تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را براى بزرگداشت خداوند زيبا بنويسد، خداوند او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804705516




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امنيت استان هاي شمالي تامين است/ ناجا عضو اصلي خدمات رساني به حادثه ديدگان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
امنيت استان هاي شمالي تامين است/ ناجا عضو اصلي خدمات رساني به حادثه ديدگان
ورود جبهه هواي سرد و سامانه بارشي به کشور باعث شده تا اندکي به آباداني و پر آبي سال آينده اميدوار شويم.
به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، بارش برف و باران در روزهاي اخير، باعث ايجاد سرور و شادماني در بين مردم شده، اما در برخي ديگر از مناطق، باعث کند شدن روند روزمره شده و مردم را با مشکل مواجه کرده است. 

بارش سنگين برف در مناطق شمالي کشور به ويژه استان هاي گيلان و مازندران، خساراتي را به باغ هاي ميوه و مرکبات باغداران و کشاورزان وارد کرده است. 

سقف برخي از خانه ها، به خاطرسنگيني برف انباشته شده، فرو ريخته که خوشبختانه بر سرهيچ کس آوار نشده و تلفات جاني در بر نداشته است. 

همه نيروهاي امدادي از هلال احمر، وزارت کشور، شوراي تامين استان و شهرستان گرفته تا وزارت بهداشت، نيرو، آب ، گاز و ... براي برون رفت از اين بحران پيش آمده تمام همتشان را به کار گرفته اند تا بحران به وجود آمده به بهترين نحو ممکن مديريت شده و کمترين خسارت وآسيب به مردم وارد شود. 

تامين امنيت جاني و مالي شهروندان  
اما در اين ميان نبايد تلاش هاي وافر دستگاهي که تامين امنيت جاني و مالي شهروندان اين مناطق را بر عهده دارد، را ناديده گرفت.  
ماموران پليس اجازه نداده اند، از فروشگاه ها و منازلي که سقفشان بر اثر انباشته شدن برف فرو ريخته و يا خودروهايي که به دليل نقص فني بدون سرنشين در گذرگاه ها، رها شده است سرقتي صورت بگيرد؛ خوشبختانه تامين امنيت اين مناطق در حد بالايي برقرار است.
 
راهوري ها راه را امن مي کنند 
ناجا نيز، هم پاي ساير دستگاه ها به رتق و فتق امور پرداخته؛ از عوض کردن زنجير چرخ رانندگان در راه مانده گرفته تا عبور دادن مسافران و عابران پياده در برف، براي به محل امن رساندن آنها.  
ماموران راهور همانند ماموران امداد خودرو به هر نحو ممکن در حال امداد رساني به هموطنان هستند. 

توزيع جيره غذايي و به ويژه آب معدني و خشکبار در بين مردم روستاها و امداد رساني به مناطقي که دسترسي هايشان مسدود و محدود تر شده از ديگر فعاليت هاي ماموران نيروي انتظامي بوده است. 

بهداري ناجا به کمک آسيب ديدگان شتافت  
از سوي ديگر علاوه بر اعلام آمادگي پزشکان و پرسنل درماني بهداري و بيمارستان هاي ناجا براي کمک به مراکز درماني شهرستان هاي مختلف آسيب ديده و در معرض بحران؛ تيم هاي بهداري اين سازمان به سرعت همراه با تجهيزات و دارو هاي مورد نياز، در مراکز درماني حاضر و مصدومان را تحت مداوا قرار داده اند. 

پوشاندن لباس گرم به مسافران؛ دلداري دادن و مشاوره هاي روانشناسي به آسيب ديدگان و سرما زدگان، همکاري بي نهايت با ساير دستگاه هاي امداد رسان و... گوشه اي از زحمات ماموران يگان هاي مختلف ناجاست که براي آرامش ، آسايش و رفاه هموطنانمان از هيچ کوششي دريغ نکرده اند. 

يگان ويژه مستقر در مناطق حساس  
علاوه بر استقرار يگان هاي ويژه در استان ها، مناطق حادثه ديده و مکان هاي حساس ؛ دسته هايي از يگان ويژه ناجا نيز به اين استان ها و مناطق اعزام شده تا در کنار ساير امداد رسانان به کمک هموطنانمان رفته و همچنين سبب ساز امنيت پايدارتري در آن مناطق شوند. 

در اين خصوص سردار رادان جانشين رئيس پليس کشور از اعزام نيروهاي يگان ويژه ناجا به اين دو استان خبر داد و گفت:براي امدادرساني به هموطنان روستايي که در برف گرفتار شده اند تيم هاي يگان ويژه به منطقه اعزام شده و کار امداد رساني را آغاز کرده اند. 

به گفته وي، امنيت در اين دو استان تامين شده است و هيچ مشکلي تاکنون گزارش نشده است.ضمن اينکه از مردم مي خواهيم از سفرهاي غير ضروري در جاده هاي کشور خودداري کنند.  
نيروي انتظامي يکي از اعضاء اصلي ستاد مديريت بحران و همچنين شوراي تامين شهرستان و استان، فرا تر از شرح وظايف و تکاليف مشخص شده اش، در همه ساعات شبانه روز در حال خدمت رساني به شهرونداني است که زندگي روزمره برايشان سخت شده است. 

کم مهريهاي برخي، شايسته ناجا نيست
قصد گلايه در ميان نيست، اما هنگامي که برخي از مسئولين در رسانه هاي مختلف به ويژه صدا و سيما از همه دستگاه هاي متولي امر عادي سازي شرايط بحر اني فعلي، نام برده و قدر داني مي کنند؛ متاسفانه نامي از نيروي خدوم انتظامي به ميان نمي آيد؛ اين کم مهري ها شايسته نيست.  
 
دلسردي در ناجا، معنا ندارد  
هرچند، اين موضوع باعث نمي شود، ناجا دلسرد شده و يا در انجام وظايفش کوتاهي کند.  
اين سازمان که بر خواسته از خود اين مردم است، با تمام قوا براي اين مردم کار مي کند و هيچ گونه چشمداشتي حتي تقدير و تشکر خشک و خالي را هم ندارد. 

کاش کمي منصف باشيم  
اما اين جا، گلايه اي هم از آن کساني دارم که دانسته و نادانسته بر مشکلات مي افزايند؛ در اين ميان عده اي سودجو و فرصت طلب از آب گل آلود، به دنبال صيد ماهي هاي خود هستند و با گرانفروشي باعث تحت فشار گذاشتن هموطنان نيازمندمان شده و نوعي احساس ناامني ذهني و رواني در بين شهروندان ايجاد مي کند که اي کاش اين گونه نبود.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن