تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 31 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد ، دیرتر به آروزیش می رسد و زودتر به آنچه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801491074




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیماری تب برفکی دام در همدان کنترل شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بیماری تب برفکی دام در همدان کنترل شد همدان-ایرنا-مدیر کل دامپزشکی همدان گفت: ویروس جدید بیماری تب برفکی که قبلا از همسایه های شرقی وارد کشور شده در این استان کنترل شده است.


ˈمحمود رضا رسولیˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کانون های آلوده این بیماری در استان همدان شناسایی شده و ضمن هشدارهای لازم اطلاع رسانی کامل در این زمینه به عمل آمده است.
وی همچنین از تولید واکسن این نوع جدید بیماری تب برفکی در استان خبر داد و گفت: کانون های بیماری ضد عفونی شده و در مناطق اطراف این بیماری نیز عملیات واکسیناسیون انجام شده و در حال انجام است.
وی با اعلام اینکه 25 تیم دامپزشکی برای واکسیناسیون و مراقبت بهداشتی در استان اعزام شدند افزود: یکصد هزار راس دام سنگین و 110 هزار راس دام سبک در جریان اجرای این طرح بر علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی می شوند.
مدیرکل دامپزشکی همدان اظهار داشت: جمعیت کامل دام های ثابت و سیار استان از جمله دام عشایر نیز در این مرحله واکسینه می شوند.
رسولی افزود: موجودی دام عشایر در ایتان 450 هزار راس شامل دام سبک و سنگین است که برای مقابله با بیماری تب برفکی واکسینه می شوند.
وی همچنین گفت: بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی بسیار عفونی و به شدت واگیر است که به لحاظ شدت خسارت اقتصادی یکی از موانع اصلی در تامین بداشت و تولید دام و فرآورده های دامی محسوب می شود.
رسولی ادامه داد: این بیماری سبب کاهش شدید تولید دام شده و نقش اساسی در تجارت دام و فرآورده های خام دامی دارد.
وی یادآور شد: تمامی دام های زوج سم از جمله گونه های نشخوارکنندگان اهلی نظیر گاو ، گاومیش ، گوسفند و بز مورد هدف و ویروس عامل بیماری قرار می گیرند و شدت واگیری در دام های حساس بسیار بالا بوده ولی میزان مرگ و میر بسیار پایین است.
7521/575
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن