تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياد خدا عقل را آرامش مى دهد، دل را روشن مى كند و رحمت او را فرود مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819455942




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولویت زمستانی محیط زیست تربت حیدریه تغذیه وحوش به صورت دستی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اولویت زمستانی محیط زیست تربت حیدریه تغذیه وحوش به صورت دستی است تربت حیدریه - ایرنا - رییس محیط زیست تربت حیدریه گفت: مهمترین اولویت کاری محیط زیست این شهرستان در زمستان، تغذیه وحوش وحشی بصورت دستی ، دان پاشی و توزیع علوفه است.


ˈسعید پشم چیˈ روز چهار شنبه در حاشیه افتتاح طرح های دهه فجر در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی، افزود : تغذیه وحوش در شهرستان تربت حیدریه به صورت دستی هزینه های زیادی در بر دارد که با توجه به اعتبارات محدود، این اداره امکان تامین سالانه500 میلیون ریال پرداخت هزینه تغذیه وحوش را ندارد.
وی گفت: از خیرین و دامدارانی که به حیات وحش منطقه اهمیت می دهند، انتظار است که با تهیه و تحویل علوفه، در تغذیه وحوش در فصل سرما همت کنند.
رییس محیط زیست تربت حیدریه اظهار داشت: گونه هایی از علف خواران شامل قوچ، میش و گراز وحشی و همچنین بز کوهی در منطقه حیاط وحش تربت حیدریه مشاهده شده است که در حال حاضر با توجه به سرمای زیاد هوا مهمترین برنامه اجرایی، توزیع علوفه در زیستگاه های آنها است.
پشم چی افزود: جمعیت حیات وحش تربت حیدریه طی سال های اخیر رشد مطلوبی داشته که حاکی از احیای زیستی و تنوع حیاتی در این منطقه است.
وی بیان کرد: تربت حیدریه با 370 هزار هکتار وسعت، دارای 270 هزار هکتار اراضی ملی است که همه اراضی زیستگاه حیاط وحش از جمله خزندگان، چهارپایان، گوشت خواران و علف خواران و گونه های مختلف پرندگان وحشی وی باشد.
رییس محیط زیست تربت حیدریه افزود: در 20 هزار هکتار از ارتفاعات شمال شرق این شهرستان، منطقه شکار ممنوع ژرف واقع است که در حال حاضر به ذخیره گاه حیاط وحش منطقه تبدیل شده که در آن یکی از پاسگاه های محیط بانی مستقر است.
2691/659
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن