تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عمل اندک و بادوام که بر پایه یقین باشد و در نزد خداوند از عمل زیاد که بدون یقین ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819186409




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت زمینه حضور اقلیت های مذهبی را در پست های مدیریتی فراهم کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

درخواست نماینده کلیمیان در مجلس؛ دولت زمینه حضور اقلیت های مذهبی را در پست های مدیریتی فراهم کند تهران-ایرنا- نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توجه ویژه رییس جمهوری به حقوق شهروندی از دولت درخواست کرد زمینه حضور پیروان ادیان توحیدی غیرمسلمان را در پست های مدیریتی فراهم کند.


سیامک مره صدق روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا همچنین از حجج الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری و علی یونسی دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های مذهبی برای تعطیلی روز شنبه مدارس کلیمیان قدردانی کرد.
وی افزود: یهودیان در ایران در انجام فرائض دینی مشکل خاصی ندارند و تنها مشکل عمده تعطیل نبودن مدارس آنان در روز شنبه بود.
وی با بیان این که در دولت های گذشته این درخواست مطرح شده بود، یادآور شد: دولت یازدهم به درخواست ما پاسخ مثبت داد و از دو هفته گذشته روزهای شنبه مدارس کلیمیان در ایران تعطیل است.
نماینده کلیمیان در مجلس ادامه داد: در سفر رییس جمهوری به نیویورک به صورت شفاهی از دکتر روحانی درخواست کردم که مدارس کلیمیان روز شنبه تعطیل باشد که به این موضوع ترتیب اثر داده شد.
وی همچنین وضعیت اقلیت های مذهبی بویژه کلیمیان در ایران را خوب توصیف کرد و گفت: در قانون اساسی حقوقی برای اقلیت های مذهبی در نظرگرفته شده است و در ایران پیروان همه ادیان دینی همزیستی برادرانه ای در طول سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با یکدیگر داشته اند.
نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی میان اقلیت های مذهبی اتحاد برادرانه ای برقرار شد، تصریح کرد: تا پیش از پیروزی انقلاب ما تنها منافع ملی، منافع مشترک، سرزمین و فرهنگ مشترک داشتیم ولی بعد از انقلاب از ارزش های مشترک توحیدی نیز بهره مند شدیم.
مره صدق ادامه داد: تمام ادیان توحیدی به سه اصل توحید، معاد و نبوت اعتقاد دارند و نه تنها این اصول در ایران پیوند خوبی برای همزیستی ادیان دینی فراهم کرده بلکه الگویی برای همه جهان شده است.
نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یک سری مسایل برای پیگیری مشکلات ما وجود دارد که از جمله آن می توان به استخدام یهودیان در بعضی بخش ها اشاره کرد که با محدودیت مواجه است.
مره صدق ادامه داد: ما همچنین از نظر قضایی با مشکلاتی مواجه هستیم که حل این مشکلات بیشتر در چهارچوب قوه مقننه و قضاییه است و در اختیارات قوه مجریه نیست.
وی یادآور شد: در این مدت که دستیار ویژه رییس جمهوری برای امور اقلیت های مذهبی انتخاب شده ما شاهد تعامل مثبت و همه جانبه حجت الاسلام یونسی و مشاور وی سعید زارع هستیم.
مره صدق افزود: با توجه به این که مدت زیادی از زمان شروع به کار این واحد در ریاست جمهوری نمی گذرد ولی ما شاهد روحیه مثبت و فعال آنان برای حل مسایل اقلیت های مذهبی هستیم.
وی همچنین گفت: در این مدت جلسات متعددی از سوی این واحد برای حل مسایل و مشکلات با انجمن کلیمیان و سایر انجمن اقلیت های دینی برگزار شد و برای حل آن اقداماتی را شروع کرده است.
نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ایران جزو معدود کشورهایی است که یک دین خاص، یک زبان خاص و یک رفتار خاص در آن اجباری نشده است و این ترکیب باعث غنا و زیبایی فرهنگی کشورمان شده است.
سیام(4)**9121**9132**1336
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن