تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را با اعتقاد و دوستى محمد و آل پاكش و با تسليم در ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

refresh

مردم انزلی: شورای شهر و شهرداری باید برای مواقع بحران آماده باشند

واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مردم انزلی: شورای شهر و شهرداری باید برای مواقع بحران آماده باشند انزلی - ایرنا - مردم انزلی با بیان مشکلات خود در برف اخیر و ابراز گله مندی از روند کند پاکسازی خیابان های سطح شهر ، برنامه ریزی اصولی شورای شهر و آمادگی شهرداری برای مواقع بحرانی را ضروری خواندند .

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، سالخوردگان ، بیماران ، کارکنان روزمزد، مسافران ، افراد شاغل در ادارات انزلی و یا شهروندان شاغل در دیگر شهرها ( کارکنان ادواری ) ، دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه های شهرهای دارای شرایط عادی و بسیاری از دیگر افراد دراین چند روز با مسائل عدیده ای از آسیب دیدگی گرفته تا خسارات مالی و مشکلات دیگر مواجه شدند.
شهروندان انزلی می گویند شهرداری با تجربه ای که در برف سال 86 داشت ، در این فرصت می توانست با برنامه ریزی و اولویت بندی نسبت به خرید تجهیزات لازم اقدام کند.
به گفته آنها گرچه شهردار به تازگی انتخاب شده ، ولی بدنه اصلی شورای شهر را افراد دارای تجربه سه دوره حضور در شورا و آشنا با مسائل ، مشکلات و نیازهای شهر تشکیل می دهند.
مردم انزلی می پرسند چرا شورای شهر در این سال ها به فکر برنامه ریزی اصولی برای تجهیز شهرداری به امکانات ضروری و ساماندهی و آموزش نیروهای کارآمد نبوده است .
آنها همچنین ضمن قدردانی از آن دسته از نیروهای شهرداری که در این چند روز به خدماترسانی به مردم مشغول بودند، بر لزوم ساماندهی کارکنان شهرداری و استفاده از نیروهای کارامد و عملیاتی تاکید دارند.
ساکنان برخی مناطق می گویند از ابتدای شروع برف تاکنون منطقه آنها حتی یک بار برف روبی نشده و این مساله تردد افراد برای مواقع ضروری مانند بیمارستان، کار و سفرهای ضروری را مشکل کرده است.
بانوی پرستار بیمارستان شهید بهشتی اظهار کرد : گرچه در خیابان اصلی سرویس برای رساندن ما به بیمارستان گذاشته بودند ولی تا خودم را از میان برف تا کمر نشسته به سرویس برسانم، زمین خورده و دچار استخوان درد شدید شدم .
وی افزود: پزشکان بیمارستان نیز برای رساندن خود به بیماران اورژانسی با مشکل مواجه می شدند و باید خودرویی از هلال احمر درخواست می کردند تا آنها را به بیمارستان برساند.
بحری راننده مسیر انزلی به رشت از خیابان شهید فلاح انزلی گفت : به دلیل بسته بودن مسیرها، الان چهار روز است نتوانسته ام ماشین را برای کار بیرون بیاورم .
شهروند دیگری از ساحل قو گفت : مادرم در یکی از بیمارستان های رشت عمل جراحی شد و بعد از سه روز باید او را به خانه می آوردیم ولی به دلیل بسته بودن خیابان محل سکونتمان که با جاده اصلی فاصله چندانی نداشت، مجبور شدیم هزینه اضافی برای بیمارستان بپردازیم.
وی افزود : بعد از برف سال 86 سالن بزرگی را در ابتدای بلوار ساحل قو ( پارک 17 هکتاری) برای ستاد حوادث غیرمترقبه در نظر گرفتند ولی در این مدت نه تنها این مکان تجهیز نشد؛ بلکه با این همه هزینه بلااستفاده و متروکه مانده است.
بانوی مسافری نیز که در یکی از هتل های خیابان پاسداران مجبور به اقامت بیش از مدت مورد نظر شده بود، گفت: برای تعطیلات آمده بودیم که گرفتار برف شدیم و به دلیل بسته بودن خیابان نه می توانستیم ماشین را بیرون بیاوریم و نه آژانس می توانست بیاید تا نیازمندی های فرزند کوچکمان مثل پوشک را تهیه کنیم .
شهردار انزلی در مصاحبه با ایرنا با اذعان به کمبود تجهیزات گفت: از ساعت 16 و 30 دقیقه روز شنبه (12 بهمن) با امکانات موجود شروع به پاکسازی معابر اصلی کردیم .
ˈمحمدرضا پورشعبانˈ اظهار کرد : برای باز نگه داشتن مسیر ورودی خروجی از دروازه ماهی تا شهید گل آور را به منظور امکان تردد خودروها به بیمارستان انزلی مرتب پاکسازی کردیم .
وی خاطرنشان کرد: با وجود بارش دو متر برف ، این مسیر 18 کیلومتری ترانزیتی مهم و پل ها بسته نشد و پل قدیم را نیز برای تردد راحت تر خودروها باز کردیم .
شهردار انزلی گفت : مسئولیت پاکسازی خارج از این محدوده به عهده اداره راه و شهرسازی شهرستان بود .
به گفته پورشعبان؛ خودروهای اتوبوسرانی ، آتش نشانی و خودروهای خدماتی از ابتدای صبح تا شب حرکت می کردند تا علاوه بر رساندن مردم و امدادرسانی مانع از پوشیده شدن مسیرها از برف شوند .
پورشعبان خاطرنشان کرد: یک دستگاه مینی بوس فقط برای نقل وانتقال پرستاران وکادر درمانی به بیمارستان و یک مینی باب کت فقط برای گشودن مسیر داخل بیمارستان اختصاص دادیم.
وی یادآور شد: در طول این مدت دو دستگاه گریدر ، دو لودر، دو برف روب پنج مینی لودر ، هشت دستگاه آتش نشانی ، 15 اتوبوس و پنج کمپرسی تنها امکانات ما برای سطح شهر بود .
شهردار انزلی تصریح کرد : چهار دستگاه از بخش خصوصی اجاره کردیم و یک دستگاه لودر نیز منطقه آزاد برای 48ساعت در اختیار ما قرار داد .
وی افزود : با توجه به دومتر برف، کار اتوبوسرانی از ساعت شش تا 21 به نحو بسیار مطلوبی انجام شد.
پورشعبان ادامه داد: آتش نشانی نیز 50 مورد خودروی گیر افتاده در برف را بیرون آورد و تعدادی از بیماران توسط خودروهای آتش نشانی انتقال داده شدند .
شهروندان انزلی از شورا و شهرداری درخواست ساماندهی سریع و بازنگری به برنامه ریزی ها و هزینه کردهایشان را دارند.ک/4
620/695

پربازدیدترینها
طراحی وب>

صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید