تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819176123




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرضیه دباغ: عرصه برای فعالیت زنان به منظور حفظ و اشاعه انقلاب همواره وجود دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مرضیه دباغ: عرصه برای فعالیت زنان به منظور حفظ و اشاعه انقلاب همواره وجود دارد تهران - ایرنا - بانوی انقلابی و پیشرو در مبارزه با رژیم طاغوت گفت: برخلاف ادعای عده ای، عرصه همواره برای فعالیت زنان کشور در جهت حفظ و اشاعه اسلام و اهداف انقلاب وجود داشته است.


«مرضیه حدیدچی دباغ» روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی همواره بر حضور زنان در جامعه تاکید می کردند و نقش این قشر از جامعه را در پیروزی و پیشبرد انقلاب اسلامی کمتر از مردان نمی دانستند.
وی ادامه داد: زندان های کمیته مشترک ضد خرابکاری شاه، محل شکنجه و آزار روحی و جسمی زنانی بود که پا به پای مردان برای پیروزی انقلاب مبارزه می کردند.
به گفته دباغ، تشکیل انجمن زنان مسلمان و مبارز که متشکل از بانوان شکنجه شده در زندان های رژیم پهلوی است، گواهی بر این ادعاست.
وی ادامه داد: زنان مبارز، مصائب فراوانی را در زندان های رژیم طاغوت متحمل شدند و برای تحقق اهداف انقلابی، از همه چیز خود گذشتند.
دباغ که پیش از پیروزی انقلاب فعالیت هایی را برای تبلیغ اسلام و انقلاب در خارج از کشور انجام داده است، افزود: زنان در آن دوران، هم دوش مردان در کشورهایی نظیر لبنان و سوریه به آموزش مبارزات چریکی مشغول بودند.
نخستین فرمانده سپاه غرب کشور پس از پیروزی انقلاب یادآور شد: فیلم های مربوط به روزهای انقلاب، جمعیت میلیونی مردم را در نقاط مختلف کشور نشان می دهد که در برخی از آنها، جمعیت زنان از مردان بیشتر است، هر چند این جمله به معنای نفی نقش مردان در پیروزی انقلاب نیست.
دباغ به اقدامات زنان در دوران انقلاب اشاره کرد و گفت: زنان به خاطر استفاده از چادر، بهتر می توانستند خود را استتار کنند و دشوارتر از مردان شناسایی می شدند.
وی با اشاره به فعالیت و حضور چشمگیر زنان در عرصه های مختلف کشور گفت: برخلاف ادعای عده ای، عرصه همواره برای فعالیت زنان در جهت حفظ و اشاعه اسلام و اهداف انقلاب وجود داشته است.
دباغ افزود: در برخی رشته های دانشگاهی، اکنون شاهد پیشتازی زنان نسبت به مردان هستیم که از این مهم می توان نتیجه گرفت، انقلاب علاوه بر تغییر ماهیت حکومت، منجر به پیشرفت و ارتقا زنان در کشور شد.
این بانوی انقلابی با تاکید بر الگوبرداری برخی کشورها از انقلاب اسلامی، گفت: زنان ایرانی نه تنها در دوران پهلوی و پیروزی انقلاب فعالانه در عرصه های سیاسی و اجتماعی حضور داشتند، بلکه در دفاع مقدس نیز همپای مردان حماسه آفریدند.
به گفته وی، زنان در دوران جنگ تحمیلی علاوه بر پرداختن به نقش مادری و همسری، در تقویت روحیه رزمندگان در پشت جبهه ها نقشی موثر داشتند.
دباغ افزود: در روزهای نخست جنگ تحمیلی، به خاطر حضور بسیاری از کشاورزان در خط مقدم، کشاورزی و زراعت با مشکلاتی روبرو شد و امام(ره) فرمودند، به خاطر نیاز به کشاورزان در جبهه، آنها قادر به جمع آوری محصولات کشاورزی نیستند از این رو بانوان وارد عمل شده و این کار را عهده دار شوند.
وی اضافه کرد: پیرو فرمایش و دستور امام (ره) هر روز با 10 اتوبوس، بانوان را از تهران به زمین های کشاورزی در اطراف دماوند می بردیم و پس از برداشت محصولاتی نظیر گندم و جو، شب هنگام به تهران بازمی گشتیم.
دباغ با بیان این که زنان ایرانی از هیچ کاری برای انقلاب و نظام دریغ نکردند، ابراز امیدواری کرد که این قشر از جامعه با هوشیاری جای پیشکسوتان خود را در عرصه های مختلف اجتماع پر کرده و از دستاوردهای عظیم انقلاب محافظت کنند.
اجتمام(4) ** 1880 **1478
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن