تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه بهره‏اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819136247




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«شوخان» ار روحانی چه می خواهد؟


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

«شوخان» ار روحانی چه می خواهد؟ سنندج - ایرنا - آقای رییس جمهوری «شوخان » که هیچ جا را نمی بیند، صدایش تاکنون به جایی نرسیده، ولی اکنون از شما می خواهد برای بازگشت بینایی اش کمک کنید.


به گزارش خبرنگار ایرنا، به دنبال دستور رییس جمهوری برای رسیدگی به وضعیت بیماری ماهان رحیمی دانش اموز بیمار مریوانی، این بار شوخان براخاصی دختربچه پنج ساله اهل دیواندره در استان کردستان که به دلیل حساسیت های دارویی نابینا شده، از رییس جمهوری یاری طلبیده است.
شوخان دو سال پیش هنگامی که تنها چهار ساله بود، برای درمان سرماخوردگی به بیمارستان دولتی دیواندره رفت، ولی مدتی بعد از تزریق آمپول پنی سیلین، بینایی خود را از دست می دهد.
پدرش می گوید: گویا پنی سیلین با بدنش سازگار نشد، بدن شوخان چنـد روز بعد پر از لکه هایی شبیه سرخک شد، زیر پوست صورت و لب هایش، آب جمع شد و کم کم ترکید و جای آن قهوه ای رنگ شد، موها و ناخن های شوخان هم ریخت و همه اینها همراه او دردهای شبانه روزی شده است.
پزشکان بیماری را سندرم استیون جانسون تشخیص دادند که به زبان ساده می شود حساسیت به برخی داروها از جمله پنی سیلین، پزشکان گفته بودند بعید نیست چشم های دختر درگیر این سندرم شود که پیش بینی درست بود و جانسون، دید چشم های شوخان را گرفت.
دخترک پنج ساله که بینایی خود را از دست داده و هیچ جا را نمی بیند و از مسوولان به وی‍ژه رییس جمهوری و وزیر بهداشت که جراح و چشم پزشک است، درخواست استمداد دارد.
شوخان یعنی شادی، اما امروز دیگر خبری از این شادی نیست و غمی سراسر وجودش را فرا گرفته است که نکند بینایی چشمانش تا زمان رفتنش به مدرسه بازنگردد.
عباس براخاصی پدر شوخان روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، گفت: تاکنون هیچ یک از مسوولین برای پیگیری وضعیت شوخان دست به کار نشده اند و همچنان منتظر یاری آنها هستیم.
وی می گوید: تاکنون از کسی شکایتی نکرده ام و تنها به دنبال درمان و بازگشت بینایی دخترم هستم و هیچ چیز دیگری نمی خواهم.
وی که هم اکنون در تهران به سر می برد، اظهار کرد: تاکنون دو پیوند قرنیه و چندین عمل تخصصی روی چشمان شوخان انجام شده اما کارساز نبوده است.
به گفته وی چشم چپ شوخان به کلی بینایش را از دست داده اما چشم راستش به صورت تیره و تار چیزهایی می بیند، اما واضح نیست.
براخاصی که شغلش کشاورزی است، می گوید: هیچ درخواست مالی از شخصی و مسوولی ندارم و تنها بازگشت بینایی چشمان دخترم را می خواهم.
وی با اشاره به اینکه پزشکان چندین بار شوخان را دیده اند، گفت: اگرچه در ارتباط با هزینه های عمل شوخان چیزی به ما نگفته اند، اما فکر کنم این عمل ها هزینه بر است.
وی با اشاره به اینکه از کسی درخواست مادی ندارم، افزود: از رییس جمهوری و وزیر بهداشت می خواهم چشمان شوخان را به وی بازگردانند.
به گفته وی در صورت نیاز به اعزام شوخان به خارج از کشور نیز حاضرم به هر طریقی شده اقدام کنم تا اینکه دخترم بار دیگر این دنیا را ببیند.
دکتر حسین احمدی نیاز حقوقدان و وکیل کردستانی که وکالت این دختر را بر عهده گرفته است، می گوید: می خواهیم علیه مسببان و مقصران این اقدام در دادگاه اقامه دعوا کنیم اما بازگرداندن چشمان شوخان هم اکنون از همه چیز مهمتر و در اولویت است.
وی از رییس جمهوری و وزیر بهداشت درخواست کرد وارد میدان شوند و با تشکیل کمیته ویژه ای برای نجات چشمان این دختر معصوم اقدام نمایند.
وی با اشاره به اینکه دو سال از گذشت این حادثه می گذرد، گفت: تاکنون هیچ یک از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی موضعی نگرفته اند و از این مساله شانه خالی می کنند در حالیکه وظیفه دارند با مسببان و مقصران این حادثه برخورد جدی نمایند.
احمدی نیاز سهل انگاری، قصور و عدم رعایت استانداردهای پزشکی را از دلایل اصلی از دست رفتن بینایی چشمان شوخان ذکر کرد.
وی با اشاره به اینکه این گونه سهل انگاری ها هزینه های بالایی دارد و بازگشت ناپذیر است، گفت: باید مواظب باشیم دیگر فرزندانمان این گونه دچار مشکل نشوند و از بروز چنین مسایلی پیشگیری کنیم.ک/4
7346/533
گزارش از فرزاد نویدی
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن