان مازندران گفت: تمام هدف گیری اصلی‌مان را برای بازگشایی راه‌های روستایی در نظر گرفته‌ایم به طوری که بیشترین مشکلات مربوط به محورهای 2000، 3000 شهرستان تنکابن بود.
 
فرمانده سپاه کربلای استان مازندران با اشاره به این که نزدیک 70 روستاها راههایشان مورد بازگشایی قرار گرفته است ادامه داد: امروز ارتباط زمینی با توجه به توافقات صورت گرفته برقرار خواهد شد.
 
وی با اشاره به این که پاکسازی معابر روستایی و راه‌های دسترسی داخل روستاها را انجام خواهیم داد گفت: از 110 روستا 70 روستا مورد بازگشایی قرار گرفته است.
 
 سردار شاهچراغی با اشاره به این که در نیازهای اولیه که همانا گاز و آب و برق مردم است مشکلی نداریم خاطر نشان ساخت: حدود 4 روستا مشکل برق داشتند که ان شالله این مشکل هم برطرف خواهد شد.
 
فرمانده سپاه کربلای استان مازندران با بیان این مشکل اصلی بازگشایی راه‌های روستایی و معابر شهری است خاطر نشان ساخت: خوشبختانه به برکت آفتابی که در استان مازندران طلوع کرده برخی از برف‌ها آب شده‌اند.
 
محمدعلی نجفی استاندار گیلان در ادامه برنامه طی گفتگوی زنده تلفنی در خصوص امدادرسانی به مناطق روستایی و صعب العبور گفت: دو روز قبل از آغاز بارش برف جلسه‌ای در ستاد بحران استان گیلان تشکیل شد به گونه‌ای که این استان از ابتدا آمادگی مقابله با برف را داشت.
 
نجفی با اشاره به بی‌سابقه بودن بارش برف در استان گیلان افزود: نیروهای امدادی به همراه کلیه امکانات بسیج شدند تا مشکلات موجود را برطرف سازند.
 
استاندار گیلان با اشاره به بهره‌گیری از امکانات بخش خصوصی، دولتی انتظامی سپاه و ارتش خاطر نشان ساخت: از تمام توانمندی دهیاران برای مداوای بیماران استفاده کردیم به گونه‌ای که بیش از هزار خودرو که ساعت‌ها در جاده‌ها مانده بودند را مورد نجات قرار دادیم.
 
انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن