تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 دی 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن در گرفتارى صبور است، و منافق در گرفتارى بى تاب.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

قیمت و خرید تخت برقی پزشکی

کلینیک زخم تهران

خرید بیت کوین

خرید شب یلدا

پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان

کاشت ابرو طبیعی

پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

پارتیشن شیشه ای

اقامت یونان

خرید غذای گربه

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

مشاوره تخصصی تولید محتوا

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1845437801




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فیلمی که حاتمی‌کیا را مجذوب کرد، ما را گریاند و مثل مسیح جشنواره را زنده کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


فیلمی که حاتمی‌کیا را مجذوب کرد، ما را گریاند و مثل مسیح جشنواره را زنده کرد وبلاگ > سلحشور، یزدان - نمی‌دانم چرا در مورد روز پنجم جشنواره نوشتن، این قدر برایم مشکل شده! خُب، بهترین فیلم جشنواره را [تا نوشتن این متن] در این روز دیدم و بهترین بازی نقش اول زن را هم در این روز شاهدش بودم. یک فیلم هم دیدم که روند تولیدش، از حد و اندازه سینمای بدنه ایران، خیلی بالاتر بود و یک فیلم نه بد و نه خوب دیدم و یک فیلم بد؛ که گذاشتم اگر مثل سال‌های قبل در مورد اهدای تمشک طلایی از من نظرخواهی کردند اسم‌اش را به عنوان برنده اول، اول لیست بگذارم.

«رستاخیز» احمدرضا درویش اگرچه مشکل فیلمنامه و دیالوگ‌نویسی دارد و دیالوگ‌هایش نه کُنش‌مند هستند نه پیش‌برنده قصه، با این همه، فیلم جذابی‌ست که به رغم زمان طولانی‌اش، تماشاگران را در سالن نگه می‌دارد چون حکایت‌اش را بدون دست‌انداز چندانی تعریف می‌کند و از لحاظ بصری هم چشم‌نواز است.«رستاخیز» از آن جنس فیلم‌هایی‌ست که در صورت بازاریابی درست، در خاورمیانه و حتی خاور دور، به رغم هزینه ساخت بالایش، فروش خوبی خواهد داشت و در ایران هم، کف فروش‌اش پایین 3 میلیارد تومان نخواهد بود که گرچه برای یک فیلم ایرانی، فروش خوبی‌ست اما برای فیلمی که هزینه ساخت‌اش، با هزینه ساخت یک فیلم با هزینه متوسط در هالیوود برابری می‌کند، فروش داخلی خوبی نیست. این فیلم می‌تواند آغازی باشد برای سرمایه‌گذاری در ساخت فیلم‌های تاریخ اسلام و راه‌یابی به بازارهایی که تاکنون سینمای مصر، رسماً متولی‌شان بوده است. اگر چنین سرمایه‌گذاری‌ای حتی توسط دولت هم صورت گیرد، گردش مالی ِ حاصل از آن، در کمتر از 5 سال ما را صاحب صنعت سینما خواهد کرد، چیزی که فعلاً نداریم.



«رنج و سرمستی» جهانگیر الماسی، رنج داشت اما سرمستی نداشت و همان اندک‌تماشاگران خود را هم در 15 دقیقه نخست، به نصف رساند. فیلمی که میان بیان تئاتری به شیوه تئاتر پوچی و یک فیلم سفارشی دوره احمدی‌نژادی و سینمای دفاع مقدس، سرگردان بود و می‌خواست در لفافه هم برساند که الماسی عاشق سینمای پازولینی و مخصوصاً سالو یا 120 روز سدوم است. کاش البته این همه رویکردهای متناقض در فیلمنامه‌ی منسجمی خودش را نشان می‌داد اما این طور هم نبود. بازی‌ها البته خوب بودند اما اگر مارلون براندو هم باشی، در فیلمی که حتی به تار مویی هم بند نیست، کارت برفناست.






«شیار 143» نرگس آبیار، وقتی به تیتراژ رسید، جمعیتی که سالن را پر کرده بودند، طولانی‌ترین تشویق طول جشنواره را به نمایش گذاشتند و بعد سرجایشان نشستند تا تیتراژ تمام شود و دوباره از نو کف زدند. هیچ فیلمی این طور نتوانسته بود تماشاگران در مشت‌اش بگیرد. فیلمی که به راحتی می‌توانست با روایتی سرراست و خطی و ایده‌ای که بارها و بارها سینما و تلویزیون ایران سراغش رفته‌اند، بدل به یکی از بی‌رمق‌ترین فیلم‌های جشنواره شود اما انتخاب بهترین شیوه روایت این قصه و چاشنی کردن طنز و کُنش‌مندی دیالوگ‌های ساده اما مؤثر، فیلم را به یکی از بهترین فیلم‌های 30 سال اخیر سینمای ایران بدل کرد.درباره این فیلم موقع اکران عمومی‌اش مفصل خواهم نوشت اما نمی‌توانم حیرت خود را از دو چیز پنهان کنم؛ اول این که چطور ممکن است فیلمسازی از سال 91 و با فیلمی ملال‌انگیز و کند و حوصله سربری مثل«اشیا از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیکترند» به فیلمی این‌چنین پررمق و جاندار و تأثیرگذار چه بر مخاطب عام و چه خاص برسد و دوم این که مریلا زارعی، در این دو سال اخیر چه کرده که از ستاره‌ی کم‌نور سینمای بدنه بدل شده به بازیگری در حد و اندازه‌های بین‌المللی؟[بگذارید یک توصیه هم بکنم به خانم آبیار؛ آن سه چهار دقیقه تدوین موازی مادر بالای تابوت و مادر بچه به بغل اضافی‌ست. به محض اینکه زارعی کیسه استخوان را به بغل می‌گیرد همه متوجه می‌شوند که مثل قنداق بچه است. می‌دانم که این تدوین موازی برای جاانداختن صحنه برای مخاطب عام است اما حتی مخاطب عام هم اگر فیلم در همان اتاق و بدون تدوین موازی تمام شود، به حد کافی تحت تأثیر قرار می‌گیرد.]


 



«تمشک» سامان سالور فیلم بدی نیست، فیلم خوبی هم نیست و کلاً یک یا چند گام عقب‌تر از دیگرساخته‌های این فیلمساز مستعد است. سالور را با «چند کیلو خرما برای مراسم تدفین»،«سیزده59» و «آمین خواهیم گفت» می‌شناسیم و «تمشک» که میان ملودرام و درام اجتماعی در نوسانی نه چندان خوب است و ایده «رحم اجاره‌ای»‌اش را هم در فیلم «با دیگران» دیده‌ایم و پیش از آن در سریالی تلویزیونی، دیگر چه دارد جز کمی صافکاری و نقاشی قصه‌ای که موتورش مشکل دارد؟







پنجشنبه 17 بهمن 1392 - 00:49:45





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن